Σχέδια για τη συγκοινωνιακή σύνδεση του ΗΣΑΠ με το Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στο Δέλτα Φαλήρου και το Τροκαντερό εξετάζει η Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι έχει πέσει η ιδέα στη γραμμή του ΗΣΑΠ – που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Πειραιά – και ονομάζεται και «Μετρό γραμμή 1» να δημιουργηθεί μια υπόγεια διακλάδωση στον σταθμό των Πετραλώνων, με στόχο ο Ηλεκτρικός να διασχίζει την Καλλιθέα, να προσεγγίζει τις εγκαταστάσεις του Κέντρου Πολιτισμού όπου θα εγκατασταθούν η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη και να καταλήγει στο Τροκαντερό. Ετσι, για ένα κομμάτι από τα Πετράλωνα μέχρι το Δέλτα Φαλήρου ο Ηλεκτρικός στην πράξη, λόγω της υπόγειας διαδρομής, μετατρέπεται σε μετρό.

Επιπλέον, σύμφωνα με στελέχη της Αττικό Μετρό, με την υπό εξέταση σύνδεση θα διευκολυνθούν και όσοι θέλουν να πάνε και στο πάρκο που θα δημιουργηθεί στην περιοχή συνολικής έκτασης 170.000 τετραγωνικών μέτρων.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, μια σκέψη είναι η επέκταση του Ηλεκτρικού να συνδυαστεί με τον σταθμό του τραμ στην Αγία Σκέπη. Με τον τρόπο αυτόν η νέα αυτή γραμμή θα εξυπηρετεί συνδυαστικά το Μοσχάτο, την Καλλιθέα και το Νέο Φάληρο. Με τη νέα γραμμή, όπως εξηγούν από την Αττικό Μετρό, θα πυκνώσει το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, μετρό, τραμ), με συνέπεια όλο και περισσότεροι επιβάτες να μη χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα για τις μετακινήσεις τους.

Τέσσερις σταθμοί. Αυτό που έχει συζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να δημιουργηθούν τέσσερις σταθμοί. Αν και δεν έχει οριοθετηθεί ο χώρος που θα κατασκευαστούν, από την Αττικό Μετρό λένε ότι οι δύο θα είναι επί της Λεωφόρου Συγγρού, στο κάτω τμήμα, λίγο πριν από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε και σχετική συζήτηση πριν από μερικές ημέρες, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην Αγία Σκέπη, μεταξύ των υπουργών Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, του προέδρου της Αττικό Μετρο Χρήστου Τσίτουρα και του δημάρχου Παλαιού Φαλήρου Διονύση Χατζηδάκη. Οπως είπε στα «ΝΕΑ» ο Διον. Χατζηδάκης, «από τη στιγμή που το μετρό θα φτάσει στον πρώην Ιππόδρομο και χιλιάδες άνθρωποι θα εξυπηρετούνται καθημερινά, η επέκτασή του στο Τροκαντερό είναι για μας ο στόχος».

Το 2016

Για την εξασφάλιση χρηματοδότησης του έργου κινείται ήδη ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, ενώ ασκούνται σημαντικές πιέσεις προκειμένου να είναι έτοιμο το έργο το 2016.