Οριστικοποιήθηκαν οι μελέτες και τα σχέδια για την αλλαγή της χάραξης στη

γραμμή Πεντάγωνο – Κεραμεικός του Μετρό της Αθήνας, προκειμένου να

προστατευθεί ο αρχαιολογικός χώρος του Κεραμεικού και να μην υπάρξει

καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου λόγω της πολύ μεγάλης πιθανότητας να

βρεθούν αρχαιότητες κατά την κατασκευή του σταθμού και τη διάνοιξη της σήραγγας.

Ο ΝΕΟΣ σχεδιασμός για την αλλαγή της χάραξης εγκρίθηκε ήδη από την Αττικό

Μετρό (που εποπτεύει την κατασκευή των έργων για λογαριασμό του Ελληνικού

Δημοσίου) και αυτές τις ημέρες θα συνεδριάσει και η Επιτροπή Μεγάλων Έργων,

προκειμένου να εξετάσει τη νέα λύση και (πιθανότατα) να την εγκρίνει ώστε να

προχωρήσουν οι οριστικές μελέτες.

Η παράκαμψη του αρχαιολογικού χώρου του Κεραμεικού θα επιτευχθεί με την αλλαγή

της πορείας της γραμμής από τη διασταύρωση των οδών Ερμού και Ασωμάτων, απ’

όπου η σήραγγα θα κατευθύνεται λίγο πιο δεξιά (όπως πάμε για Πειραιά) προς την

πλευρά των Πετραλώνων, θα περνά κάτω από την υπάρχουσα γραμμή του ΗΣΑΠ και θα

καταλήγει στον Βοτανικό, όπου θα γίνει νέος σταθμός αντί αυτού που προβλεπόταν

να γίνει μέσα στον Κεραμεικό.

Στη συνέχεια, η γραμμή θα συγκλίνει προς τη Γεωπονική Σχολή, όπου θα

κατασκευαστεί ένας ακόμη σταθμός, σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη. Το συνολικό

μήκος της παράκαμψης θα είναι περίπου 900 μέτρα και με τον τρόπο αυτό το Μετρό

βγαίνει τελείως έξω από τον αρχαιολογικό χώρο.

Η κατασκευή του σταθμού του Μετρό που θα αντικαταστήσει αυτόν που θα γινόταν

στον Κεραμεικό θα γίνει ­ όπως είπε προχθές στη Βουλή ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κ.

Λαλιώτης απαντώντας σε ερώτηση της βουλευτού της Ν.Δ. κ. Έλσας Παπαδημητρίου ­

στη συμβολή της οδού Κωνσταντινουπόλεως.

Η αλλαγή αυτή αναμένεται να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Μετρό κατά

περίπου 18-20 δισεκατομμύρια δραχμές και το πιθανότερο είναι ότι θα

κατασκευαστεί μαζί με την επέκταση του Μετρό προς Αιγάλεω, δηλαδή μετά το

2000.

Έτσι, τώρα θα κατασκευαστεί το τμήμα από Σύνταγμα μέχρι τη διασταύρωση της

Ερμού με την οδό Ασωμάτων και το υπόλοιπο αργότερα.

Μάλιστα, το πιθανότερο είναι ότι και το τμήμα Σύνταγμα – Κεραμεικός θα

κατασκευαστεί από την κοινοπραξία Ολυμπιακό Μετρό, παρά το γεγονός ότι έχει

περικοπεί από το σύνολο της εργολαβίας.


ΑΛΛΑΓΕΣ στα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων και των τρόλεϊ που διέρχονται

από την Λεωφόρο Αμαλίας ανακοίνωσε χθες ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της

Αθήνας (ΟΑΣΑ), καθώς λόγω των έργων του Μετρό ο συγκεκριμένος δρόμος στο ύψος

του Ζαππείου θα παραμείνει κλειστός από σήμερα έως και την Παρασκευή.

Σύμφωνα με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν, μεταφέρονται προσωρινά στην Λεωφόρο

Βασιλίσσης Όλγας (στο Ζάππειο) όλες οι αφετηρίες των αστικών λεωφορείων των

γραμμών 040, 106, 126, 133, 134, 135, 136, 137, Α2, Α3, Ε2 και 910. Τα

λεωφορεία θα τερματίζουν στην Βασ. Όλγας, στρίβοντας δεξιά από την Λεωφόρο Συγγρού.

Επίσης, στην Βασιλίσσης Όλγας μεταφέρονται έως την Παρασκευή και οι αφετηρίες

των λεωφορειακών γραμμών 103, 108, 111, 155, 201, 202, 206, 208, 227, 228, 237

Α3, Β3, Α4, Β4 και Γ4.

Τα λεωφορεία των γραμμών αυτών από την οδό Ηλιουπόλεως θα στρίβουν δεξιά προς

την Αρδηττού και στη συνέχεια αριστερά για να καταλήξουν στην Βασ. Όλγας.

Ακόμα, τα λεωφορεία των γραμμών 024 από Άγιο Ιωάννη και 057 από Νέο Κόσμο θα

ακολουθούν τη διαδρομή Μεναίχμου-Καλλιρρόης-Αρδηττού-Βασιλέως

Κωνσταντίνου-Πλατεία Ρηγίλλης-Ρηγίλλης-Βασιλίσσης Σοφίας και θα συνεχίζουν

κανονικά.

Τα λεωφορεία της γραμμής 230 στη διαδρομή προς το Γουδί θα ακολουθούν το

δρομολόγιο Ασωμάτων-Ερμού-Αθηνάς-Σταδίου-Αμερικής-Πανεπιστημίου και θα

συνεχίζουν κανονικά την πορεία τους.

ΤΑ ΤΡΟΛΕΪ

Στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας θα τερματίζουν από σήμερα έως και την Παρασκευή

τα τρόλεϊ των γραμμών: 001 Μοσχάτο-Καισαριανή, 005 Τζιτζιφιές-Νέα Ελβετία, 009

Πετράλωνα-Άγιος Αρτέμιος και 010 Παλαιό Φάληρο-Άγιος Αρτέμιος.

Για το ίδιο διάστημα, έως την οδό Εδουάρδου Λω (στη Σταδίου) θα φτάνουν τα

τρόλεϊ των γραμμών 012 από το Περιστέρι, 015 από την Ελευθερίου Βενιζέλου, 001

από την Πλατεία Αττικής, 002 από την Κυψέλη, 004 από την Άνω Κυψέλη και 011

από την Πλατεία Παπαδιαμάντη.