Ανίτα Ρόντικ. Η επιχείρησή της έγινε πολύ μεγάλη για να μπορεί να τη διαχειρίζεται

Μέσα σε 22 χρόνια μετέτρεψε το μικρό της «Body Shop» σε μια αλυσίδα 1.600

καταστημάτων σε 50 χώρες· τελικά η επιχείρηση έγινε πολύ μεγάλη για την Ανίτα Ρόντικ.

Η ΑΝΙΤΑ Ρόντικ υποχρεώθηκε από τους μετόχους του «Body Shop» να αποχωρήσει από

τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου της επιχείρησης την οποία ίδρυσε και η οποία

την έκανε τη διασημότερη γυναίκα επιχειρηματία της Βρετανίας. Στο εξής θα

συμπροεδρεύει απλώς του Διοικητικού Συμβουλίου μαζί με τον σύζυγό της, τον

Γκόρντον, και την καθημερινή διαχείριση θα αναλάβει ο Γάλλος Πατρίκ Γκουρνέ.

Οι μέτοχοι αντέδρασαν όταν οι τιμές των μετοχών έπεσαν τον Μάρτιο στο

χαμηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων ετών, κυρίως εξαιτίας της κακής

επίδοσης των Body Shop στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο Γκόρντον Ρόντικ δήλωσε

πάντως ότι η Ανίτα θα εξακολουθήσει να είναι το «πρόσωπο» της εταιρείας προς

τον έξω κόσμο. Πρόκειται, πρόσθεσε, για μια κλασική περίπτωση επιχειρηματία

που η επιχείρησή του έγινε υπερβολικά μεγάλη για να μπορεί να τη διαχειρίζεται.

Η Ρόντικ, 55 ετών και γνωστή ως «Βασίλισσα του Πράσινου», χρησιμοποίησε το

πράσινο χρώμα ως ντεκόρ της επιχείρησής της από το πρώτο της κατάστημα

οικολογικών προϊόντων ομορφιάς που ίδρυσε το 1976 στη γενέτειρά της, το

Λιτλχάμπτον. «Ήταν το μοναδικό χρώμα που μπορούσε να καλύψει τους υγρούς,

μουχλιασμένους τοίχους του», είχε εξηγήσει κάποτε η ίδια. Παραδέχεται ωστόσο

ότι το πράσινο Body Shop άνοιξε ακριβώς την εποχή που τα «πράσινα» θέματα

άρχιζαν να συζητούνται όλο και περισσότερο σε όλη την Ευρώπη. Η Ρόντικ έχει

σπουδάσει δασκάλα και είναι μια διόλου συμβατική επιχειρηματίας: συνηθίζει να

φοράει μακριές φούστες και χίπικα σανδάλια αντί για ταγιέρ και όσο ήταν

επικεφαλής των Body Shop στήριξε ένα σωρό υποθέσεις ­ από τον φεμινισμό ως τα

δικαιώματα των ζώων και την αλληλεγγύη προς τον Τρίτο Κόσμο.

Ταξίδευε συνεχώς στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική αναζητώντας νέα συστατικά

για τα προϊόντα της εταιρείας της. Τα «πράσινα» διαπιστευτήριά της

αμφισβητήθηκαν επανειλημμένα από τον βρετανικό Τύπο, αλλά εκείνη ουδέποτε

έδωσε σημασία. Συμμετείχε στην έκδοση του περιοδικού των αστέγων «Big Issue»

και βοήθησε στην ίδρυση της Νέας Ακαδημίας Επιχειρήσεων, η οποία προτείνει ένα

νέου στυλ «μάνατζμεντ» που λαμβάνει υπόψη κοινωνικά και περιβαλλοντικά

ζητήματα. Η αποχώρηση της Ανίτα Ρόντικ από το τιμόνι της Body Shop θεωρείται

από τους αναλυτές σημαντική παραχώρηση προς την επενδυτική κοινότητα, από την

οποία τόσο είχε προσπαθήσει να αποστασιοποιηθεί. Ωστόσο η ίδια τονίζει πως δεν

φεύγει από τα πράγματα. «Θα ασχολούμαι με την επιχείρηση όσο και πριν»,

δήλωσε, προσθέτοντας ότι τώρα θα έχει περισσότερο χρόνο για να βρίσκει νέα

προϊόντα και ιδέες μάρκετινγκ.