39 στους 100 Έλληνες κατόχους κινητών τηλεφώνων διαθέτουν καρτοκινητά.

Μάλιστα, όλο και περισσότεροι επιλέγουν τελευταία την καρτοκινητή τηλεφωνία

και ­ σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών ­ το ποσοστό της μέσης αύξησης των

κατόχων καρτοκινητών τηλεφώνων έφτασε το 50% από τις αρχές του 1999



Από τον Μάιο του 1997, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά καρτοκινητό τηλέφωνο

στην Ελλαδα, δεν έχει περάσει πολύς καιρός. Ήταν όμως, αρκετός, ώστε συνολικά

­ και στις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (CosmOTE, Panafon και Telestet)

που δραστηριοποιούνται στην Ελλαδα ­ ο αριθμός των χρηστών καρτοκινητών

τηλεφώνων να φτάσει τους 895.880. «Είναι ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο κομμάτι

της κινητής τηλεφωνίας», λέει ο κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης, διευθυντής προϊόντων

και υπηρεσιών της CosmOTE.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Telestet, η καρτοκινητή τηλεφωνία είχε

σημαντική συμβολή στην αύξηση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας. Όσο για

τον ρυθμό ανάπτυξης του «Β-Free», που ήταν και το πρώτο καρτοκινητό που

κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά, ο ρυθμός ανάπτυξής του έφτασε το 170%. Στις

αρχές του 1999 η εταιρεία λανσάρισε το ανανεωμένο «Β-Free» με νέες χαμηλότερες

χρεώσεις, χρέωση ανά δευτερόλεπτο, υπηρεσία αποστολής γραπτών μηνυμάτων και

αναγνώριση κλήσης για συγκεκριμένη συσκευή τηλεφώνου. Όπως λέει η κ. Ντέπη

Τζιλέα Χουλιαράκη, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της Telestet, η κίνηση αυτή, με

το ανανεωμένο τηλέφωνο προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας, θα δημιουργήσει νέες

συνθήκες στην αγορά. «Στο άμεσο μέλλον, είναι στα σχέδια της εταιρείας η

επέκταση των υπηρεσιών που παρέχει η καρτοκινητή τηλεφωνία».

Πάντως, όπως συζητούν στελέχη των εταιρειών, ο χώρος της κινητής τηλεφωνίας

στην Ελλάδα έχει ακόμα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης αφού σήμερα μόνο το 19,6%

των Ελλήνων είναι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, στοιχείο που αποδεικνύει τα

υπάρχοντα περιθώρια για αύξηση του ποσοστού και της προπληρωμένης κινητής

τηλεφωνίας. σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Panafon, ένα μεγάλο κομμάτι της

αύξησης οφείλεται στην επιτυχημένη πορεία του προγράμματος «Panafon Α la

Carte». Όπως λέει η κ. Τζωάνα Κορωνιά από την εταιρεία Panafon, «ο αριθμός της

πελατειακής βάσης του προγράμματος Panafon a la Carte αποδεικνύει τη

λειτουργικότητα και τη χρησιμότητά του. Η εταιρεία, βασισμένη σε υψηλού

επιπέδου τεχνογνωσία και στοχεύοντας στην όσο το δυνατόν πληρέστερη

εξυπηρέτηση των συνδρομητών της, διευρύνει διαρκώς τις δυνατότητες του

προγράμματος, εμπλουτίζοντάς τις με μια σειρά υπηρεσιών που μεγιστοποιούν το

επίπεδο εξυπηρέτησης και καλύπτουν την ανάγκη επικοινωνίας ειδικών τμημάτων

του πληθυσμού». Και συμπληρώνει ότι η «εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει 80

δισεκατομμύρια δραχμές μέσα στην επόμενη διετία, από τα οποία το 80% θα

διατεθούν για την αύξηση της χωρητικότητας και το 20% για τη βελτίωση της

κάλυψης». Όσον αφορά στις μελλοντικές κινήσεις, η εταιρεία σκοπεύει να

αξιοποιήσει όλες της ευκαιρίες που προσφέρει η απελευθέρωση των

τηλεπικοινωνιών, η σύγκλιση των τεχνολογιών, το Διαδίκτυο, τα πολυμέσα κ.λπ.,

αναπτύσσοντας υπηρεσίες και προϊόντα που θα καλύπτουν τις τηλεπικοινωνιακές

ανάγκες των διαφόρων τμημάτων του πληθυσμού.

Επίσης και η εταιρεία CosmOTE, η πιο νέα στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας στην

Ελλαδα, έχει κερδίσει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ένα σημαντικό κομμάτι της

αγοράς και στο χώρο της προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας. Συγκεκριμένα, έχει

126.776 συνδρομητές μόνο στον χώρο της καρτοκινητής τηλεφωνίας, ενώ το σύνολο

των συνδρομητών της και στις δυο υπηρεσίες φτάνουν τους 425.000 και στόχος

είναι να ξεπεράσουν τους 700.000 έως το τέλος του 1999. Μία από της βασικές

προτεραιότητες της CosmOTE είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου

ραδιοκάλυψης. Αυτή τη στιγμή, όπως λέει ο κ. Χαραλαμπίδης, έχουν ήδη

εγκατασταθεί 750 σταθμοί σε όλη την Ελλάδα επιτυγχάνοντας πληθυσμιακή κάλυψη

92%, ενώ μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχουν εγκατασταθεί πάνω από 900. Έτσι θα

έχει επιτευχθεί ο στόχος για κάλυψη του 96% του πληθυσμού της Ελλάδος,

φτάνοντας ή και ξεπερνώντας τα επίπεδα του ανταγωνισμού.

Στον τομέα των υπηρεσιών, θα είναι σε θέση να προσφέρει εξελιγμένες υπηρεσίες

πληροφοριών και ειδικές εφαρμογές, για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες του

επαγγελματικού- επιχειρηματικού χώρου. «Η CosmOTE, παρακολουθώντας της

εξελίξεις στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, σκοπεύει σύντομα να παρουσιάσει

καινούργιες υπηρεσίες, που θα εκπλήξουν ευχάριστα το καταναλωτικό

κοινό»,προσθέτει ο κ. Χαραλαμπίδης.

Στον χώρο της δορυφορικής τηλεφωνίας μπήκε στις

αρχές του περασμένου Μαρτίου η εταιρεία Telestet και την 1η Μαΐου θα χτυπήσει

το πρώτο δορυφορικό τηλέφωνο.

Η εταιρεία ανέλαβε την εμπορική αντιπροσωπεία για τη χώρα μας με σχετική άδεια

που παραχώρησε το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών στην εταιρεία Iridium

Italia SpA. Τα νέα δορυφορικά τηλέφωνα θα λειτουργούν όπως τα κανονικά κινητά

και θα μπορούν να λειτουργούν στο σύστημα GSM. Πρόκειται για το πρώτο σύστημα

δορυφορικής επικοινωνίας που θα λειτουργήσει στην Ελλάδα.

Η προσπάθεια των εταιρειών να αποκτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο στον τομέα της

καρτοκινητής τηλεφωνίας θα έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εξυπηρέτηση των

καταναλωτών, με μεγαλύτερη ευρύτητα υπηρεσιών, οι οποίες μέχρι σήμερα

παρέχονται μονάχα στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας με πάγια πληρωμή.

Μάλιστα, τα πρώτα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή έχουν ήδη γίνει και

αναμένονται περισσότερα και μεγαλύτερα. Ο ανταγωνισμός των εταιρειών στο

μέλλον είναι αναμενόμενο να μειώσει και το κόστος του χρόνου συνομιλίας,

γεγονός που επίσης θα λειτουργήσει προς όφελος των καταναλωτών, ενώ η είσοδος

της νέας τεχνολογίας και σ’ αυτόν τον τομέα της κινητής τηλεφωνίας θα

προσφέρει τις μεγαλύτερες δυνατές υπηρεσίες στους συνδρομητές της

προπληρωμένης κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, το καταναλωτικό κοινό θα έχει μεγάλη

δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά πακέτα, τα οποία θα

μπορούν να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες τους.