Βρέθηκε λύση για να αρθεί η… κατάρα της Κατάρας! Ο λόγος για τη
«στοιχειωμένη» οδική σήραγγα της Κατάρας ή Μετσόβου ή Ανηλίου, (ανάλογα με
ποιων κατοίκων της περιοχής την άποψη είστε…) η οποία ενώ είναι έτοιμη εδώ
και χρόνια (επίσημα από το 1995, αλλά είχε εγκαινιαστεί και το 1993 από τον
τότε πρωθυπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη), πλην όμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί
επειδή δεν υπάρχουν δρόμοι πρόσβασης προς τις εισόδους της!
|
|
Φαίνεται λοιπόν ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να αξιοποιηθεί και η σήραγγα
της Κατάρας. Αυτό θα γίνει στο πλαίσιο της κατασκευής της Εγνατίας Οδού, τμήμα
της οποίας θα αποτελέσει και η εν λόγω σήραγγα μήκους 3.550 μέτρων. Μόνο που
για να συμβεί αυτό θα απαιτηθούν περί τα δέκα νέα έργα (δρόμοι, γέφυρες,
σήραγγες κ.λπ.) συνολικού κόστους περίπου 100 δισεκατομμυρίων δραχμών.
Το κόστος είναι τόσο υψηλό γιατί πρόκειται για δύσκολα τεχνικά έργα που θα
γίνουν σε πολύ ασταθή εδάφη, ενώ η ανάγκη για να γίνουν τα έργα με ταυτόχρονη
προστασία του περιβάλλοντος και της φυσικής ομορφιάς της περιοχής ανεβάζει το
κόστος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα έργου που γίνεται με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον
είναι η κρεμαστή γέφυρα πάνω από τον Μετσοβίτικο ποταμό μήκους 510 μέτρων που
δεν θα στηρίζεται σε πυλώνες αλλά θα κρέμεται από τις δύο άκρες της που θα
βρίσκονται στις δύο πλευρές της κοιλάδας. Για το έργο αυτό κλήθηκαν μεγάλοι
μελετητικοί οίκοι του εξωτερικού να υποβάλουν προτάσεις και η λύση που επελέγη
θεωρείται (σε διεθνές επίπεδο) πρωτοποριακή και άψογη από αισθητική άποψη.
Το σύνολο των έργων που απαιτούνται για να λειτουργήσει η σήραγγα του Μετσόβου
(Κατάρας) σχεδιάζονται και μελετώνται με ευθύνη της εταιρείας Εγνατία Οδός
Α.Ε. που για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου έχει αναλάβει την υλοποίηση
της κατασκευής της Εγνατίας Οδού από την Ηγουμενίτσα μέχρι τον Εβρο. Έτσι
λοιπόν από τη δυτική πλευρά της σήραγγας προβλέπονται τα εξής έργα:
* Η νέα χάραξη της δυτικής πρόσβασης προς τη σήραγγα ξεκινά βόρεια του
Μετσοβίτικου ποταμού με τη σήραγγα Ανθοχωρίου μήκους 690 μέτρων. Συνεχίζει με
τη γέφυρα του Βοτονοσίου (μήκους 540 μέτρων), τη σήραγγα Βοτονοσίου (μήκους
510 μέτρων), τη γέφυρα του Μεγαλορέματος (μήκους 480 μέτρων), τη σήραγγα Δύο
Κορυφών (μήκους 740 μέτρων), τη σήραγγα Κρημνού (μήκους 1.080 μέτρων), τη
σήραγγα Καλαμιών (μήκους 800 μέτρων), τη σήραγγα Αγίου Νικολάου (μήκους 365
μέτρων), την κρεμαστή γέφυρα του Μετσοβίτικου ποταμού (μήκους 510 μέτρων) και
καταλήγει με τη σήραγγα Ανηλίου μήκους 2.120 μέτρων και φθάνει στην είσοδο της
σήραγγας της Κατάρας. Στα έργα αυτά πρέπει να προστεθεί και ο ανισόπεδος
κόμβος του Μετσόβου που χρησιμοποιεί το υπάρχον οδικό δίκτυο και περιλαμβάνει
και μία σήραγγα μήκους 370 μέτρων χάρις στην οποία η σύνδεση θα γίνει χωρίς να
θιγεί καθόλου το περιβάλλον.
Για την ανατολική είσοδο της σήραγγας γίνονται ήδη τα αναγκαία έργα, αλλά
προχωρούν με αργούς ρυθμούς.
Με τα έργα αυτά συν εκείνα που γίνονται από το Περιστέρι μέχρι την Παναγιά και
τα οποία βρίσκονται (ως τμήματα της Εγνατίας Οδού) σε προχωρημένο στάδιο,
ελπίζεται ότι σύντομα θα… ξεστοιχειώσει η Κατάρα και θα διευκολυνθεί πάρα
πολύ η κυκλοφορία σε ολόκληρη την περιοχή.