Στάδιο Καραϊσκάκη ώρα μηδέν! Τίποτα πια δεν θυμίζει τον παλιό ένδοξο χώρο

που στέγασε τις μεγαλύτερες επιτυχίες του Ολυμπιακού και όχι μόνο. Το «σκληρό»

γηπεδάκι του Πειραιά που αγκάλιασε με την ίδια στοργή όλα τα αθλήματα έχει,

πλέον, μετατραπεί σε… εργοτάξιο

Νωπές είναι οι μνήμες από την πρόσφατη… αμφίρροπη διεξαγωγή των

προκριματικών αγώνων του διασυλλογικού πρωταθλήματος στίβου, αφού αθλητές του

βεληνεκούς της Θάνου, του Κεντέρη, του Γκατσιούδη αναγκάστηκαν να

χρησιμοποιούν αποδυτήρια-γιαπί, τα οποία ήταν σαφώς επικίνδυνα για τη σωματική

τους ακεραιότητα! Βέβαια, λίγο-πολύ όλα αυτά είναι γνωστά. Όμως, το ερώτημα

που γεννάται είναι για ποιον λόγο εδώ και έξι μήνες «πάγωσαν» οι εργασίες

ανακατασκευής; Πότε θα ξαναρχίσουν;


Αθλήτριες από διάφορα σωματεία προπονούνται κάτω από αντίξοες συνθήκες

(αριστερά), ενώ οι τάφροι του σταδίου αποτελούν εστίες μόλυνσης (πάνω). Κάτω

μια άποψη του χλοοτάπητα, ο οποίος βρίσκεται επίσης σε άθλια κατάσταση

Ο διευθυντής του σταδίου Γιώργος Σκορπιδέας τονίζει: «Ο λόγος παύσης των

εργασιών είναι ότι δεν έχουν εκδοθεί οι άδειες, οι οποίες πρέπει να οριστούν

με νομοθετικό διάταγμα. Προέκυψε και το θέμα του πάρκινγκ που ενδέχεται να

γίνουν δύο υπόγεια. Επίσης, καθυστέρησαν πολύ οι άδειες κατεδαφίσεων. Αφού

γίνει το διάταγμα θα ξεκινήσουν αυτόματα και τα έργα, τα οποία έχουν μείνει

στη μέση και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε 1,5 – 2 χρόνια. Το κακό στην

υπόθεση είναι ότι εξαιτίας της καθυστέρησης χρειάζονται όλο και περισσότερα

έξοδα. Για παράδειγμα το χορτάρι του αγωνιστικού χώρου είναι γερασμένο, αλλά

παρ’ όλα αυτά, ποτίζεται καθημερινά. Κάποια στιγμή θα αλλαχθεί. Όμως

χρειάζονται περίπου 70.000 δραχμές, για να διατηρηθεί στη μέτρια κατάσταση,

την οποία βρίσκεται. Και όλα αυτά, για να μπορούν οι αθλητές του στίβου να

προπονούνται».

Μπουλντόζες και γερανοί

Αριστερά φαίνεται ό,τι απέμεινε από τα αποδυτήρια, ενώ το ίδιο απελπιστική

είναι η κατάσταση στις θέσεις των επισήμων (δεξιά)

Περπατώντας μέσα στο Στάδιο Καραϊσκάκη το μόνο που δεν μπορείς να σκεφτείς

είναι η προπόνηση. Και αυτό διότι όπως είπαμε το γήπεδο έχει μετατραπεί σε

εργοτάξιο με μπουλντόζες και γερανούς. Κατεστραμμένοι εσωτερικοί χώροι,

σπασμένες εξέδρες, μπετόβεργες και μπάζα παντού ριγμένα. Όσο για τα

δημοσιογραφικά θεωρεία; «Αλήθεια, υπήρχαν ποτέ;» θα αναρωτηθεί κάποιος που

επισκέπτεται για πρώτη φορά το ιστορικό γήπεδο. Με δύο λέξεις, κρανίου τόπος!

Γκρεμίστηκαν τα κτίρια που υπήρχαν, καθώς και οι προβληματικές εξέδρες, ενώ

επανακατασκευάστηκαν οι θύρες 14-16 που ήταν σχεδόν σε αχρηστία. Μαρτυρίες,

όμως, λένε ότι τα προβλήματα ξεκίνησαν από το κακό έδαφος, καθώς και το πολύ

νερό. Σε όλα αυτά αν προσθέσουμε τη διακοπή των εργασιών και τον εγκλωβισμό

των μηχανημάτων στο εργοτάξιο, θα συμπεράνουμε ότι το κόστος ανέβηκε

κατακόρυφα. Και όταν λέμε κατακόρυφα το εννοούμε! Μιλάμε για ύψος περίπου 4

δισ. δραχμών!

«Στο στάδιο προπονούνται μικροί και μεγάλοι. Και αυτό διότι το γήπεδο καλύπτει

μεγάλο κομμάτι της Αττικής. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, αφού

τόσο το γήπεδο του Πανιωνίου όσο και του Πανελληνίου δεν είναι τα, πλέον,

κατάλληλα για στίβο, με αποτέλεσμα πολλοί αθλητές των εν λόγω σωματείων να

έρχονται και να γυμνάζονται εδώ» υπογραμμίζει ο κ. Σκορπιδέας. Και συνεχίζει:

«Πολλές φορές κατά τη διάρκεια των προπονήσεων γίνονται κατεδαφίσεις και οι

εργάτες συμβουλεύουν τους αθλητές να προσέχουν όσο το δυνατόν περισσότερο για

τυχόν ατυχήματα. Επίσης, υπήρξε πρόβλημα με τους διασυλλογικούς αγώνες.

Αλήθεια, όταν κλείσει το Ολυμπιακό Στάδιο και με το Καραϊσκάκη στην κατάσταση

που βρίσκεται, τι θα απογίνουν κυρίως οι μικρομεσαίοι αθλητές, διότι οι

Ολυμπιονίκες θα μπορούν να προπονούνται στο εξωτερικό. Αυτό είναι ένα σοβαρό

ερώτημα».

«Το κόστος έχει φτάσει 19 δισ.»

Πάνω αριστερά φαίνεται μια άποψη από τα… δημοσιογραφικά θεωρεία, ενώ

αριστερά το στάδιο θυμίζει οικοδομή! Πάντως οι πινακίδες «προφυλάσσουν» τους

περαστικούς ώστε να μην μπερδευτούν και νομίσουν ότι εισέρχονται σε γήπεδο

(κάτω αριστερά)

Από την πλευρά του Ολυμπιακού ο υπεύθυνος επικοινωνίας της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ

Γιάννης Μώραλης ήταν κατηγορηματικός: «Κατά τη γνώμη μου τα προβλήματα είναι

εξαιρετικά δύσκολο να ξεπεραστούν γι’ αυτό και ο Ολυμπιακός έχει, ήδη, στραφεί

στη λύση του Ρέντη. Δυστυχώς, οι εργασίες σταμάτησαν χωρίς να είναι γνωστό το

πότε θα ξαναρχίσουν. Μάλιστα, το αρχικό κόστος από τα 10 δισ. έχει φτάσει τα

19 δισ. δραχμές. Η Θρύλος Α.Ε. έχει συμβάλει σε ένα σημαντικό ποσοστό στο 1,9

δισ., το οποίο έχει δαπανηθεί για τις ώς τώρα εργασίες. Παρ’ όλα αυτά,

αποδείχθηκε στην πορεία ότι η συμφωνία είχε απροσπέλαστα προβλήματα.

Συγκεκριμένα, ο Ολυμπιακός μετά την αναγγελία της ΕΟΕ δημιούργησε μία

εταιρεία, την ΣΤΑΤΚΑ, στην οποία μετέχει κατά 49% η ΑΛΤΕ του Ομίλου Αλαμάνη,

κατά 2% ο Στέλιος Αγιοστρατίτης (ο αρχιτέκτονας που έχει αναλάβει την

ανακατασκευή του σταδίου) και κατά 49% η Θρύλος Α.Ε., ώστε να εκμεταλλευτούν

από κοινού το στάδιο όταν κατασκευαζόταν. Όμως, όπως τόνισα, υπήρξε

προβληματική συμφωνία».