|
|
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το 1991 το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης ψυχορραγούσε… Ένδεκα
χρόνια από το διεθνές του άνοιγμα αποτελεί μια από τις σημαντικότερες
καλλιτεχνικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα. Ο άνθρωπος ο οποίος το ξαναζωντάνεψε
είναι ο διευθυντής του, ο Μισέλ Δημόπουλος, για το πρόσωπο του οποίου η Μελίνα
Μερκούρη είχε δώσει το οκέι και δεν έπεσε έξω. Το 43ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
έληξε. Μήπως χρειάζεται νέα ένεση ανανέωσης;
Έπειτα από 11 χρόνια, δεν βαρεθήκατε τη θέση του διευθυντή του Φεστιβάλ
Θεσσαλονίκης;
Τα μαλλιά άσπρισαν, ο ενθουσιασμός όμως παραμένει ανόθευτος.
Πριν από εσάς το Φεστιβάλ πέθαινε… Εσείς το αναστήσατε;
Υλοποιήσαμε απλά το στοίχημα της διεθνοποίησης.
Ποια ήταν η συνταγή της επιτυχίας;
Τόλμη και φαντασία.
Ποιο το σημερινό στίγμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης;
Πολυμορφία και πολυφωνία.
Τι προσφέρει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στους σινεφίλ;
Απανωτές ηδονές.
Ποια τα περιθώρια βελτίωσης – εξέλιξης του Φεστιβάλ;
Κάθε χρόνο παίρνουμε νέες πρωτοβουλίες.
Ποια η θέση του Φεστιβάλ σε σύγκριση με τα διεθνή;
Μέσα σε 10 χρόνια φτάσαμε σε αξιοθαύμαστα επίπεδα και χωρίς συμβιβασμούς.
Δεν είναι πολλά τα 1.910.000 ευρώ που κοστίζει το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης;
Διακόσιες ταινίες από 45 χώρες, 8 κινηματογραφικές αίθουσες, 1.000
προσκεκλημένοι. Μια μεγάλη γιορτή του σινεμά με παράπλευρες εκδηλώσεις. Όλα
υπολογισμένα με οικονομία.
Ποιους ξένους σκηνοθέτες έμαθε το κοινό των σινεφίλ από το Φεστιβάλ;
Αμπάς Κιαροστάμι, Μόσε Μαχμαλμπάφ, Ατόμ Εγκογιάν, Αρθούρο Ριπστάιν, Άμο Γκιτάι
και φέτος Μπέλα Ταρ.
Οι ταινίες του Φεστιβάλ είναι μόνο για προχωρημένους σινεφίλ ή και για πιο
απλούς θεατές;
Πολλές καλές ταινίες που θεωρούνται για προχωρημένους ενθουσιάζουν και τους
απλούς θεατές.
Γιατί δεν έχει διεθνείς σταρ το φετινό Φεστιβάλ;
Γιατί προτιμήθηκαν οι «αυριανοί» αστέρες (Shooting stars) που ταυτίζονται και
με τις αναζητήσεις του Φεστιβάλ για νέους δρόμους.
Πού κοιτάζει σήμερα ο κινηματογράφος;
Το τοπίο είναι θαμπό, υπάρχουν όμως αναλαμπές.
Ο ελληνικός κινηματογράφος τι κάνει;
Σχοινοβατεί λόγω έλλειψης χρημάτων, καλών σεναρίων και κινηματογραφικής
παιδείας. Υπάρχουν όμως και εκπλήξεις.
Ποια τα συν και τα πλην του Έλληνα σκηνοθέτη;
Έχει πάθος, αλλά εγκλωβίζεται εύκολα.
Το Χόλιγουντ κυριαρχεί. Τι περιθώρια έχει ο ανήσυχος, μη χολιγουντιανός
κινηματογράφος;
Πολύ στενά…
Σινεμά είναι…
Ένα τεράστιο κεφάλαιο της ανθρωπότητας.
Το σινεμά κοιτάζει τη ζωή ή απελευθερώνει τα όνειρά μας;
Και τα δύο.
Η τηλεόραση τι κάνει;
Είναι, δυστυχώς, μια μηχανή ισοπέδωσης.
Η σινεφιλία δεν μοιάζει λίγο με τη νεκροφιλία;
Είναι φιλοζωία! Τι θα κάναμε χωρίς το τεράστιο ζωντανό σώμα της τέχνης που
έρχεται σε μας και μας τρέφει συνεχώς.
Το Φεστιβάλ τελείωσε: πόσο κρατάει για σας η αποτοξίνωση της σκοτεινής
αίθουσας;
Μόνο μερικές ώρες!