|
|
Πάνω από 50% υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί, κατά μέσον όρο, τα τιμολόγια της
κινητής τηλεφωνίας από το 2000 μέχρι σήμερα, αλλά φαίνεται ότι ο ανταγωνισμός
των εταιρειών του κλάδου (που άρχισε με την είσοδο της CosmOTE στην αγορά στις
αρχές του 2000) θα φέρει ακόμη χαμηλότερες τιμές. «Κλειδί» για να γίνουν τα
τιμολόγια ακόμη φθηνότερα είναι, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, ο βαθμός
διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας, αλλά και το πόσο συχνά χρησιμοποιούν οι
Έλληνες τα κινητά τους τηλέφωνα.
Στις βόρειες χώρες της ευρωζώνης, όπου το 90% του πληθυσμού χρησιμοποιεί
κινητά τηλέφωνα, τα τιμολόγια είναι χαμηλότερα από τα αντίστοιχα ελληνικά,
ενώ, αντίθετα, στις νότιες χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, όπου ο
βαθμός διείσδυσης δεν υπερβαίνει το 70%, οι καταναλωτές πληρώνουν το κινητό
τους ακριβότερα.
Με φόντο, λοιπόν, ένα σημαντικό κομμάτι καταναλωτών που δεν έχει προσχωρήσει
στο πελατολόγιό τους, αλλά και την πίτα των νέων υπηρεσιών που ολοένα
αυξάνεται, CosmOTE, Vodafone – Panafon, Telestet και Q Telecom θα συνεχίσουν
να δίνουν τη μάχη του ανταγωνισμού, είτε ρίχνοντας ακόμη χαμηλότερα τα
τιμολόγιά τους είτε προσφέροντας καλύτερες και εξυπνότερες υπηρεσίες.
Ο διευθυντής εταιρικών σχέσεων της Vodafone – Panafon κ. Δημήτρης Μιχόπουλος
είναι βέβαιος ότι «στον βαθμό που όλο και περισσότεροι Έλληνες θα γίνονται
πελάτες των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, ενώ παράλληλα θα διευρύνεται το
φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών, θα μεγαλώνουν και τα περιθώρια των εταιρειών
του κλάδου για χαμηλότερα τέλη».
Η απόκτηση νέων πελατών και η προσφορά κινήτρων για να αυξήσουν τη χρήση των
κινητών τους οι ήδη υπάρχοντες είναι οι βασικοί στόχοι της τιμολογιακής
πολιτικής της CosmOTE. Η θυγατρική του ΟΤΕ, που ανακοίνωσε στις αρχές
Νοεμβρίου νέα μειωμένα τιμολόγια, δείχνει σίγουρη για τα θετικά αποτελέσματα
της νέας τιμολογιακής της πολιτικής.
Η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων της εταιρείας, κ. Εριφύλη Γαλλή, υποστηρίζει
ότι «οι μειώσεις των χρεώσεων δεν συνεπάγονται μείωση των εσόδων της
εταιρείας, καθώς οποιαδήποτε απώλεια αντισταθμίζεται από πολλούς άλλους
παράγοντες, όπως η αύξηση της χρήσης, η προσέλκυση νέων πελατών και – φυσικά –
η διατήρηση της σημερινής μεγάλης πελατειακής βάσης της CosmOTE».
Η πρόκληση της CosmOTE δεν θα μπορούσε, βέβαια, να μείνει αναπάντητη από τη
Vodafone – Panafon, η οποία τρεις εβδομάδες αργότερα περνά στην αντεπίθεση και
ανακοινώνει μειωμένες χρεώσεις για όλα τα προγράμματά της.
Προς το παρόν, η Telestet έχει περιορίσει τις αντιδράσεις της σε μια μείωση
του κόστους των γραπτών μηνυμάτων στην καρτοκινητή τηλεφωνία.
Εκπτώσεις και προσφορές
Παράλληλα με τις αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων, η
περίοδος των εορτών αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να κερδηθούν νέοι
πελάτες, αλλά και να γίνουν περισσότερο καταναλωτικοί οι ήδη υπάρχοντες. Όλες
σχεδόν οι εταιρείες έχουν έτοιμες τις χριστουγεννιάτικες προσφορές τους.
Η Q Telecom ανακοίνωσε την περασμένη Τετάρτη ότι, για τη χρονική περίοδο από
τις 8 Δεκεμβρίου μέχρι τις 8 Ιανουαρίου, οι παλαιοί και νέοι πελάτες της θα
έχουν έκπτωση 50% για όλες τις κλήσεις κινητής τηλεφωνίας, αλλά και για γραπτά
μηνύματα. Επισημαίνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία δίνει τη μάχη του
ανταγωνισμού προσφέροντας στους πελάτες της, μεταξύ άλλων, χρέωση ανά
δευτερόλεπτο και κατάργηση των πάγιων τελών.
Η CosmOTE προσδοκά να κερδίσει νέους πελάτες και παράλληλα να κάνει πιο
προσοδοφόρα την πελατειακή της βάση προσφέροντας νέα τιμολόγια, τα οποία, για
τους συνδρομητές με συμβόλαιο, αφορούν, μεταξύ άλλων, σε χαμηλότερες
κλιμακωτές χρεώσεις και εισαγωγή νέων τιμολογιακών προγραμμάτων με δωρεάν
χρόνο ομιλίας από 30 έως 240 λεπτά, ενώ για τους πελάτες της Cosmoκάρτας η
μείωση των τιμολογίων είναι της τάξεως του 18%.
Η Vodafone – Panafon, εγκαινιάζοντας μια επιθετικότερη, σε σχέση με το
παρελθόν, εμπορική πολιτική, προχώρησε στη μείωση κατά 18% της χρέωσης για
όλες τις κλήσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας, τόσο προς σταθερά όσο και προς
κινητά τηλέφωνα.
Για τους συνδρομητές με συμβόλαιο, η εταιρεία ανακοίνωσε νέες χαμηλότερες
(μέχρι και 30%) τιμές στα πάγια, ενώ παράλληλα επεκτείνει περαιτέρω τα
προγράμματα με δωρεάν χρόνο ομιλίας για κλήσεις προς σταθερό ή κινητό τηλέφωνο.