Στη Θεσσαλονίκη, την πρώτη ημέρα λειτουργίας του καταστήματος IKEA, πέρασαν

τις πύλες του 35.000 άνθρωποι. Σήμερα, τριάμισι χρόνια αργότερα διοργανώνονται

από νομούς της Βόρειας Ελλάδας και από… γειτονικές χώρες μονοήμερες εκδρομές

για ψώνια στο σουηδικό κατάστημα, που έχει γίνει παγκοσμίως διάσημο για την

καλή σχέση τιμής προς απόδοση των ειδών σπιτιού που εμπορεύεται.

IKEA. Τρεις διαφορετικές ενότητες υπάρχουν στο κατάστημα: η «έκθεση επίπλων»,

το τμήμα με τα «Είδη Οικιακού Εξοπλισμού» και το τμήμα «Self Serve» όπου ο

πελάτης έχει τη δυνατότητα να παραλάβει άμεσα τα προϊόντα που επιλέγει

Το «φαινόμενο IKEA» φτάνει σήμερα και στην Αθήνα. Για την εξυπηρέτηση των

πελατών μάλιστα η εταιρεία έχει δρομολογήσει πούλμαν που θα μεταφέρουν κάθε

μισή ώρα, από τις 9 το πρωί ώς τις πέντε το απόγευμα, τους καταναλωτές από τον

σταθμό του Μετρό στην Εθνική Άμυνα στο κατάστημα, στο εμπορικό πάρκο του

αεροδρομίου των Σπάτων.

Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τον τελευταίο καιρό – με αποκορύφωμα τον

μήνα Απρίλιο – διανεμήθηκαν δωρεάν, πόρτα-πόρτα, σε όλη την Αττική 1.100.000

ενημερωτικοί κατάλογοι με τα προϊόντα του καταστήματος, γνωστοποιώντας κατ’

αυτόν τον τρόπο το άνοιγμα του καταστήματος. Αντίστοιχη διαφημιστική καμπάνια

έχει γίνει και στη Βόρεια Ελλάδα με επίκεντρο το κατάστημα της Πυλαίας

Θεσσαλονίκης. Μέσα σε δύο χρόνια στη συμπρωτεύουσα και σε δεκαεννέα ακόμη

πόλεις διανεμήθηκαν πόρτα-πόρτα περισσότεροι από ένα εκατομμύριο κατάλογοι.

Άμεση πρόσβαση

H επιλογή της περιοχής για τη δημιουργία του καταστήματος της IKEA στην Αθήνα

είναι κάθε άλλο παρά τυχαία. Το εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου «Ελευθέριος

Βενιζέλος» προσφέρει άμεση πρόσβαση στους πελάτες του καταστήματος λόγω της

Αττικής Οδού, αλλά και 2000 – δωρεάν – θέσεις πάρκινγκ που «κυκλώνουν» το

κατάστημα συνολικής έκτασης 25.000 τ.μ. Εντός του καταστήματος λειτουργεί

εστιατόριο χωρητικότητας 485 ατόμων, καφέ και παιδότοπος.

H εταιρεία ακολουθεί και στην Αθήνα την επιθετική – και με οικολογικές

πινελιές – εμπορική πολιτική που έχει εφαρμόσει παγκοσμίως: μαζική διανομή

πολυσέλιδου καταλόγου και έμφαση στις τιμές των προϊόντων.

Τι έγινε στη Θεσσαλονίκη

Τα στοιχεία που έρχονται από τη Θεσσαλονίκη, προαναγγέλλουν… θριαμβευτική

την πρεμιέρα του πολυκαταστήματος στην Αθήνα. Στις 24/10/2001, την ημέρα

δηλαδή που πρωτοάνοιξαν οι πόρτες του IKEA στη περιοχή Πυλαία της

Θεσσαλονίκης, 35.000 πελάτες επισκέφθηκαν το κατάστημα. Στη διάρκεια του 2003

ο αριθμός των επισκεπτών ανήλθε στους 1.440.178 – άνθρωποι κάθε ηλικίας.

Μάλιστα, εκτός από τους Θεσσαλονικείς και του κατοίκους των νομών της Βόρειας

Ελλάδας, μία σημαντική μερίδα των πελατών του IKEA είναι Σκοπιανοί, Βούλγαροι

και Σέρβοι. Ταξιδεύουν αυθημερόν με τουριστικά λεωφορεία και I.X. αυτοκίνητα

στη Θεσσαλονίκη, με μοναδικό προορισμό τους το πολυκατάστημα!

H «συνταγή» των χαμηλών τιμών

Τα καταστήματα τής IKEA χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές ενότητες: την

«έκθεση επίπλων», όπου και υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένη χώροι (δωμάτια και

ολοκληρωμένα διαμερίσματα), το τμήμα με τα «Είδη Οικιακού Εξοπλισμού» και το

τμήμα «Self Serve», που αποτελεί και μία από τις καινοτομίες του IKEA καθώς ο

πελάτης έχει τη δυνατότητα να παραλάβει άμεσα τα προϊόντα που επιλέγει στις

επίπεδες χάρτινες συσκευασίες.

Οι επίπεδες χάρτινες συσκευασίες είναι μία από τις μεθόδους της εταιρείας για

να κρατά τις τιμές των προϊόντων χαμηλές: με αυτό τον τρόπο η μεταφορά και η

αποθήκευσή τους στοιχίζει λιγότερο τόσο στην εταιρεία όσο και στους πελάτες.

Επιπλέον, το γεγονός πως ο ίδιος ο πελάτης καλείται να συναρμολογήσει μόνος

του τα έπιπλα είναι ένας επιπλέον τρόπος για να παραμένουν οι τιμές των

προϊόντων IKEA σε χαμηλά επίπεδα.

Σε όλο τον κόσμο

H εταιρεία IKEA ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 1943 από τον Σουηδό Ίνγκβαρ Κάμπραντ.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν ανοίξει 195 εξειδικευμένα καταστήματα σε 32 χώρες

σε όλο τον κόσμο. Ο πρώτοι κατάλογοι προϊόντων εκδόθηκαν το 1951 και

μοιράστηκαν δωρεάν από πόρτα σε πόρτα: «συνήθεια» που καλά κρατεί μέχρι και

σήμερα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, μέσα σε διάστημα 49 ετών έχουν

διανεμηθεί πάνω από 131.500.000 αντίτυπα μόνο στη Σουηδία. Κατά το ίδιο

διάστημα, οι επισκέπτες των καταστημάτων ανά τον κόσμο φτάνουν τα 347.567.000

άτομα.