Με μειώσεις τιμών άνω του 50%, δώρα σημαντικής αξίας, αλλά και πακέτα

προσφορών σε τιμές κόστους, οι αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών προσπαθούν με

προϊόντα-κράχτες να προσελκύσουν τους καταναλωτές και να αποσπάσουν μερίδιο

από τον ανταγωνισμό.

H είσοδος της γερμανικής Media Markt και της γαλλικής Fnac, σε συνδυασμό με τα

εγκαίνια του εμπορικού κέντρου The Mall, στο οποίο συνωστίζονται οι

περισσότεροι «μεγάλοι» της αγοράς, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για έναν άνευ

προηγουμένου ανταγωνισμό, με άμεσο αντίκτυπο στις τιμές.

Πρωτόγνωρες προσφορές

Τηλεοράσεις Plasma 42 ιντσών κάτω από τα 1.000 ευρώ, ψηφιακές φωτογραφικές με

ανάλυση 5 megapixel κάτω από τα 100 ευρώ και φορητοί υπολογιστές τελευταίας

τεχνολογίας κάτω από τα 600 ευρώ είναι προσφορές πρωτόγνωρες για τα ελληνικά

δεδομένα. Εν όψει, μάλιστα, και της εορταστικής περιόδου, οι μεγαλύτερες

αλυσίδες προετοιμάζουν μπαράζ προσφορών με ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις τιμών.

Προκειμένου να ενημερώσουν -αλλά και να δελεάσουν -τους καταναλωτές,

κυκλοφορούν φυλλάδια προσφορών μεγέθους… εφημερίδας, καλύπτοντας όλο το

φάσμα της αγοράς. Φροντίζουν, μάλιστα, να «απαντούν» η μία στην άλλη,

«ρίχνοντας» τις τιμές σε προϊόντα κράχτες που ο ανταγωνισμός διαφήμιζε σε

προηγούμενα φυλλάδιά του.

Τα μεγάλα «μέτωπα»

Οι λεπτές τηλεοράσεις τεχνολογίας Plasma και LCD, οι ψηφιακές φωτογραφικές

μηχανές και κάμερες, οι ψηφιακές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής και οι φορητοί

ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι τα μεγάλα «μέτωπα» στα οποία ανταγωνίζονται οι

αλυσίδες λιανικής. Την ίδια στιγμή, φουντώνει η «μάχη» και στην αγορά των

παιχνιδομηχανών.

Έως και 70% στις TV

Έως και το 70% φτάνουν οι μειώσεις τιμών στις λεπτές τηλεοράσεις σε σχέση με

την προηγούμενη διετία, ενώ σε ετήσια βάση το κόστος αγοράς μιας τηλεόρασης

Plasma ή LCD έχει μειωθεί κατά τουλάχιστον 30%. Για παράδειγμα, η Media Markt

προσφέρει τηλεόραση Plasma 42 ιντσών με κόστος 999 ευρώ, όταν ένα μοντέλο

αντίστοιχων δυνατοτήτων κόστιζε, πριν από μια διετία, τουλάχιστον 3.000 ευρώ.

Μισή τιμή σε έναν χρόνο

Άνευ προηγουμένου είναι οι μειωμένες τιμές και στην αγορά των συσκευών

αναπαραγωγής, αλλά και εγγραφής DVD. H Κωτσόβολος, για παράδειγμα, προσφέρει

DVD αναπαραγωγής έναντι 29 ευρώ και η Media Markt έναντι 24 ευρώ -από

τουλάχιστον 50 ευρώ κάποιους μήνες πριν -ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η μείωση

τιμών στις συσκευές με δυνατότητα εγγραφής, καθώς στην αγορά διατίθενται

μοντέλα της Philips με κόστος 169 ευρώ! Ένα χρόνο πριν κόστιζαν πάνω από 300

ευρώ.

Μειώσεις τιμών άνω του 50%, σε σχέση με πέρυσι, απολαμβάνουν και όσοι

αγοράσουν ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές ή βιντεοκάμερες. Ψηφιακές φωτογραφικές

μηχανές με ανάλυση 5 Megapixel που πέρυσι κόστιζαν τουλάχιστον 200 ευρώ,

προσφέρονται σήμερα σε τιμές που ξεκινούν από τα 100 ευρώ, ενώ ψηφιακές

βιντεοκάμερες πωλούνται έναντι 250 ευρώ, τιμή που πριν από έναν χρόνο

εθεωρείτο αδιανόητη (κόστιζαν πάνω από 350 ευρώ).

Σε υπολογιστές – πολυμέσα

Όσο για τους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι τιμές για τελευταίας

τεχνολογίας συστήματα αρχίζουν στα 600 ευρώ. Μάλιστα, ειδικά από το κατάστημά

της στο The Mall, η Multirama προσφέρει με 599 ευρώ φορητό υπολογιστή Fujitsu

Siemens, που λίγες ημέρες πριν πουλούσε έναντι 799 ευρώ.

«Μάχη» έχει ξεσπάσει και στο «κομμάτι» των πολυμέσων, δηλαδή των CD και των

DVD, καθώς τα εγκαίνια του καταστήματος της Fnac, το οποίο ειδικεύεται σε αυτή

την κατηγορία των προϊόντων, άλλαξαν τα δεδομένα στην αγορά. Έτσι, οι

καταναλωτές μπορούν να βρουν πρόσφατες ταινίες σε DVD από 8 ευρώ, αλλά και CD

από 6 ευρώ. Τα ίδια προϊόντα, λίγους μήνες πριν κόστιζαν τουλάχιστον 20 και 15

ευρώ, αντίστοιχα.

Προσφορά 150 ευρώ!

Στις παιχνιδομηχανές, η διάθεση του νέου μοντέλου της Microsoft πιέζει τις

τιμές στα υπάρχοντα μοντέλα. Έτσι, για παράδειγμα, η παιχνιδομηχανή

Playstation 2 της Sony, μαζί με παιχνίδι, βάση στήριξης και επιπλέον

χειριστήριο, πωλείται έναντι 129 ευρώ, από 199 ευρώ που κόστιζε μερικές

εβδομάδες πριν.

Τα «μυστικά» της πτώσης

Μαζικές παραγγελίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προϊόντα από το στοκ, αλλά και

πωλήσεις στο κόστος είναι τα «μυστικά» της άνευ προηγουμένου πτώσης των τιμών.

H Media Markt, η Fnac, αλλά και η Κωτσόβολος ­ μετά την απόκτησή της από τη

βρετανική Dixon’s ­ μπορούν να πιέσουν τους προμηθευτές τους για ιδιαίτερα

χαμηλές τιμές, καθώς κλείνουν συμφωνίες για εκατοντάδες καταστήματα

παγκοσμίως. Αντίστοιχα, ελληνικές αλυσίδες όπως η Ηλεκτρονική Αθηνών,

συνεργάζονται με μεγάλα buying groups του εξωτερικού, προκειμένου να πετύχουν

τις αντίστοιχες οικονομίες κλίμακος.

Στο «μέτωπο» της πληροφορικής, πάλι, πολλές αλυσίδες, μεταξύ των οποίων το

Πλαίσιο και η Multirama, πραγματοποιούν απευθείας εισαγωγές από χώρες της

Ασίας και κυρίως από την Κίνα, προκειμένου να πετύχουν καλύτερες τιμές σε μια

σειρά από προϊόντα. Ο μεγαλύτερος «σύμμαχος» των εταιρειών του κλάδου, πάντως,

είναι η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη. Μοντέλα που κυκλοφόρησαν πριν από τρεις ή

έξι μήνες στην αγορά, συχνά θεωρούνται παρωχημένα, και οι εταιρείες παραγωγής

σπεύδουν να τα διαθέσουν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές!