Όταν δεν έχεις με τι άλλο να σαχλαμαρίσεις βγαίνεις από τα ρούχα σου

Ελάτε να χαχανίσουμε και αφού ξεβιδωθούμε από το χαχανητό και δεν έχουμε τι

άλλο να κάνουμε, ας γυμνωθούμε για να σπάσουμε πλάκα. Αν είμαστε τυχεροί

μπορεί να σπάσει πλάκα μαζί μας και το φιλοθεάμον κοινό. Στα τηλεπαιχνίδια

παίρνουν μέρος οι παίκτες με τα σώβρακα, οι παρουσιαστές δεν θα γδυθούν;

Αστεία πράγματα.

Έτσι, τις προάλλες το «Ι love TV» αποφάσισε να κάνει πράξη αυτό που

όλοι πιστεύουμε ότι απομένει στους παρουσιαστές εκπομπών να πράξουν, αφού

δοκίμασαν όλες τις φτηνές «συνταγές» για να προσελκύσουν κοινό – να γδύσει τον

έναν εκ των δύο παρουσιαστών. Με υποτιθέμενη αφορμή το όλο και συχνότερο γυμνό

στις θεατρικές παραστάσεις και με καλεσμένο τον Γιώργο Καραμίχο («Επαφή»,

Mega), που έχει γδυθεί στη θεατρική σκηνή, έβγαλε τα ρούχα του ο Φώτης

Σεργουλόπουλος – προφανώς κράτησε το σώβρακο, αλλά δεν φαινόταν – και με μια

καρδιά – εφέ στην οθόνη που έγραφε «Ι love TV» για να κρύβει τα «επίμαχα»,

περιφερόταν στο στούντιο με πανό που έγραφε «Όχι μόνο στο θέατρο». Σωστά.

Γιατί να περιφέρουν τα κρεατάκια τους οι ηθοποιοί στη θεατρική σκηνή; Να τα

πετάξουμε όλα οι απελευθερωμένοι. Και αφού οι στυγνότερες εξουσίες πρωτίστως

βασίζονταν στον έλεγχο του σώματος και της σεξουαλικότητας, να αποδείξουμε

πόσο γλυκιά είναι η εξουσία της τηλεόρασης που δεν ασκεί κανέναν απολύτως

έλεγχο, επιτρέπει (αχ, AGB!) μέχρι και να περιφέρονται σχεδόν γυμνοί οι

παρουσιαστές και ενδεχομένως με φτερά στο κεφάλι ή όπου αλλού καρφωμένα – ναι,

ναι και εκεί – παριστάνοντας τους ανέμελους πρωτόπλαστους. Μήπως και οι

ψαράδες δεν ραντίζουν θαλασσόνερο τις ψαροκασέλες για να έχουν τα ληγμένα

ψάρια άρωμα θάλασσας; Έτσι και οι παρουσιαστές «ψεκάζονται» πλάκα και

απελευθερωμένο χιούμορ για να διασκεδάσουν την εντύπωση ότι κούρασαν.

Όσο για τη σύγκριση με το γυμνό στο θέατρο, άντε τώρα να πεις στους

υπερφίαλους τηλεαστέρες ότι εκεί υπάρχει η ελάχιστη έστω σκηνοθεσία, που

επενδύει το ωμό και ακατέργαστο κρέας με τον, ελάχιστο έστω, καλλιτεχνικό

μανδύα.

Πλάκα ή όχι πάντως το τηλεοπτικό γυμνό κατάφερε να είναι αποκρουστικό όχι μόνο

γιατί ήταν άσχετο, αναίτιο και ως εκ τούτου άκρως προσβλητικό για την

αισθητική οποιουδήποτε παρακολουθούσε εκείνη την ώρα, αλλά και γελοίο έτσι

όπως προσπαθούσε να τηρήσει κάπως τα προσχήματα με την καρδούλα – εφέ πάνω

στην οθόνη, να κρύβει ενώ υπαινίσσεται (παραμονεύει και το ΕΣΡ). Αφού

γδυθήκατε αγαπητέ, γιατί κρύβεστε; Θα μπορούσε να είναι μια εύλογη ερώτηση, αν

υποθέσουμε ότι ο Σεργουλόπουλος ήθελε να σατιρίσει ήθη και να χλευάσει

εμπορικές τακτικές – των άλλων. Αυτό το κόσμια «ανίερο» χιουμοράκι, για να το

αντέξουν οι μικροαστοί οικογενειάρχες με τα μηχανάκια της AGB είναι το πλέον

φτηνιάρικο τηλεοπτικό κιτς. Γιατί αποδεικνύει ουσιαστική ένδεια εξυπνάδας,

τόλμης και φαντασίας. Γιατί αποδεικνύει ότι παραμένει το σώμα το κέντρο

άσκησης εξουσίας – πρωτίστως της αγοράς και άρα της τηλεόρασης – και ότι ως

τέτοιο, από μέσο διαμαρτυρίας για κάποιους ακραίους ακτιβιστές, γίνεται πομπός

γελοιότητας. Γι’ αυτό και η εν λόγω γυμνική εμφάνιση ήταν απλώς γελοία και ως

τέτοια την υπογράμμιζαν και τα χαχανητά της Μαρίας Μπακοδήμου από δίπλα.

Προσπαθούσε έτσι να περιβάλει τους ανόητους γυμνικούς θεατρινισμούς με την

χαλαρότητα μιας πλάκας σε παρέα. Της δικής τους παρέας εντός του πλατό, γιατί

τέτοιου είδους πλάκες απαιτούν οικειότητα, οπότε να υπάρχει μια συνωμοσία

μεταξύ των συμμετεχόντων.

Άλλη όρεξη δεν είχαμε…

H οικειότητα με το φιλοθεάμον κοινό είναι ψευδεπίγραφη, δεν υπάρχει στην

πραγματικότητα, αφού δεν υπάρχει καν η συνάφεια που την έχει ως αποτέλεσμα. H

οικειότητα μεταξύ των πανελιστών είναι βεβιασμένη, για τις ανάγκες της

τηλεοπτικής στιγμής και μόνο – εκτός κι αν υποθέσουμε ότι έτσι και συναντηθούν

σε ιδιωτικό χώρο Μπακοδήμου, Σεργουλόπουλος, Καραμίχος, γδύνονται. Όσο για την

περίπτωση που η εν λόγω εμφάνιση είχε νόημα έστω να καταγγείλει χιουμοριστικά

τον πουριτανισμό της εγχώριας μικροαστικής τηλεοπτικής κουλτούρας, με την

κακόγουστη πλάκα απλώς τον ενίσχυε. Ήταν ο θρίαμβος του μικροαστικού κιτς

ακριβώς γιατί ήταν α-νόητη. Με άλλα λόγια, άλλη όρεξη δεν είχαμε από τον

ημίγυμνο παρουσιαστή νυχτιάτικα.