Εναλλακτικό χριστουγεννιάτικο τραπέζι με… φιλέτο κροκόδειλου, μπριζόλες

ζέμπρας, σαλάμι ταράνδου ή ελαφιού αλλά και τυριά με βότανα και φρούτα

προσφέρουν – εκτός από τη γαλοπούλα, το παραδοσιακό χοιρινό, αρνί και κατσίκι

– ορισμένα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας.

Πρόκειται για κρέατα, τυριά, αλλαντικά που οι Έλληνες σπάνια καταναλώνουν τις

υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η ζήτηση αυτών των

προϊόντων στα σούπερ μάρκετ και τα κρεοπωλεία την περίοδο των εορτών

αυξάνεται. Ενδεικτικό της ζήτησης είναι ότι αρκετά απ’ αυτά τα είδη που

παλαιότερα πωλούνταν μόνο σε εξειδικευμένα καταστήματα delicatessen, τώρα

υπάρχουν και σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σε αρκετά καταστήματα, δίπλα στις αγριόπαπιες, τα αγριογούρουνα, τα ελάφια –

κρέατα κυνηγιού δηλαδή – που συνήθως καταναλώνονται τα Χριστούγεννα,

διατίθενται και φιλέτα κροκόδειλου και ζέμπρας (Αφρικής), φιλέτα βίσονα Καναδά

ή στρουθοκαμήλου. Τα περισσότερα είδη μάλιστα δεν είναι κατεψυγμένα αλλά

φρέσκα. Επιπλέον, κάποια από αυτά, όπως το φιλέτο ζέμπρας, είναι μαριναρισμένα

με μπαχαρικά μέσα στις συσκευασίες ώστε οι καταναλωτές να μη σπαζοκεφαλιάζουν

πώς να τα μαγειρέψουν.

Υπάρχουν όλο τον χρόνο

Όπως εξηγούν οι υπεύθυνοι των σούπερ μάρκετ, αρκετά απ’ αυτά τα είδη υπάρχουν

όλο τον χρόνο στα ράφια σε περιορισμένη ποσότητα. «Αυτή την περίοδο όμως

εφοδιάζουμε τα καταστήματα με μεγαλύτερες ποσότητες αλλά και ποικιλία, αφού

αρκετοί καταναλωτές τα επιλέγουν προκειμένου να εντυπωσιάσουν τους καλεσμένους

τους. Αρκετοί επίσης τα προτιμούν αυτές τις μέρες απλώς λόγω καλύτερης

διάθεσης» λέει ο κ. Κώστας Μαχαίρας, γενικός διευθυντής μεγάλης αλυσίδας

σούπερ μάρκετ. Επίσης, προσθέτει, ότι αρκετά είναι και τα ξένα τυριά που

παρουσιάζουν μεγαλύτερη ζήτηση. «Για παράδειγμα, στα γαλλικά τυριά το 30% των

πωλήσεων πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες».

Ένας ακόμη λόγος όμως που δικαιολογεί την ύπαρξη αυτών των προϊόντων στην

αγορά, αναφέρουν οι υπεύθυνοι των καταστημάτων, είναι ότι στην Ελλάδα ζουν

πλέον πολλοί αλλοδαποί και από διαφορετικές χώρες, άρα και με διαφορετικά

γαστρονομικά γούστα. Μάλιστα, καθώς αυξάνονται οι γάμοι Ελλήνων και Ελληνίδων

με αλλοδαπούς και αλλοδαπές, υπάρχουν πια αρκετές οικογένειες στην Ελλάδα που

θέλουν να γιορτάσουν με προϊόντα από την πατρίδα του γαμπρού ή της νύφης.

Οι τιμές πάντως στα περισσότερα απ’ αυτά τα προϊόντα είναι τσουχτερές. Το

φρέσκο φιλέτο κροκόδειλου Αφρικής πωλείται από 20 έως 25 ευρώ το κιλό, οι

μπριζόλες ζέμπρας προς 27,19 ευρώ το κιλό, το σαλάμι ελαφιού προς 2,98 ευρώ τα

150 γραμμάρια.

ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΙ

Συστήνουν λευκό κρέας

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ διατροφολόγοι δεν γνωρίζουν πολλά για τη διατροφική αξία των

προϊόντων από το εξωτερικό, αφού καταναλώνονται σπάνια στην Ελλάδα. Ωστόσο,

όπως λέει στα «NEA» ο διατροφολόγος – επιστημονικός συνεργάτης στο Χαροκόπειο

Πανεπιστήμιο κ. Γρηγόρης Ρίσβας, εάν αυτά τα κρέατα είναι φιλέτα, δηλαδή

προέρχονται από το καλύτερο κομμάτι του ζώου, «είναι πολύ πιθανόν να μην έχουν

πολλά λιπαρά. Το σίγουρο είναι όμως ότι τα περισσότερα από αυτά τα κρέατα

είναι κόκκινα και έχουν περισσότερα κορεσμένα λίπη. Έτσι, είναι καλύτερο οι

καταναλωτές να προτιμούν λευκό κρέας όπως είναι η γαλοπούλα».