ται ακόμα μεγαλύτερο από τη στιγμή που η νέα του ομάδα αποφάσισε να «επενδύσει» στον νεαρό Βρετανό Λιούις Χάμιλτον που θα γίνει ο πρώτος μαύρος οδηγός στην Ιστορία της Φόρμουλα 1. Όσοι έχουν δει τον 21χρονο Χάμιλτον να τρέχει σε αγώνες τον παρομοιάζουν με τον συμπατριώτη του Ντέιμον Χιλ. Κέρδισε τα πρωταθλήματα στο GΡ2 και στην F3 τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά παραμένει ασαφές το αν διαθέτει την ωριμότητα για να αντέξει τη μεγάλη πίεση στη Φόρμουλα 1. Όπως παραδέχεται και ο ίδιος δυσκολεύεται ακόμα και τώρα, μερικές ώρες πριν ανάψουν τα πράσινα φώτα στην πίστα της Μελβούρνης, στην ιδέα ότι θα οδηγήσει ένα μονοθέσιο σε Φόρμουλα 1 το οποίο μάλιστα έχει «χτιστεί» για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.

Το αγαπημένο παιχνίδι του Χάμιλτον στο Ρlaystation είναι η Φόρμουλα 1, ενώ μέχρι πέρυσι ξενυχτούσε για να βλέπει live τους αγώνες της Μελβούρνης.

«Νιώθω τόσο διαφορετικά συναισθήματα. Σαφέστατα όμως αυτό που με διακατέχει είναι η αναταραχή. Είμαι έτοιμος να βγω εκεί έξω και να κάνω το καλύτερο δυνατό», δηλώνει ο πιτσιρικάς.

Εκτός όμως από τον Χάμιλτον δύο ακόμα οδηγοί θα κάνουν το ντεμπούτο τους στον μαγικό κόσμο της Φόρμουλα 1. Πρόκειται για τον Φινλανδό Χέικι Κοβαλάινεν που θα εκπροσωπήσει τα χρώματα της Ρενό και θεωρείται ο «νέος Αλόνσο» και τον Γερμανό Άντριαν Σούτιλ που θα τρέχει με τη Σπάικερ.

Νέα πρόσωπα

Όσον αφορά τον Πολωνό Ρόμπερτ Κούμπιτσα (ΒΜW Sauber) και τον Βρετανό Άντονι Ντάβιντσον (Super Αguri) θα εκκινήσουν για πρώτη φορά σε πρεμιέρα πρωταθλήματος.

Μάλιστα, με εξαίρεση το πρώτο πρωτάθλημα του 1950, μόνο ένας νεοεισερχόμενος οδηγός, ο Ιταλός Τζιανκάρλο Μπαγκέτι το 1961 με Φεράρι, κατάφερε να νικήσει σε πρεμιέρα πρωταθλήματος.

Σημειωτέον το ότι από τους οδηγούς που συμμετέχουν στο φετινό πρωτάθλημα μόνον ο Φερνάντο Αλόνσο έχει στο βιογραφικό του κατάκτηση τίτλου στη Φόρμουλα 1, ενώ είναι πλέον και ο εν ενεργεία πολυνίκης με 15 καρό σημαίες έναντι 13 του Βρετανού Ντέιβιντ Κούλθαρτ και εννέα του Βραζιλιάνου Μπαρικέλο και του Κίμι Ράικονεν.

Ο ι λεγεώνες των θαυμαστών του Μίχαελ Σούμαχερ δεν πήραν ποτέ σαφή απάντηση από το ίνδαλμά τους για τους λόγους που τον οδήγησαν στην απόφαση να αποσυρθεί από την ενεργό δράση.

Τις απαντήσεις αυτές προσπάθησαν να δώσουν τέσσερα βιβλία που κυκλοφόρησαν πρόσφατα. Και τα τέσσερα αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές τής ζωής του και λεπτομέρειες για τους εκατοντάδες αγώνες στους οποίους είχε συμμετάσχει.

Ωστόσο, τις απαντήσεις για τους λόγους που τον οδήγησαν μακριά από το κόκπιτ των μονοθέσιων τις δίνει μόνο το βιβλίο που υπογράφει η Σαμπίνε Κεμ υπό τον τίτλο «Μίχαελ Σούμαχερ».

Η Κεμ είχε πληροφόρηση από πρώτο χέρι, καθώς είναι εκπρόσωπος Τύπου τού «Σούμι» και θεωρείται από τους πιο έμπιστους συνεργάτες του Γερμανού πρωταθλητή. «Με το να είσαι συνέχεια στο όριο, φθείρεσαι ψυχικά και σωματικά. Μετά το Μπαχρέιν, τη Μαλαισία και την Αυστραλία άρχισα να αναρωτιέμαι πώς μπορούσα στο παρελθόν να αντέχω σε όλη αυτή την ταλαιπωρία. Πολλές φορές μετρούσα τα λεπτά για να επιστρέψω στο σπίτι.

Δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό, αλλά τα τεστ όλα αυτά τα χρόνια με κατέβαλαν.

Ήμουν εξαντλημένος περισσότερο απ΄ ό,τι στο παρελθόν. Δεν είχα πια κίνητρο για να συνεχίσω και στις προπονήσεις βαριόμουν μέχρι θανάτου».

Ο Σούμαχερ αποκάλυψε πως για πρώτη φορά τού πέρασε από τη σκέψη να παραιτηθεί μετά τον αγώνα του Μπαχρέιν το 2006, όταν ισοφάρισε το ρεκόρ με 65 «πολ ποζίσιονς» του Άιρτον Σένα.

Ο Σούμαχερ ανακοίνωσε την απόφασή του στον μάνατζερ της Φεράρι και στενό του φίλο Ζαν Τοντ μετά το Μπαχρέιν. Ο Τοντ την αποδέχτηκε, αλλά τον προέτρεψε να το

“Μα γιατί τώρα;”, με ρωτούσαν οι δημοσιογράφοι. Το προτιμούσα αυτό από το να ρωτάνε:

“Μα καλά, γιατί οδηγεί ακόμα αυτός;”

ξανασκεφτεί. Αργότερα, η Φεράρι είπε στον «Σούμι» πως η καλύτερη στιγμή να ανακοινώσει την αποχώρησή του είναι ο Σεπτέμβριος, μετά το γκραν πρι της Μόντσα.

Ο Σούμαχερ λέει πως αισθάνθηκε ικανοποίηση όταν οι δημοσιογράφοι και οι φίλαθλοι τον ρωτούσαν: «Μα γιατί τώρα;». «Το προτιμούσα αυτό από το να λένε: “Μα καλά, γιατί οδηγεί ακόμα αυτός; Είναι τόσο μεγάλος και τόσο αργός”».

Η Κεμ περιγράφει στο βιβλίο της τον πιο επιτυχημένο οδηγό στην ιστορία τής Φόρμουλα 1 ως έναν ευαίσθητο και ντροπαλό άνδρα.

Στα άλλα δύο βιβλία που αναφέρονται στη ζωή και την καριέρα του Σούμαχερ, στο «Βασιλιάς Σούμι- Η ζωή του, Οι νίκες του, Τα δάκρυά του» του Χέλμουτ Ουλ και στο «Ευχαριστούμε Σούμι! Η Ιστορία του Μίχαελ Σούμαχερ» του Βίλι Κνουπ ανακαλύπτουμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Όπως ότι έχει περάσει 5,6 χρόνια από τη ζωή του στους δρόμους λόγω των πολλών μετακινήσεων για τους αγώνες, ενώ έχει διανύσει 361.000 χιλιόμετρα με αυτοκίνητα της Φόρμουλα 1 σε τεστ και αγώνες, καταναλώνοντας 252.000 λίτρα βενζίνης και 15.800 ελαστικά!

Οι κυριότερες αλλαγές των κανονισμών


Ο ι προδιαγραφές των κινητήρων, οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν στα τελευταία δύο γκραν πρι του 2006, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν την τετραετία 2007-10. Παρ΄ ότι αυτή η κίνηση, η οποία στοχεύει στη μείωση του κόστους εξέλιξης, χαρακτηρίζεται ευρέως ως «πάγωμα των κινητήρων», θα επιτρέπεται να γίνονται κάποιες περιορισμένες εργασίες εξέλιξης. Αυτές, πάντως, θα ελέγχονται αυστηρά από τη FΙΑ.

Πρόγραμμα τριημέρου. Μικρή αλλαγή στο τριήμερο πρόγραμμα των γκραν πρι, καθώς κάθε ένα από τα δύο «κομμάτια» των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής, που είχε διάρκεια μιας ώρας, θα «κρατάει» πλέον 90 λεπτά.

Ελαστικά. Με την Βridgestone να αποτελεί τον μοναδικό προμηθευτή ελαστικών στη Φόρμουλα 1 για το 2007, κάθε ομάδα θα λαμβάνει μόνο δύο ειδών λάστιχα ανά αγώνα, όμως θα παίρνει περισσότερα σετ (τέσσερα ανά οδηγό για τα δοκιμαστικά της Παρασκευής και 10 για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο). Κάθε οδηγός πρέπει να χρησιμοποιεί και τα δύο είδη ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα.

Αυτοκίνητο ασφαλείας.Απαγορεύεται πλέον οι οδηγοί να μπαίνουν στα πιτ για ανεφοδιασμό, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας εισέρχεται στην πίστα ώστε και οι «πιλότοι», οι οποίοι βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης, να μην εμποδίζουν τους πρωτοπόρους. Δοκιμές Παρασκευής. Δεν επιτρέπεται πια στις ομάδες να χρησιμοποιούν και τρίτο μονοθέσιο, ωστόσο όλες έχουν τη δυνατότητα να «κατεβάσουν» έναν οδηγό δοκιμών στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Ο οδηγός αυτός πρέπει να δηλωθεί εκ των προτέρων.

Ασφάλεια. Εισάγεται ένα σύστημα GΡS, στο οποίο μια οθόνη με φωτάκια για τις προειδοποιήσεις με τις σημαίες θα βρίσκεται στο μονοθέσιο κάθε οδηγού. Αυτό το σύστημα θα επιτρέψει στους αγωνοδίκες να προειδοποιούν πιο αποτελεσματικά τους οδηγούς για ενδεχόμενο κίνδυνο στην πίστα.

Δοκιμές πρόσκρουσης. Τέλος, τα crash tests, τα οποία πρέπει να περάσουν τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, έχουν γίνει πιο αυστηρά. Η ταχύτητα που χρησιμοποιείται στη μετωπική σύγκρουση αυξήθηκε από τα 14 στα 15 μέτρα/δευτερόλεπτο, ενώ έχει αυξηθεί και το ελάχιστο δυνατό μέγεθος της δομής, η οποία απορροφά τη σύγκρουση.