ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΣΑΓΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ,
ΣΤΟΝ ΝΟΤΟ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ, ΘΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ
ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΦΛΑΜΕΝΚΟ Η
ΙΕΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΚΡΙΣΤΙΝΑ
ΧΟΓΙΟΣ ΣΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ
ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Δεν χρειάζονται εξειδικευμένες γνώσεις χορού για να γίνει συνοδοιπόρος ο θεατής στο «Ταξίδι στον Νότο» («Viaje al Sur»), στο πρόγραμμα που θα παρουσιάσει στις 26, 27 και 28 Σεπτεμβρίου στη σκηνή του Μπάντμιντον η Κριστίνα Χόγιος με την ομάδα χορευτών της Βallet Flamenco de Αndalucia. «Το φλαμένκο έχει να κάνει με τις αισθήσεις, δεν είναι τόσο εγκεφαλικό, γι΄ αυτό και ο θεατής θα μπορέσει να “δει” μέσα από τις χορογραφίες τοπία αλλά και την ανδαλουσιανή ψυχή», επισήμανε στα «ΝΕΑ» η καλλιτέχνις. Κι όπως έχει τονίσει, «το φλαμένκο δεν μπορείς να το καταλάβεις, μόνον να το αισθανθείς».
Η παράσταση αφηγείται ένα ταξίδι στον Νότο της Ισπανίας και εκφράζει τα όνειρα και τις εμπειρίες ζωής, μέσα από συναισθήματα. Καθένα από τα τρία μέρη της παράστασης χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερο χρώμα: Λευκό για την Ευτυχία, το χρώμα και το φως. Μαύρο για την Τραγωδία, τη μοναξιά της άγονης γης, την ατυχία των ανθρώπων και τη βαθιά λύπη, όπως εκφράζεται από την Ανδαλουσία του Νότου. Κόκκινο για το Πάθος και τις ανεξέλεγκτες μαγικές δονήσεις που υποκινούν τα πιο δυνατά συναισθήματα όπως η αγάπη, η επιθυμία, ο έρωτας. Τρία συναισθήματα σε ένα ταξίδι, με τη μοναδική εκφραστική γλώσσα του φλαμένκο. Ένας χορός,μια παράσταση,είναι άραγε αρκετά για να αποδώσουν το μεγαλείο μιας ολόκληρης περιοχής;
«Ασφαλώς και μπορεί ο θεατής να σχηματίσει μια εικόνα, ώστε να πάρει μια γεύση από την Ανδαλουσία και να καταλάβει περί τίνος πρόκειται. Δεν χρειάζεται μυαλό, αλλά να αφήσει τις αισθήσεις να τον οδηγήσουν».
Το φλαμένκο, χορός- γλώσσα επικοινωνίας για έναν ολόκληρο λαό που ήθελε να μιλήσει για τη χαρά της ζωής, τις λύπες, τον έρωτα, ξεπήδησε από τις ταβέρνες, τα καπηλειά και έφθασε να παρουσιάζεται σε μεγάλα θέατρα. Αυτός ο χορός είναι σαν τον λαό του, ζωντανός. «Δεν είναι μια κλειστή τέχνη. Επιδέχεται αλλαγές και βελτιώνεται. Πηγάζει από τον λαό, έχει τον αυθορμητισμό του, αλλά περνά μέσα από την τεχνική του χορού που δαμάζει την ακατέργαστη ορμητικότητα, η οποία έτσι αποκτά ρυθμό, λεπτότητα και εξελίσσεται μέσα από ικανούς ερμηνευτές», είπε η Κριστίνα Χόγιος που βρέθηκε στην Αθήνα και μίλησε στα «ΝΕΑ» για το φαντασιακό, μέσω του φλαμένκο οδοιπορικό, στην πατρίδα της.
Ποιον θα ξεχώριζε; «Αναμφίβολα τον Αντόνιο Γκάδες. Έχει εισαγάγει πολλά και σύγχρονα στοιχεία στον ρυθμό του φλαμένκο που δεν είχε τα προηγούμενα χρόνια. Σήμερα όμως οι νέοι βιάζονται. Θέλουν να γίνουν γνωστοί αμέσως, να κερδίσουν φήμη γρήγορα, δεν περνούν από τη διαδικασία που απαιτείται και αυτό δεν ωφελεί την τέχνη. Αυτού του είδους η φήμη, ο θρίαμβος δεν έχουν διάρκεια, διότι ο χορευτής αυτός δεν έχει δοκιμαστεί στην τέχνη και δεν έχει τις βάσεις που θα συμβάλουν στο να έχει διάρκεια».
Ποια αλλαγή απέφερε στο φλαμένκο τα καλύτερα αποτελέσματα;
«Η τεράστια εξέλιξη που σημειώθηκε τα
info
Η Κριστίνα Χόγιος και το Βallet Flamenco de Αndalucia θα παρουσιάσουν το «Viaje al Sur» στις 26, 27, 28 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Μπάντμιντον, στο Γουδί.
τελευταία χρόνια στην τεχνική του χορού. Στο παρελθόν ήταν μια τέχνη αυθόρμητη, άναρχα παρουσιασμένη, χωρίς μέθοδο. Η συνδρομή της τεχνικής καλλιέργειας έκανε το φλαμένκο να φθάσει σε επίπεδο άγνωστο ώς τις μέρες μας. Ο χορός που βλέπουμε στα θέατρα είναι πολύ καλύτερος από εκείνον που παρακολουθούσαμε στις ταβέρνες. Τα τελευταία 30 χρόνια έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές. Ακόμα και οι κιθαρίστες, πηγαίνοντας στα ωδεία, μαθαίνουν καλύτερα το όργανο και δεν παίζουν πλέον εμπειρικά. Το ίδιο ισχύει και με τους χορευτές οι οποίοι σπουδάζουν στις σχολές χορού διερευνούν τις φιγούρες τους, τις κινήσεις του σώματος».