Η Αlfa Romeo 159 1,75 ΤΒi με το τούρμπο μοτέρ των 200 ετοιμοπόλεμων ίππων αφύπνισε την ιταλική μπερλίνα στον τομέα των επιδόσεων και έφερε εκνευρισμό στην πολυπληθή κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών μοντέλων
Η νέα Αlfa Romeo 1,75 ΤΒi ανεβάζει τους τόνους στην κατηγορία της με αφορμή το νέο τούρμπο μοτέρ που αποδίδει απλόχερα τους 200 ετοιμοπόλεμους ίππους. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας δείχνει από τα πρώτα χιλιόμετρα τις διαθέσεις του. Είναι ροπάτος, ο οδηγός αισθάνεται ότι έχει δύναμη στο δεξί πεντάλ ακόμη και στις χαμηλές στροφές και μπορεί πολύ εύκολα να χάσει από τους καθρέπτες του πολλά οικογενειακά μοντέλα. Οι 200 ίπποι δείχνουν άνετοι στο ταξίδι και, το βασικότερο, η προσπέραση είναι πλέον εύκολη υπόθεση για την 159 1,75 ΤΒi που πρωταγωνιστεί στην αριστερή λωρίδα. Δεν είχαμε παράπονο ούτε για τα κρατήματα, όπου η ιταλική μπερλίνα κρατάει σαν τρένο ακόμη και στις στροφές και χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να σηκώσει το πόδι από το γκάζι. Αν επιλέξετε την έκδοση με τις 19άρες ζάντες, θα έχετε σπορτίβ αίσθηση χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα θυσιαστεί η άνεση των επιβατών. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,5΄΄. Ο οδηγός πρέπει να συμβιβαστεί με την τσιμπημένη κατανάλωση, η οποία ξεπερνά τα 10 λτ. /100 χλμ.- τα 8 λτ./100 χλμ. που αναφέρει ο κατασκευαστής απέχουν από την πραγματικότητα. Έτσι, το συμπέρασμα για την τούρμπο 159 είναι ότι η Αlfa Romeo κατάφερε να νικήσει το βαρύ αμάξωμα της ιταλικής μπερλίνας που κάποτε αποτελούσε αγκάθι για τις επιδόσεις του μεσαίου μοντέλου της. Είναι γρήγορη, εκρηκτική στις εκκινήσεις και ακούραστη στο ταξίδι. Επιτέλους, η 159 βρίσκει τον παλιό, καλό εαυτό της.

Το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων μηχανικό και συνεργάζεται άψογα με το ισχυρό μοτέρ, αλλά σε αίσθηση ο λεβιές δεν είναι και ο καλύτερος και οι διαδρομές του είναι μακριές. Στο εσωτερικό η ισχυρή τούρμπο έκδοση δεν διαφέρει πολύ από τις πιο απλές εκδόσεις. Ο οδηγός κάθεται στη σπορ θέση οδήγησης με το καλοσχεδιασμένο κάθισμα, ενώ τα όργανα πείθουν για το ιταλικό ταμπεραμέ- ντο τους.

Το επίπεδο εξοπλι- σμού είναι ικανοποιητικό ακόμη και στη βασική έκδοση, ενώ η ιταλική μπερλίνα μπορεί να βολέψει έως και 4 επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών είναι 405 λίτρα αλλά το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ είναι στενό. Και επειδή στο τέλος φέρνουν τον λογαριασμό, η Αfla Romeo 159 ΤΒi δεν θα τρομάξει τους υποψήφιους αγοραστές αφού 27.170 ευρώ μπορεί να θεωρηθεί πολύ λογικό ποσό για την κατηγορία του αυτοκινήτου και τα 200 άλογα που προσφέρονται κάτω από το καπό.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Επιδόσεις

● Οδική συμπεριφορά

● Τιμή

TI ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Τσιμπημένη κατανάλωση

● Μέτριος χώρος αποσκευών

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.742. Ισχύς (ίπποι)/ σ.α.λ.: 200/5.000. Ροπή (Νm)/ σ.α.λ.: 320/1.400.

Εκπομπές CΟ2 (γρ./χλμ.): 189. Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):

235. Επιτάχυνση 0-100 (χλμ. /ώρα): 7,7. Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 8 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση).

ΤΙΜΗ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Με τιμή εκκίνησης τα 27.170

ευρώ στη βασική έκδοση περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, 7 αερόσακους, σύστημα ελέγχου ευστάθειας VDC, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17΄΄, cruise control, radio-CD με ΜΡ3 και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.