ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ είναι, ως γνωστόν, και ο Αλέξης Τσίπρας. Αυτός όμως ήταν χθες στη Θεσσαλονίκη. Όχι για να δει το ντέρμπι ΠΑΟΚΆρη. Ο πρόεδρος του ΣΥΝ πέρασε πέντε ημέρες στη συμπρωτεύουσα με επισκέψεις, συναντήσεις, επαφές, αλλά και με μία επίσκεψη στον Αξιό προκειμένου να αναδείξει το περιβαλλοντικό πρόβλημα. Με την ευκαιρία είδε και ταινίες. Εθεάθη στην προβολή της «Πυριτιδαποθήκης» του Γκόραν Πασκαλίεβιτς. Είδε, μου λένε, επίσης μια ταινία του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου, το «Αλέξανδρος ο τελευταίος» του Τζο Σουόνμπεργκ. Ο πειρασμός είναι μεγάλος να πει κανείς ότι οι τίτλοι αμφοτέρων των ταινιών θα μπορούσαν να σχολιάζουν είτε τις εκρηκτικές φάσεις που έχει περάσει ο Αλέξης στην Κουμουνδούρου είτε την έκβαση της σχέσης του με τον Αλαβάνο.
Ο ΑΛΕΞΗΣ εθεάθη επίσης το Σάββατο το πρωί στο μπαρ «Εξέλσιορ» στα ενδότερα του ξενοδοχείου «Ηλέκτρα» να έχει συνομιλία μιάμισης ώρας με δύο εξέχοντες κινηματογραφιστές. Τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και τον Μάνο Ζαχαρία. Ρώτησα κι έμαθα ότι η κουβέντα αφορούσε τις αγωνίες αμφοτέρων, αλλά και του ευρύτερου χώρου, για το νομοσχέδιο περί κινηματογράφου. Αυτό αναφέρεται ως νομοσχέδιο Γαβρά, φαίνεται όμως ότι δεν εκφράζει απόλυτα ούτε τον προαναφερθέντα. Η ανησυχία έχει να κάνει με το ποιος έχει τον τελευταίο λόγο επί της κόπιας. Ο δημιουργός- δηλαδή ο σκηνοθέτης- ή ο παραγωγός- δηλαδή τα λεφτά!όπως συμβαίνει στις ΗΠΑ.
ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ότι ο Τσίπρας, πέραν του ότι είναι κινηματογραφόφιλος, ήταν ο κατάλληλος να ακούσει Αγγελόπουλο και Ζαχαρία. Τόσους μήνες τώρα ΣΥΝ και ΣΥΡΙΖΑ ερίζουν για το ποιος έχει τον τελευταίο λόγο.