Πάνω από ένα δισεκατομμύριο ξυραφάκια Bic κατασκευάζονται κάθε χρόνο στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Bic Violex και από εκεί παίρνουν τον δρόμο για τις αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης – τις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες όπως είναι η Wall Mart στις ΗΠΑ και η γαλλική Carrerfour.
Στις ίδιες μονάδες, στην περιοχή Ανοιξη της Αττικής, σε μια έκταση 180 στρεμμάτων όπου απασχολούνται 1.200 έλληνες εργαζόμενοι, σχεδιάζονται και υλοποιούνται από ελληνικά μυαλά όλες οι ιδέες και οι καινοτομίες που σχετίζονται με την παγκόσμια παραγωγή των προϊόντων Bic, του ομώνυμου γαλλικού πολυεθνικού ομίλου.
Τα έσοδα της ελληνικής θυγατρικής Bic Violex που εκτός από ξυραφάκια πωλεί αναπτήρες και στιλό ανήλθαν το 2011 σε 155 εκατ. ευρώ (τα 130 εκατ. προέρχονται από εξαγωγές), τα κέρδη της την ίδια χρονιά έφθασαν τα 11,7 εκατ. ευρώ και οι εξαγωγές αντιστοιχούν στο 1% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών.
Το ότι το κέντρο έρευνας και καινοτομίας του γαλλικού πολυεθνικού ομίλου εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα δεν ήταν τυχαίο. Οι ικανότητες, η τεχνογνωσία και η επάρκεια που διέθεταν τα ελληνικά στελέχη τής εδώ θυγατρικής εταιρείας έπεισαν τους Γάλλους ότι στην Ελλάδα έπρεπε να μείνουν τα τέσσερα εργοστάσια και το κέντρο έρευνας. Από το σύνολο της παγκόσμιας παραγωγής που αφορά στα ξυραφάκια τα οποία διακινούνται στις αγορές 153 χωρών, το 70% παράγεται στην Ελλάδα. Μάλιστα, τα ξυραφάκια Bic έχουν κατακτήσει τη δεύτερη θέση στην αγορά των ΗΠΑ.
Για να πιαστούν τα νούμερα αυτά, η εταιρεία επενδύει σε ετήσια βάση σημαντικά ποσά: το 2011 οι συνολικές επενδύσεις ήταν 25 εκατ. ευρώ ενώ στην τριετία 2012-2014 θα ανέλθουν σε 100 εκατ. ευρώ.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Bic Violex, τον Δημήτρη Πισιμίση, «ήμασταν από τις πρώτες εταιρείες, αν όχι η πρώτη, που βάλαμε σημαία στο προϊόν μας τον Σεπτέμβριο του 2010 με το μήνυμα “Τα Bic είναι δικά μας”. Φτιάξαμε κίνημα, αναπτύχθηκε ένα ρεύμα. Μας πήγαν στα δικαστήρια γιατί τολμήσαμε να βάλουμε τη σημαία στο προϊόν μας και κερδίσαμε τη δίκη – αλίμονο αν δεν την κερδίζαμε. Είμαστε ένα 100% ελληνικό προϊόν και κλείνουμε φέτος 60 χρόνια ελληνικής δημιουργίας, διαφημίζοντας την Ελλάδα σε 153 χώρες σε όλον τον κόσμο». Η ελληνικότητα των Bic έχει τις ρίζες της σε έναν έλληνα επιχειρηματία. Η ιστορία του συγκεκριμένου ξυραφιού – σήμερα βρίσκεται στα ράφια των μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ του κόσμου – άρχισε να γράφεται το 1952 με την παραγωγή, από την εταιρεία Violex που ανήκε στην οικογένεια Πολίτη, των ξυριστικών λεπίδων Astor. Oκτώ χρόνια αργότερα τα ξυραφάκια αυτά είχαν κατακτήσει την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά και ήταν συνώνυμα του καλού ποιοτικά αλλά ταυτόχρονα και φθηνού προϊόντος.

ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ. Η ευκαιρία διεθνοποίησης του καθαρόαιμου αυτού ελληνικού προϊόντος ήλθε το 1973, όταν η οικογένεια Πολίτη δέχθηκε πρόταση από τη γαλλική Societe Bic για τη δημιουργία κοινοπραξίας. Mε τη δημιουργία της ελληνογαλλικής κοινής εταιρείας Violex Bic, oι ξυριστικές λεπίδες Astor μετατράπηκαν το 1974, στηριζόμενες πλέον και στην τεχνογνωσία του γαλλικού ομίλου, σε ξυραφάκια μιας χρήσης. Το 1998, η Societe Bic εξαγόρασε το 100% της Violex Bic και ιδρύθηκε η Bic Violex ΑΕ, η οποία σήμερα είναι ένα πολύ δυναμικό μέλος του ομίλου. Η μητρική εταιρεία Societe Bic ιδρύθηκε το 1945 από τον Mαρσέλ Μπικ και τον Εντουάρ Μπουφάρ, είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Παρισιού από το 1972 και τα ξυραφάκια αντιστοιχούν στο 17% των συνολικών του πωλήσεων.