Σε πείσμα όσων υποστηρίζουν ότι οι πολυεθνικές εταιρείες γυρίζουν την πλάτη στην Ελλάδα, η σουηδική πολυεθνική SCA Hygiene Products SA, ο Νο 1 παραγωγός και προμηθευτής χαρτικών στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε συστηματική παραγωγή προϊόντων της στην Ελλάδα, που αγγίζει το 10% των πωλήσεών της στην εγχώρια αγορά, επενδύοντας με τον τρόπο αυτόν στην ανάπτυξη της ελληνικής βιομηχανίας.

Στο τιμόνι της θυγατρικής της στην Ελλάδα ένας Ελληνας, ο Ιωάννης-Χρήστος Κοττεάκος, ο οποίος έχει καταφέρει να αντιστρέψει, μαζί με τους συνεργάτες του, το κακό κλίμα που έχει δημιουργήσει για την εταιρεία η οικονομική κρίση επιτυγχάνοντας αύξηση της τάξεως του 3% στα οικονομικά μεγέθη της για το 2011 αλλά και 15,41% συνολικά σε όλα τα προϊόντα της εταιρείας το πρώτο δίμηνο του 2012.

«H SCA είναι μια μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται σε προϊόντα που καθορίζουν, ομορφαίνουν και επικουρούν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Η Ελλάδα είναι μια σημαντική αγορά για εμάς καθώς διαθέτει καινοτόμα προϊόντα, επενδύει συνεχώς στην αγορά και στην κοινωνία, και ενισχύει την εγχώρια παραγωγή. Στόχος και σκοπός μας είναι να ενισχύουμε την παρουσία μας τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο ποσοστού προϊόντων της εταιρείας μας που παράγονται στην Ελλάδα», λέει ο γενικός διευθυντής της SCA. Οπως συμπληρώνει, στρατηγική της εταιρείας είναι και η ενίσχυση των εξαγωγών σε αγορές όπως η Κύπρος και τα Βαλκάνια, ενώ δεν κρύβει ότι υπάρχουν και σκέψεις, εφόσον οι συνθήκες το ευνοήσουν, για παραγωγική μονάδα στην Ελλάδα.

25 χρόνια στην Ελλάδα. Η σουηδική εταιρεία SCA Hygiene Products δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά τα τελευταία 25 χρόνια με τα προϊόντα ΤΕΝΑ, Libero, Zewa και Libresse. Η πρόσφατη απόφαση της διοίκησης της εταιρείας να προχωρήσει στην παραγωγή σε εργοστάσια της Ελλάδας σε ποσοστό που αγγίζει το 10% του όγκου των πωλήσεων στις κατηγορίες χάρτου και προσωπικής υγιεινής δίνει μια νέα προοπτική στην παρουσία της στην Ελλάδα.

«Είχαμε ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια πιλοτικά την παραγωγή προϊόντων στην Ελλάδα. Ηδη στην παραγωγική μονάδα της εταιρείας Πλαστικά Ελλάδος και στην παραγωγική μονάδα της εταιρείας Ατομική Φροντίδα παράγονται 16 προϊόντα και ο αριθμός τους αναμένεται να αυξηθεί τους επόμενους μήνες». Στόχος της εταιρείας είναι η ενδυνάμωση των επενδύσεών της στην Ελλάδα και, όπως δηλώνει ο έλληνας μάνατζερ της σουηδικής πολυεθνικής, «είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το γεγονός ότι μπορούμε να παράγουμε μέρος των προϊόντων μας σε ελληνικά εργοστάσια από ελληνικά χέρια».

Εχει προοπτικές. Η απόφαση για παραγωγή στην Ελλάδα, αλλά και η αποκλειστική συνεργασία με τα συγκεκριμένα εργοστάσια, όπως εξηγεί ο κ. Κοττεάκος, ήρθε ύστερα από εξαντλητικούς ελέγχους σε θέματα παραγωγικών διαδικασιών και ποιοτικών παραμέτρων από εξειδικευμένη ομάδα της μητρικής εταιρείας στη Σουηδία, και δείχνει ότι η ελληνική βιομηχανία έχει προοπτικές, δυνατότητες και συνέπεια, και μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο για την πολυπόθητη ανάπτυξη.

«Τα αποτελέσματα από το πιλοτικό πρόγραμμα επιβεβαιώνουν την αρχική πεποίθησή μας ότι η ελληνική βιομηχανία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα προσφερόμενων υπηρεσιών και ποιότητας. Είμαστε βέβαιοι ότι το επενδυτικό πρόγραμμα που θα εφαρμόσουμε τους επόμενους μήνες θα μας επιτρέψει να αυξήσουμε περαιτέρω τα ποσοστά των εγχώρια παραγόμενων προϊόντων, ώστε να είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να παρέχουμε τα προϊόντα μας σε χαμηλές τιμές και να μειώνουμε το ποσοστό των εισαγωγών της χώρας μας».

Καθοριστικός ρόλος. Σε όλα αυτά ο ρόλος του έλληνα μάνατζερ της SCA και των συνεργατών του ήταν καθοριστικός. Εχοντας προβλέψει ο ίδιος και οι συνεργάτες του τις οικονομικές εξελίξεις, προχώρησαν στις απαιτούμενες μειώσεις λειτουργικού κόστους ήδη από το 2009 χωρίς καμία επέμβαση στους μισθούς και σε σημαντικές συνέργειες με τους πελάτες της εταιρείας, με αποτέλεσμα σήμερα να είναι σε θέση να μπορεί να διατηρεί και πολιτική χαμηλών τιμών για τα προϊόντα της.

Η σχέση του 37χρονου Ιωάννη Κοττεάκου με τη σουηδική πολυεθνική SCA είναι μακρόχρονη. Ξεκίνησε το 2000 από το τμήμα πωλήσεων και περνώντας όλες τις βαθμίδες βρέθηκε στη συνέχεια στη διοίκηση της εταιρείας. Μάλιστα, στη διάρκεια της θητείας του στη θέση του διευθυντή πωλήσεων το τμήμα αυτό της πολυεθνικής στην Ελλάδα βραβεύτηκε ανάμεσα σε όλα τα τμήματα πωλήσεων της εταιρείας παγκοσμίως καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση.

Με σπουδές στο μάρκετινγκ και στη διοίκηση επιχειρήσεων και καταγωγή από τη Μάνη, πιστεύει ότι «ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο» και γι’ αυτό προσπαθεί. Πάντως, χωρίς αμφιβολία, όπως σημειώνει, το «λιμάνι» του είναι η οικογένειά του. «Η δουλειά δυστυχώς δεν μου αφήνει πολλές ώρες ελεύθερες. Αυτές τις λίγες ώρες, λοιπόν, θέλω να τις περνώ παραγωγικά με τους δύο γιους μου γνωρίζοντάς τους μέσα από την καθημερινότητά τους. Να κάνω αυτό που αναφέρει και ο Οδυσσέας Ιωάννου, «να δω το άσπρο του κόσμου μέσα από τα μάτια ενός πιτσιρικά».