Κάποιοι άνθρωποι απολαμβάνουν κάθε λεπτό της ζωής τους. Ανάμεσά τους και ο Πιερ Καρντέν. Ο ενενηντάχρονος μετρ της υψηλής ραπτικής δηλώνει ότι διαθέτει τόση ενέργεια ώστε ακόμη επιμένει να δείχνει συλλογές μόδας. Και όχι οπουδήποτε, αλλά στο Παρίσι.
Στη διάρκεια της ανδρικής Εβδομάδας Μόδας ο σχεδιαστής που πρώτος εισήγαγε τα ντεφιλέ ανδρικών ρούχων τη δεκαετία του ’50, γιόρτασε την Κυριακή τα γενέθλιά του με το πιο μεγάλο σε χρονική διάρκεια σόου της φετινής διοργάνωσης.
Η παρουσίαση μιας συλλογής κατά κανόνα διαρκεί ένα τέταρτο. Ο μεγάλος μετρ κράτησε τους θεατές του τρία τέταρτα της ώρας. Για να δουν τις λεπτομέρειες 138 συνόλων που η κεντρική τους ιδέα ήταν τα αμάνικα σακάκια με τους πλατείς ώμους, από υλικό νεοπρέν και με μια αισθητική «αεροναυπηγική». Σαν κατάλοιπο, ή έστω υπενθύμιση, από τα χρόνια της δόξας του στα 60s. Οταν με τις εμπνευσμένες γεωμετρικές γραμμές του απογείωνε την υψηλή ραπτική επηρεασμένος από τις πρώτες βόλτες τού ανθρώπου στο φεγγάρι.
Κατά τα λεγόμενα του πολυεκατομμυριούχου σχεδιαστή κι επιχειρηματία, η ανδρική σιλουέτα Καρντέν για το ερχόμενο καλοκαίρι είναι εμπνευσμένη από τον χρυσό αιώνα της κατάκτησης του Διαστήματος. «Οι άνδρες χρειάζεται να έχουν θάρρος για να φορέσουν τα ρούχα μου. Αλλά θέλω να επινοήσω ένα αναγνωρίσιμο στυλ που δεν θα ακολουθεί τις τάσεις», εξηγεί στην εφημερίδα «Λε Μοντ» ο ακαδημαϊκός της Σχολής Καλών Τεχνών. «Φέτος επινόησα το σακάκι χωρίς μανίκια, επειδή είναι πρακτικό, ευάερο κι επειδή τα μυώδη ανδρικά χέρια πρέπει να αποκτήσουν γοητεία ανάλογη με τις γυναικείες γάμπες».
Ο σχεδιαστής που μεταξύ άλλων επιτυχιών έγινε γνωστός χάρη στα σακάκια χωρίς πέτα που έραψε στους Beatles δεν έχει καμία πρόθεση να εγκαταλείψει τη μόδα. Γεννήθηκε στη Βενετία το 1922 και ήταν δεκατεσσάρων ετών όταν ξεκίνησε τη μαθητεία του ως ράφτης ανδρικών κοστουμιών.
Είκοσι χρονών μπήκε στο ατελιέ της Ελσα Σκιαπαρέλι και στη συνέχεια πέρασε στον οίκο του Christian Dior. «Οταν ξεκίνησα, ήμουν ο νεότερος μετρ ραπτικής στο Παρίσι. Τώρα είμαι ο γηραιότερος. Είναι εκπληκτικό το ότι βρίσκομαι ακόμη εδώ και νιώθω να έχω αποθέματα καυσίμων για τη συνέχεια», δηλώνει.
Ο μετρ της υψηλής ραπτικής ήταν ο πιο διορατικός επιχειρηματίας. Καθώς είδε πρώτος ότι το μέλλον της μόδας το κατέχουν οι Κινέζοι. Από το 1979, με το πρώτο του ντεφιλέ στο Πεκίνο. Δημιούργησε στην Ασία μια αυτοκρατορία προϊόντων που έχουν το όνομά του και πριν από μία δεκαετία, με την κρίση του σοφού κι έμπειρου επιχειρηματία, προφήτεψε ότι η μόδα θα κάνει τη διαφορά μέσα από τη δουλειά των κινέζων σχεδιαστών.
Ο Καρντέν θεωρεί ότι η Κίνα που διαθέτει μακραίωνη παράδοση είναι σε θέση να προσφέρει και ανθρώπους με έμπνευση αλλά και παραγωγική υποδομή για να καλύψει τη ζήτηση. «Η Κίνα είναι τεράστια χώρα κι έχει πολλά ταλέντα να αναδείξει», είναι η βασική του πεποίθηση.