Έως τις 9 Απριλίου αναμένεται η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το εάν θα δοθεί τελικά το «πράσινο φως» στη εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Κομισιόν, η οποία αξιολογεί τη συμφωνία των 72 εκατ. ευρώ, η τελική απόφαση αναμένεται έως τις 9 Απριλίου.
Σημειώνεται ότι η Κομισιόν είχε απορρίψει το 2011 την πρώτη αίτηση της Aegean για συγχώνευση – τότε – με την Ολυμπιακή, με την αιτιολογία πως η νέα αεροπορική που θα προέκυπτε θα δημιουργούσε συνθήκες μονοπωλίου.
Σύμφωνα με την τότε εκτίμηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αυτό θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές εισιτηρίων για τα 4 από τα 6 εκατομμύρια έλληνες και ευρωπαίους καταναλωτές που ταξιδεύουν σε γραμμές από και προς την Αθήνα κάθε έτος.
Ουσιαστικά η έρευνα της Κομισιόν έδειχνε τότε ότι δεν υπήρχαν ρεαλιστικές προοπτικές, ότι μια καινούργια εταιρεία ικανού μεγέθους θα εισερχόταν στις εγχώριες γραμμές και θα περιόριζε την τιμολογιακή πολιτική της οντότητας που θα προέκυπτε από την συγχώνευση.
Τον Οκτώβριο 2012 η Aegean επανήλθε ανακοινώνοντας ότι προτίθεται να καταβάλει 72 εκατ. ευρώ για την Olympic Air αποπληρώνοντας σε δόσεις την ιδιοκτήτρια MIG. H τελευταία είχε εξαγοράσει την Ολυμπιακή από το Δημόσιο το 2009.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι η δυναμική είσοδος της Cyprus Airways στα δρομολόγια εσωτερικού και η αύξηση της παρουσίας της στην χώρα μας σε προορισμούς υψηλής ζήτησης ανάτρεψε τα δεδομένα και αφαίρεσε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να χαρακτηρίσει ως μονοπώλιο ενδεχόμενη νέα σύμπραξη των Aegean Airlines – Olympic Air.
Σήμερα οι δύο εταιρείες διαθέτουν 50 αεροσκάφη (21 η Olympic Air και 29 η Aegean), εκτελούν 115 δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, έχουν κύκλο εργασιών (2011) 668,2 εκατ. ευρώ η Aegean και 240,5 εκατ. ευρώ η Olympic Air και το 2012 μετέφεραν συνολικά 8,9 εκατομμύρια επιβάτες.