To ενδιαφέρον των γαλλικών εταιρειών για τις αποκρατικοποιήσεις σε αεροδρόμια, σιδηροδρόμους και αυτοκινητοδρόμους, μετέφερε στον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ο γάλλος ομόλογός του Φρεντερικ Σιβιλιέρ.
Σε συνάντηση που είχαν το απόγευμα της Παρασκευής στο κτίριο του πρώην υπουργείου Μεταφορών, ο κ. Σιβιλιέρ αναφέρθηκε συγκεκριμένα στους τομείς για τους οποίους ενδιαφέρονται οι γαλλικές εταιρείες (κρατικές και ιδιωτικές), τις οποίες μάλιστα κατονόμασε.
Ο γάλλος υπουργός, η επίσκεψη του οποίου αποτελεί συνέχεια της πρόσφατης επίσκεψης του γάλλου Προέδρου Φρανσουά Ολάντ, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η πολιτική της ελπίδας στρέφεται στο μέλλον και στη συνεργασία των δύο χωρών στα μεγάλα έργα».
Συγκεκριμένα, είπε ότι για την εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης αναμένεται να βγει «στον αέρα» από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) τον ερχόμενο Ιούνιο, ενδιαφέρον αναμένεται να δείξει η κρατική εταιρεία των Γαλλικών Σιδηροδρόμων (SNCF).
Υπενθυμίζεται, ότι και στο παρελθόν οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι είχαν δείξει κάποιο ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ, όμως το ενδιαφέρον τους αυτό είχε εστιαστεί κυρίως στην ανάληψη ρόλο συμβούλου σε θέματα ασφαλείας, καθώς και στην υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων υποδομής σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ και σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ.
Οσον αφορά την εταιρεία Rosco που έχει αναλάβει τη συντήρηση του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η οποία θα πωληθεί με ξεχωριστό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με το γάλλο υπουργό Μεταφορών, ενδιαφέρον αναμένεται να δείξει η γαλλική εταιρεία Alstom.
Πρόσφατα, αντιπροσωπεία της γαλλικής εταιρείας συναντήθηκαν με τον κ. Χατζηδάκη, ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για την αποκρατικοποίηση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ (Rosco). Πάντως, πέραν της Alstom, ενδιαφέρον έχει επιδείξει και η γερμανική Siemens.
Σημειώνεται, ότι όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ σύστασης της Rosco «σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς» (πέραν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Αυτό σημαίνει, πως μελλοντικά είναι πολύ πιθανό να ανοίξει ο δρόμος για την εκμετάλλευση των αντίστοιχων τμημάτων του Μετρό, του ΗΣΑΠ και του Τραμ με συνεπακόλουθο την απορρόφησή τους από την Rosco.
Πρόκειται για μια σημαντική «προίκα» που αποκτά η Rosco, η οποία αναμένεται να αποτελέσει το δέλεαρ και να διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Ενδεικτικά αναφέρεται, ότι τα ετήσια σταθερά εγγυημένα έσοδα μόνο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ, ενώ εάν προστεθούν το Μετρό, ο ΗΣΑΠ και το Τραμ, τα έσοδα της εταιρείας θα είναι πολύ μεγαλύτερα.
Σήμερα, στην τεχνική βάση του ΟΣΕ και στις δυο συσχετιζόμενες διευθύνσεις (Εργοστασίων – Μηχανοστασίων) απασχολούνται περί τα 800-900 άτομα. Από αυτά, περίπου 400 – 500 άτομα θα μετακινηθούν στη Rosco και εφόσον απορροφηθούν οι αντίστοιχες μονάδες της ΣΤΑΣΥ εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν άλλα περίπου150 -200 άτομα από Μετρό, Τραμ και ΗΣΑΠ.
Αναφερόμενος στο κομμάτι των έργων για τους αυτοκινητοδρόμους, καθώς και στην αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων (ήδη έχουν βγει στον «αέρα» οι δυο διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ), ο κ. Cuvillier είπε ότι σχετικό ενδιαφέρον υπάρχει από τον μεγάλο γαλλικό κατασκευαστικό όμιλο της Vinci, ο οποίος δραστηριοποιείται ήδη στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, ευχαρίστησε τη γαλλική κυβέρνηση για το ενδιαφέρον της για την Ελλάδα. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε, «οι δηλώσεις σήμερα του Γάλλου υπουργού Μεταφορών, αποτελούν απτή απόδειξη για ενεργό συμμετοχή των γαλλικών επιχειρήσεων στην προσπάθεια σταθεροποίησης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας».