Οταν η Αννα Τσάπμαν επέστρεψε στο κρύο της μητέρας πατρίδας Ρωσίας, έπειτα από μια ανταλλαγή μυστικών πρακτόρων που ανακάλυψε το FBI στην Αμερική, δεν αποτραβήχτηκε από τη δημοσιότητα.
Εκανε ακριβώς το αντίθετο καθώς αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μόδα λανσάροντας μια συλλογή ρούχων και αξεσουάρ με το όνομά της. Για την ακρίβεια, χρησιμοποίησε το επώνυμο του άγγλου συζύγου της Αλεξ Τσάπμαν με το οποίο κυκλοφορούσε στη Δύση ως το 2010.
Η ρωσίδα κοκκινομάλλα παρουσίασε την πρώτη συλλογή Anna Chapman σε ένα θέρετρο της Τουρκίας και δηλώνει ότι σκοπεύει μέσα από το νέο εγχείρημά της να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της στη Ρωσία.
Το στυλ «Ρωσικός πατριωτισμός» της πιο γκλάμουρ κατασκόπου που γνώρισε η μετασοβιετική εποχή βασίζεται στη συλλογική δουλειά μερικών ταλαντούχων νέων σχεδιαστών τους οποίους προσέλαβε η Τσάπμαν για να εκτελέσουν τις ιδέες της και να τις μεταφέρουν επάνω στα ρούχα.
«Το βρίσκω θλιβερό να έχουμε στείλει τους δικούς μας ανθρώπους στο Διάστημα και να μην μπορούμε να οργανώσουμε μέσα στη χώρα μας την υφαντουργική βιομηχανία. Αν θέλουμε να παραμείνουμε ανεξάρτητοι από οποιονδήποτε προσπαθεί να μας επηρεάσει, τότε χρειάζεται να παράξουμε τα δικά μας πράγματα, να δώσουμε δουλειά στους δικούς μας ανθρώπους και να μάθουμε όλοι μαζί τον τρόπο που θα το επιτύχουμε» είναι η απάντηση της 31χρονης Τσάπμαν στην εφημερίδα «Γκάρντιαν».
Η συλλογή που έδειξε στην Αττάλεια είναι ένα σύνολο από φορέματα με βασική έμπνευση, κατά τις δηλώσεις της, από την τσαρική παράδοση.
Για να συμπληρώσει το ένδυμα και με την ανάλογη τσάντα ως αξεσουάρ η Αννα Τσάπμαν ως επιχειρηματίας και ως πρέσβειρα της ρωσικής μόδας δανείζεται την ιδέα από τις τσάντες-βιβλία της σύγχρονης γαλλίδας σχεδιάστριας αξεσουάρ Ολιμπιά λε Ταν. Οι τσάντες-βιβλία της Αννας Τσάπμαν στολίζονται με εξώφυλλα κεντημένων τίτλων από έργα της ρωσικής επαναστατικής λογοτεχνίας, όπως το «Ποιος φταίει;» του Αλεξάντρ Χέρτσεν και το «Τι πρέπει να γίνει;» του Νικολάι Τσερνισέφσκι.
Αυτό που επιχειρεί να κάνει η κόρη ισχυρού αξιωματούχου της KGB χρησιμοποιώντας ως όχημα τη μόδα είναι η αφύπνιση των καταναλωτριών. «Υπάρχει μεγάλος αριθμός ανθρώπων που δεν τους αρέσει να φοράνε ρούχα διαφορετικής ιδεολογίας και με ντιζάιν που ακουμπά περισσότερο στην κουλτούρα της Δύσης και λιγότερο στη δικη μας παράδοση. Θέλησα λοιπόν να φτιάξω κάτι που να ανήκει στο παρελθόν της παλιάς Ρωσίας και ταυτόχρονα να είναι μοντέρνο».