Παράλληλα, όπως φαίνεται, η στιγμή που θα κυκλοφορήσει το πρώτο παιχνίδι φτιαγμένο αποκλειστικά για εικονική πραγματικότητα δεν αργεί. Η εταιρεία Oculus ανακοίνωσε ότι ήδη βρίσκεται στα σκαριά το« EVE: Valkyrie», ένα παιχνίδι προσομοίωσης διαστημικής μάχης, φτιαγμένο από τους δημιουργούς του ιδιαίτερα δημοφιλούς τίτλου «EVE: Online». Το γεγονός ότι ολόκληρο το παιχνίδι είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των νέων συσκευών εικονικής πραγματικότητας επιβεβαιώνει το γεγονός ότι αυτή τη φορά η τεχνολογία δεν θα μείνει μόνο στα χαρτιά.
Οι ταινίες καιτα μουσεία
Την ίδια στιγμή, το πέρασμα στην εικονική πραγματικότητα εξετάζουν επίσης και τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ και γενικότερα οι εταιρείες παραγωγής ταινιών. Ηδη, μια σειρά από κινηματογραφικά έργα έχουν μετατραπεί ώστε να παίζουν σε συσκευές εικονικής πραγματικότητας και το πείραμα δείχνει να έχει ενδιαφέρον. Προφανώς, και σε αντίθεση με τα παιχνίδια, δεν μπορεί κανείς να έχει εικόνα 360 μοιρών, αλλά το γεγονός ότι μπορεί να γυρίσει το κεφάλι του και να παρακολουθήσει διαφορετικά κομμάτια της δράσης δίνει άλλη αίσθηση.
Πέρα όμως από την κλασική διασκέδαση, η εικονική πραγματικότητα έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον και άλλων κλάδων που θέλουν να μεταφέρουν τους χρήστες σε μια διαφορετική ψηφιακή εμπειρία. Για παράδειγμα, ήδη πολλά μουσεία έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να επιτρέψουν ψηφιακές περιηγήσεις σε περιβάλλον Virtual Reality. Μέσα σε αυτό, οι χρήστες θα μπορούν να παρακολουθούν όλα τα εκθέματα και ταυτόχρονα να πάρουν επιπλέον πληροφορίες για το καθένα από αυτά, σε μια προσωποποιημένη ξενάγηση, όσο μακριά και αν βρίσκονται από τη φυσική τοποθεσία του μουσείου.
Αντίστοιχα, μέσω εικονικής πραγματικότητας, θα μπορεί κανείς να εξερευνήσει τα βάθη των ωκεανών, να περπατήσει το Σινικό Τείχος, να κάνει σαφάρι στην Αφρική και να απολαύσει τη θέα από τα ψηλότερα βουνά του κόσμου χωρίς να χρειαστεί να φύγει από το σαλόνι του σπιτιού του.
Οπως αναφέρει ο επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης της εικονικής πραγματικότητας για την εταιρεία Valve, Michael Abrash, η επιτυχία της τεχνολογίας εξασφαλίζεται όταν ο χρήστης έχει την αίσθηση ότι έχει τηλεμεταφερθεί σε έναν διαφορετικό χώρο. Αυτό που κάνει την εικονική πραγματικότητα απολαυστική είναι η αίσθηση της παρουσίας στον χώρο αυτό και όχι απλώς η θέαση κάποιων διαφορετικών εικόνων. Γι’ αυτό και οι εταιρείες που αναπτύσσουν την τεχνολογία έχουν ήδη δώσει κατευθυντήριες γραμμές στους προγραμματιστές, προκειμένου να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ετσι, πέρα από τα γραφικά, τα οποία προφανώς επιβάλλεται να είναι όσο καλύτερα γίνεται, όποιος φορά τα ειδικά γυαλιά πρέπει να έχει την αίσθηση ότι όντως βρίσκεται κάπου αλλού. Αν για παράδειγμα κοιτάξει κάτω, θα πρέπει να βλέπει το σώμα και τα πόδια του και όχι το κενό, ώστε να νιώθει όσο πιο κοντά στην πραγματικότητα γίνεται. Αντίστοιχα, ο τρόπος με τον οποίο κινείται στον χώρο θα πρέπει να είναι ρεαλιστικός ειδικά αν πρόκειται για κάποιο παιχνίδι στο οποίο ο ήρωας τρέχει, κάνει άλματα και γενικά δεν μένει σταθερός σχεδόν ποτέ.
Οπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Oculus VR, Brendan Iribe, όσο πιο κοντά είναι η εμπειρία στην πραγματικότητα τόσο πιο επιτυχημένη είναι. Το σίγουρο πάντως είναι ότι καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, οι εφαρμογές της θα πολλαπλασιάζονται. Επίσης, σε περίπου 12 μήνες αυτό που σήμερα είναι προνόμιο των ολίγων θα είναι διαθέσιμο σε όλους!
Στην ιατρική και τις ένοπλες δυνάμεις
Η χρήση εικονικής πραγματικότητας στην ιατρική ήδη έχει εξετασθεί και μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα, ενώ σε κάποιο βαθμό με τη βοήθειά της γίνεται εκπαίδευση στις ένοπλες δυνάμεις και στην πολιτική αεροπορία