Κι όμως, βρισκόταν ήδη μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και παρακολουθούσε τους μαθητές του να έρχονται ένας-ένας για μάθημα, παρά το γεγονός ότι ούτε κι αυτοί είχαν βγει από τα σπίτια τους: ήταν μέσα στα δωμάτιά τους και εκείνος έβλεπε τα πρόσωπά τους σε μικρά κουτιά που εμφανίζονταν στην οθόνη του υπολογιστή του.
Στη συνέχεια, εξήγησε τους κανόνες που πρέπει να τηρούνται στην ιδιόρρυθμη αυτή τάξη και, απευθυνόμενος προς τους μαθητές, είπε: «Αν συμφωνείτε με αυτά που πρέπει να γίνουν, θα μου δώσετε όλοι ένα χαμόγελο;» Αμέσως εμφανίστηκαν στην οθόνη του χαμογελαστές φατσούλες (emoticons).
Σήμερα εργάζεται στο Florida Virtual School (Εικονικό Σχολείο της Φλόριδας), ένα ψηφιακό δημοτικό και γυμνάσιο με 5.300 μαθητές και άλλους 206.000 που παρακολουθούν ορισμένα μόνο μαθήματα. Πρόκειται για ένα από τα παλιότερα και μεγαλύτερα «κυβερνοσχολεία» των Ηνωμένων Πολιτειών και αποτελεί μέρος ενός συστήματος που αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς.
Παράλληλα, όμως, το ψηφιακό σχολείο επεκτείνεται και στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σήμερα λειτουργούν online σχολεία σε 30 αμερικανικές πολιτείες παρέχοντας πλήρη προγράμματα διδασκαλίας σε περίπου 250.000 μαθητές.
Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι σημαντική για τις τοπικές Αρχές: κάθε μαθητής ψηφιακού σχολείου κοστίζει 6.400 δολάρια σε σύγκριση με 11.282 δολάρια που είναι το κόστος ανά μαθητή στα παραδοσιακά σχολεία. Οι υποστηρικτές της διαδικτυακής εκπαίδευσης λένε ότι η εικονική διδασκαλία προσαρμόζεται καλύτερα στις ανάγκες κάθε μαθητή και ταιριάζει απόλυτα στη χάι τεκ εποχή μας.
Ο Σκόφιλντ συνήθιζε να ξοδεύει δύο ώρες την ημέρα για τη μετακίνησή του στο γυμνάσιο όπου φοιτούσε στο Μπρούκλιν και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που οι γονείς του αποφάσισαν να τον γράψουν σε ένα ψηφιακό σχολείο την περασμένη χρονιά: «Το ψάξαμε στο Google. Είχα τελειώσει όλη την ύλη της γεωμετρίας για εκείνη τη χρονιά και αποφάσισα να το δοκιμάσω» προσθέτει ο μαθητής.
Οι ενστάσεις
Σύμφωνα με ορισμένες έρευνες στις ΗΠΑ, οι online μαθητές επιτυγχάνουν χαμηλότερες βαθμολογίες από εκείνους που πηγαίνουν σε παραδοσιακά σχολεία. Επιπλέον, οι επικριτές των ψηφιακών σχολείων ανησυχούν για το πώς θα εξελιχθούν οι μαθητές που δεν εγκαταλείπουν ποτέ το δωμάτιο του σπιτιού τους και συνεπώς δεν μετέχουν στη σχολική κοινωνικοποίηση.
Από την άλλη πλευρά, έρευνα του αμερικανικού πανεπιστημίου Κάρνετζι Μέλον έχει καταδείξει ότι η ανώτατη εκπαίδευση μέσω Διαδικτύου είναι πιο αποτελεσματική από τις κλασικές μεθόδους διδασκαλίας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι «ψηφιακοί φοιτητές» αφομοιώνουν ταχύτερα τις πληροφορίες που λαμβάνουν σε σύγκριση με τους φοιτητές των παραδοσιακών πανεπιστημίων.