Θα δούμε μέσα στην επόμενη τετραετία ποδηλατόδρομους στην Αθήνα και άλλα έργα που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των πολιτών με πετάλι; H απάντηση δεν είναι εύκολη αυτή τη στιγμή.
Το σίγουρο είναι πάντως ότι για πρώτη φορά, τα σχέδια των υποψηφίων Δημάρχων της Αθήνας για υποδομές ποδηλάτου στην Πρωτεύουσα είναι τόσο πολλά και συγκεκριμένα. Στοιχείο ενθαρρυντικό και ελπιδοφόρο αν αναλογιστεί κανείς ότι στο παρελθόν το ποδήλατο απουσίαζε εντελώς από τα προγράμματα και τα σχέδια των υποψηφίων.
Ρωτήσαμε όλους τους υποψηφίους για τη Δημαρχία της Αθήνας τι σκέφτονται να κάνουν για το ποδήλατο. Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις τους, έχουν αρκετές προτάσεις και ιδέες στα προγράμματά τους με στόχο να διευκολύνουν την μετακίνηση των Αθηναίων με το ποδήλατο μέσα στην πόλη.
Ενδεικτικό της αλλαγής στάσης των υποψηφίων είναι ότι προτείνουν την κατασκευή ποδηλατόδρομων σχεδόν…παντού! Σε κεντρικές λεωφόρους. Σε περιοχές αρχαιολογικού – τουριστικού ενδιαφέροντος. Σε γειτονιές.
Έχουν ιδέες για ακτινωτές διαδρομές για το ποδήλατο προς όλα τα δημοτικά διαμερίσματα και ζητούν να προωθηθεί η μελέτη του ΕΜΠ για τους ποδηλατόδρομους. Οι περισσότεροι μάλιστα συμφωνούν ότι ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Ακαδημία Πλάτωνος – η πρόταση του δημοτικού συμβούλου Γιώργου Αμυρά που δεν προχώρησε – μπορεί να υλοποιηθεί εύκολα.
Οι υποψήφιοι Δήμαρχοι προτείνουν και σχεδιάζουν και πολλά άλλα. Θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα σ’ όλη την πόλη. Εγκατάσταση δικτύου κοινόχρηστων ποδηλάτων. Λένε επίσης ότι θα μεριμνήσουν για την εκπαίδευση των πολιτών στο θέμα της μετακίνησης με ποδήλατο. Ακόμη, αρκετοί κατηγορούν τον νυν Δήμαρχο Γιώργο Καμίνη πως δεν υλοποίησε όσα μπορούσε για το ποδήλατο.
Τι θα γίνει απ’ όλα αυτά; Θα δούμε. Διότι ωραία τα λόγια και οι εξαγγελίες αλλά πάντα το αποτέλεσμα μετράει. Πάντως έστω και λίγα απ’ αυτά αν υλοποιηθούν η Αθήνα θα γίνει σίγουρα πιο φιλική για το ποδήλατο. Πιο ελκυστική, με λιγότερους ρύπους.
Ενδιαφέρον όμως έχει και τι προτείνει ο κάθε υποψήφιος. Ο καθένας απαντά με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Σημειώνεται ότι σε όλους τους υποψηφίους υποβλήθηκαν δύο κοινές ερωτήσεις:
1.«Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;»
και
2.«Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;».
Δείτε τι απάντησαν (η σειρά αλφαβητικά):
Γρηγόρης Βαλλιανάτος – «Αθήνα Διαμαντόπετρα»
Γνωρίζουμε ότι η μετακίνηση με ποδήλατο αναβαθμίζει την ποιότητα ζωής στην πόλη και προτείνουμε τη διευκόλυνση των ποδηλατών με έργα υποδομής χαμηλού κόστους.Στο πλαίσιο αυτό θα προχωρήσουμε στην κατασκευή του πρώτου ποδηλατόδρομου της Αθήνας μήκους δύο χλμ, που θα συνδέει το Γκάζι με την Ακαδημία Πλάτωνος μέσω των οδών Σαλαμίνας και Μοναστηρίου.
Κατασκευή δικτύου ποδηλατόδρομων κυρίως σε γειτονιές με ήπια κυκλοφορία προτείνει ο Γρηγόρης ΒαλλιανάτοςΦωτό (Ιcon press)
Το απερχόμενο δημοτικό συμβούλιο έχει λάβει τη σχετική απόφαση εδώ και τρία χρόνια, αλλά ο ποδηλατόδρομος έμεινε στα χαρτιά. Το κόστος δημιουργίας του είναι μικρό, λιγότερο από 10.000 ευρώ. Επίσης, θα μελετηθεί η κατασκευή μεγαλύτερου δικτύου, κυρίως σε γειτονιές με ήπια κυκλοφορία.
Νικήτας Κακλαμάνης – «Αθήνα πόλη της ζωής μας»
-Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
«Στο μυαλό το δικό μου, το ποδήλατο στην πόλη δεν μπορεί να είναι ξεκομμένο από το ποια Αθήνα θέλω, τι είδους ζωή στην πόλη ονειρεύομαι. Στο πλαίσιο αυτό το ποδήλατο για εμάς δεν αποτελεί ένα αποκομμένο, “ξεχωριστό” η εναλλακτικό project στο σχέδιο για την πόλη, αλλά ένα λειτουργικό και απόλυτα ενταγμένο στην ποιότητα ζωής του πολίτη, μέσο καθημερινής διευκόλυνσης της μετακίνησης, μέσα στην πόλη.
Το δίκυκλο με τη σέλα θα αποτελεί βασικό κίνητρο αλλά και εργαλείο στο μεγάλο μας σχέδιο της ανάδειξης Του Μεγάλου Περιπάτου ως το βασικό πνεύμονα ανάπτυξης και αλλαγής σελίδας, της πόλης μας. Η χρήση του κατά μήκος, εντός, στις παρυφές και όχι μόνο, αυτής της ζώνης ανάπτυξης, θα δημιουργήσει πραγματικές ευκαιρίες για τους πολίτες και θα αναδείξει καινούργιες υπεραξίες στην πόλη μας. Αυτές οι αλλαγές με τη σειρά τους θα ανατροφοδοτούν με νέα ώθηση τις ορθοπεταλιές των Αθηναίων και θα πολλαπλασιάσουν έτσι, τη δύναμη του μηνύματος των ποδηλατιστών.
Παράλληλα τρέχουμε ήδη το σχεδιασμό πρωτοβουλιών που σε πρώτη φάση θα περιλαμβάνουν προγράμματα πληροφόρησης, σωστής εκπαίδευσης και διαφήμισης της χρήσης του μέσου, αλλά και ευαισθητοποίησης των κοινωνικών ανακλαστικών, προκειμένου να αλλάξει η νοοτροπία και η αντίληψη των πολιτών, να μη κινδυνεύουν οι ποδηλατιστές και να βελτιωθεί η γενική “εικόνα” του ποδηλάτου.
Επί της ουσίας όμως, θα προχωοήσουμε και σε μερικά πρακτικά μέτρα, που θα δώσουν άμεσα, κίνητρα για τη χρήση ποδηλάτου στις μετακινήσεις, ώστε να περιοριστεί η χρήση του ΙΧ στις επιβαρυμένες κυκλοφοριακά περιοχές της πόλης.
Συγκεκριμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, δράσεις για τη συνύπαρξη του ποδηλάτου με μέσα και πεζούς, ειδική σήμανση για ποδήλατο, ένταξη του σε ένα καθημερινό πλάνο πολυμεσικής μετακίνησης (μεταφορά του από τα λοιπά μέσα μεταφοράς), είναι στο άμεσο πλάνο μας.
Βελτιωτικές παρεμβάσεις η και επεμβάσεις, ακόμα σε αστικές υποδομές της πόλης, όπως πεζοδρομήσεις, διαπλατύνσεις, αναπλάσεις και κατασκευή ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων, σταθμών ενοικίασης, στάθμευσης και φύλαξης ποδηλάτων αλλά και διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητα του περιβάλλοντος ( μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κλπ.), συναποτελούν τα επόμενα βήματα της πρωτοβουλίας μας.
Συνεργασία με τον ΟΑΣΑ για περιοδική η τμηματική χρήση λεωφορειόδρομων από ποδήλατα, ενοικίαση ποδηλάτων σε σταθμούς μετρό, αφετηρίες, πλατείες και πάρκα, εφοδιασμένα με gps κατά το σύστημα “lock and leave” της Ν. Υόρκης, ώστε ο χρήστης αλλά κυρίως ο επισκέπτης και ο περιηγητής του Μεγάλου Περιπάτου αλλά και άλλων αξιοθέατων, να τα αφήνει οπουδήποτε και ειδική υπηρεσία του δήμου να τα μαζεύει για να χρησιμοποιηθούν ξανά την επομένη μέρα, είναι μερικές από τις προτάσεις ποδηλατικών ομάδων και κινημάτων, που έχουμε συμπεριλάβει στο σχέδιό μας και θα προχωρήσουμε στην ένταξή τους στην καθημερινή ροή της πόλης.
Μικρά “δωράκια” με μεγάλη όμως σημασία σήμερα, όπως η ανάπτυξη δράσεων συνεργασίας με φορείς και επιχειρήσεις ( π.χ. Κινηματογράφοι, Θέατρα, ΜΜΜ ) για την παροχή και ρεαλιστικών οικονομικών κινήτρων σε όσους χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο για τη μεταφορά τους, θα συμπληρώνουν το πακέτο της προώθησης της χρήσης του από τους Αθηναίους.
Νομίζω όμως ότι το σημαντικότερο “κίνητρο”, είναι ο τρόπος που προσεγγίζουμε πλέον την κοινωνία των ποδηλατιστών. όχι σαν μια λούμπεν κοινότητα στο περιθώριο των διαδρομών της πόλης, ούτε σαν γραφικούς λάτρεις vintage αναμνήσεων της παιδικής ηλικίας. Στη δικιά μου σκέψη το ποδήλατο μετατρέπεται πλέον από μέσο σε κίνητρο, για να βγώ έξω. Να κυκλοφορήσω στην πόλη ξανά. Να γνωρίσω πάλι απ’ την αρχή, την Αθήνα την Πόλη της Ζωής μας…
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
Εμείς ως Δήμος, δυστυχώς δεν έχουμε αρμοδιότητες στους κεντρικούς άξονες. Εκεί έχουν να κάνουν η Περιφέρεια και τα υπουργεία. Εν τούτοις έχουμε προχωρήσει στην κατάρτιση αυτόνομου σχεδιασμού.
Κεντρική ιδέα είναι η δημιουργία μιας διαδρομής η οποία θα διέρχεται από τον πυρήνα του αστικού ιστού της πόλης σε έναν άξονα βορρά-νότου, που θα συνδέει το μεγάλο σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου, με το βορειοδυτικό κομμάτι του Προμπονά, μέσω των περιοχών:
Γκάζι – Κεραμεικός – Δημόσιο Σήμα μέσω της οδού Σαλαμίνος και Τίμαιου – Ακαδημία Πλάτωνος – Λόφος Κολωνού – ΟΣΕ – οδός Κωνσταντινουπόλεως – Νιρβάνα – Άγιος Ελευθέριος – όρια Δήμου Αθηναίων στις Τρεις Γέφυρες – Πάρκο Ποδονίφτη – Πάρκο Προμπονά.
Ο Νικήτας Κακλαμάνης προτείνει μία διαδρομή ποδηλάτου από το Γκάζι έως το πάρκο Προμπονά
Η συγκεκριμένη διαδρομή δημιουργεί έναν άξονα που συνδέει περιοχές μεγάλου ιστορικού, πολιτιστικού, αρχαιολογικού, αλλά και οικονομικού ενδιαφέροντος και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης τόσο των δημοτών, όσο και των επισκεπτών της πόλης.
Ακόμα θα συμβάλλει στην συνολική προσπάθεια αναβάθμισης μιας πολεοδομικά και περιβαλλοντικά επιβαρυμένης περιοχής, παράλληλα με την δράση και άλλων προγραμμάτων στην ευρύτερη περιοχή του ιστορικού κέντρου, όπως η πεζοδρόμηση και οι διαδρομές ποδηλατοκίνησης στην Πανεπιστημίου.
Γιώργος Καμίνης – Δικαίωμα στην Πόλη
– Aν επανεκλεγείτε Δήμαρχος τι προτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
Η βιώσιμη κινητικότητα είναι για εμάς προτεραιότητα. Έχουμε ήδη εγκρίνει τη χωροθέτηση σταθμών για την εγκατάσταση Συστήματος Κοινοχρήστων Ποδηλάτων. Το δεύτερο βήμα ήταν ότι προκηρύξαμε δύο διεθνείς διαγωνισμούς για την επιλογή αναδόχου, που προφανώς λόγω οικονομικής συγκυρίας, απέβησαν άγονοι. Με μεγαλύτερη ευελιξία στους όρους της διακήρυξης, προχωρούμε στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, ώστε η υλοποίηση του συστήματος, έστω και σε μικρότερη ή πιλοτική μορφή να γίνει πράξη στο άμεσο μέλλον.
Επιπλέον, έχουμε εγκρίνει την προώθηση του ποδηλατόδρομου που θα συνδέει το Φάληρο με την Κηφισιά, ο οποίος διέρχεται από το κέντρο της πόλης, αλλά θα υλοποιηθεί από το ΥΠΕΚΑ. Με κορμό τον ποδηλατόδρομο αυτόν, σχεδιάζουμε ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα επεκτείνονται στις επιμέρους γειτονιές κατοικίας. Το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης, που έχει ολοκληρωθεί και εγκρίνεται αυτή την εποχή, προβλέπει η εκπόνηση μελέτης βιώσιμης κινητικότητας και συγκεκριμένα δράση για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της Αθήνας.
Με κορμό τον ποδηλατόδρομο Φάληρο – Κηφισιά ο Γιώργος Καμίνης σχεδιάζει ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα επεκτείνεται στις επιμέρους γειτονιές κατοικίας(Φωτό: Ευροκίνηση)
– Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος;
Προωθούμε ήδη σήμερα την άμεση υλοποίηση ποδηλατοδρόμου που θα συνδέει τον Κεραμεικό με την Ακαδημία Πλάτωνος, μέσω των οδών Σαλαμίνος και Μοναστηρίου. Επιπλέον, ολοκληρώνεται η μελέτη για την κατασκευή ποδηλατόδρομου από το σταθμό του μετρό “Κατεχάκη” μέχρι την Πολυτεχνειούπολη, με στόχο την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης τόσο των φοιτητών (που δεν έχουν άλλη εναλλακτική), αλλά και των χρηστών του μητροπολιτικού πάρκου στο Γουδή. Πέρα όμως από το πρωτεύον δίκτυο ποδηλατοδρόμων, προωθούμε την κατασκευή τοπικού δικτύου ποδηλατοδρόμων, κυρίως σε δρόμους που είναι στη δική του αρμοδιότητα.
Βασίλης Καπερνάρος – Υποψήφιος με τους
Ανεξάρτητους Έλληνες
-Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
Το δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας αποφάσισε πριν από τρία χρόνια τη δημιουργία ποδηλατόδρομου από το Γκάζι μέχρι την Ακαδημία Πλάτωνος. Λόγω όμως ολιγωρίας του απερχόμενου Δημάρχου έμεινε μόνο στα χαρτιά.
Πέραν της πραγματοποίησης του συγκεκριμένου έργου, θα προχωρήσουμε και στην δημιουργία μεγάλων χώρων πρασίνου, με την εκμετάλλευση όλων των διαθέσιμων κονδυλίων, που θα έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να ευνοείται η χρήση ποδηλάτου στο κέντρο της Αθήνας.
Λωρίδα ποδηλατόδρομου στους «αρτηριακούς δρόμους» της Αθήνας είναι μία από τις προτάσεις του Βασίλη Καπερνάρου
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
Πέραν του προαναφερθέντος ποδηλατόδρομου, θα προχωρήσουμε, κατόπιν πάντοτε των απαραίτητων μελετών, σ’ αυτό που για εμάς είναι το ιδανικότερο: Μία λωρίδα ποδηλατόδρομου στους «αρτηριακούς» δρόμους της Αθήνας. Αυτό βέβαια απαιτεί και μια γενικότερη αλλαγή στην όψη της πρωτεύουσας με έμφαση στη δημιουργία χώρων πρασίνου.
Ιωάννα Κοντούλη – Στέλεχος Οικολόγων Πράσινων,
Ανεξάρτητη Οικολογική Δημοτική Κίνηση
-Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
Απορρίπτοντας τον «Καλλικρατικό Δημαρχοκεντρισμό» συνδιαμορφώνουμε το πρόγραμμά μας με την αθηναϊκή κοινωνία και τους εμπλεκόμενους σε κάθε θέμα φορείς, συλλογικότητες και πολίτες, σκοπεύοντας να κάνουμε το ίδιο και για την ποδηλατοκίνηση και τη συναφή αναγκαία υποδομή από τη θέση με την οποία θα μας τιμήσουν οι Αθηναίες και οι Αθηναίοι.
Συνοπτικά, θα μπορούσαμε να πούμε ποδήλατο παντού! Και σίγουρα όπου το ανάγλυφο το επιτρέπει, και με τον τρόπο που η δημοτική τσέπη μας πλέον το αντέχει, ενώ οι συνδέσεις του Δήμου Αθήνας με τα προάστια της πρωτεύουσας και οι συνεννοήσεις – προγραμματικές συμφωνίες για την άμεση και σημαντική διεύρυνση απαραίτητων διευκολύνσεων των χρηστών ποδηλάτου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που κατακτήθηκαν με αγώνα από τους ποδηλάτες/σες, αποτελεί επίσης κρίσιμο ζήτημα για την προαγωγή του ποδηλάτου στον σύγχρονο αστικό τρόπο ζωής.
Μην ξεχνάμε ότι οι ποδηλατόδρομοι σήμερα δεν σχετίζονται μόνο με την άθληση και το περιβάλλον, αλλά αρκετοί πια ποδηλατούν γιατί το ποδήλατο είναι το μόνο μέσο μετακίνησης που δεν κοστίζει. Απαιτείται ένας νέος συνολικός χωροταξικός, κυκλοφοριακός, συγκοινωνιακός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός για την πρωτεύουσά μας, σε πλαίσια αποανάπτυξης της αυτοκινητούπολης που ξέρουμε, με το ποδήλατο στο επίκεντρό του ως μέσο βασικής μετακίνησης, κι όχι ως μέσο αναψυχής. Για μια άλλη Αθήνα, για μια ανθρώπινη Αθήνα.
Ο σχεδιασμός αυτός δεν είναι βουλεβάρτα που θα απευθύνονται σε λίγους και που σχεδιάστηκαν ερήμην των πολιτών. Ένας δυναμικός, δραστήριος και οικολογικά παρεμβατικός Δήμος οφείλει, μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τους δημότες, να πρωτοστατήσει σε αυτόν τον σχεδιασμό και στην κατασκευή των κατάλληλων υποδομών, όπως πάρκινγκ ποδηλάτων, σύστημα δωρεάν ή οικονομικής ενοικίασης ποδηλάτων από δημότες, επισκέπτες και τουρίστες. Κι αυτό, φυσικά, είναι αυτό που προτείνουμε.
Μα, πρώτα από όλα πρέπει να τονιστεί ο ρόλος της επόμενης δημοτικής αρχής στην προώθηση της ιδέας της κίνησης με ποδήλατο, δεδομένου ότι η παρούσα «έμεινε στην ίδια τάξη» (και) σε αυτό το θέμα.
Απολύτως αναγκαία είναι, επίσης, η εμπέδωση της ποδηλατικής κουλτούρας στην εκπαίδευση, μέσω σχετικού ειδικού προγράμματος ευαισθητοποίησης και κινήτρων αγοράς ποδηλάτων που, σε ό,τι μας αφορά, θα προτείνουμε να εφαρμοστεί σε ολοκληρωμένη μορφή, κι από κοινού με το υπουργείο Παιδείας, όποια κυβερνητική ηγεσία κι αν συναντήσουμε σε αυτό αλλά και με αυτοοργανωμένα μαθήματα οδικής συμπεριφοράς για ποδηλάτες με την αιγίδα του δήμου.
Η εμπέδωση της ποδηλατικής κουλτούρας στην εκπαίδευση είναι αναγκαία τονίζει η κ.Κοντούλη. Προτείνει επίσης την υλοποίηση αυτοοργανωμένων μαθημάτων οδικής συμπεριφοράς υπό την αιγίδα του Δήμου (Φωτό: Ιcon Press).
Παράλληλα θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα σε επιχειρήσεις φιλικές προς το ποδήλατο αλλά και σε εκείνες που προτρέπουν και διευκολύνουν τους εργαζόμενους να πηγαίνουν και να φεύγουν από την εργασία τους με ποδήλατο.
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
Επιτρέψτε μου να επιμείνω σε έναν αναγκαίο εξολοκλήρου νέο χωροταξικό, κυκλοφοριακό, συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό σχεδιασμό, ο οποίος θα δίνει στην ποδηλατοκίνηση τη βαρύτητα που της αξίζει. Θέτοντας το ποδήλατο ως το σύγχρονο εμβληματικό παράδειγμα αποανάπτυξης της μεγαλούπολης πρωτεύουσας μας, σε μια «επιστροφή στο μέλλον της» ως ανθρώπινης πόλης μας.
Με τη διατήρηση υψηλών ορίων ταχύτητας σε ελάχιστους δρόμους της και μείωση τους σε όλους τους υπόλοιπους για την ανάπτυξη του ποδηλάτου. Όσο επενδύει μια πόλη σε αυτό, η ποδηλατοκίνηση αυξάνει με γεωμετρικούς ρυθμούς το μερίδιο συμμετοχής της επί του συνόλου των μετακινήσεων, κι ειδικότερα εκείνων εντός μικρότερων αποστάσεων, όπως έχει αποδειχθεί διεθνώς από τοπικές αυτοδιοικήσεις με όραμα.
Γνωρίζω ότι συλλογικότητες έχουν καταθέσει προτάσεις για ποδηλατόδρομους που δημιουργούν ένα δίκτυο τόσο εντός Αθηνών αλλά και διαδρομών που συνδέουν την Αθήνα με τους γύρω της δήμους. Οι πολίτες αυτοί δεν έμειναν αμέτοχοι, δίχως να θεωρούν ότι οι προτάσεις τους είναι απολύτως ολοκληρωμένες θα έλεγα ότι έκαναν το καθήκον τους. Αυτές οι προτάσεις δεν πρέπει να μείνουν στα συρτάρια, η διοίκηση πρέπει να πράξει το δικό της καθήκον να διαβουλευτεί και να υλοποιήσει αυτό τον σχεδιασμό που προανέφερα λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις προτάσεις. Είναι θέμα πολιτικής βούλησης όπως όλα άλλωστε…
Παράδειγμα η απογοητευτικά διεκπεραιωτική θητεία του απερχόμενου δημάρχου κ. Καμίνη, θα μπορούσε να προχωρούσε στα μίνιμουμ προώθησης ποδηλατοδρόμων για διευκόλυνση και ενίσχυση του αθηναϊκού ποδηλατικού κινήματος, δεν το έκανε.
Δεν τόλμησε να λάβει κατ’ ελάχιστον υπόψη της την διαμορφωμένη από τα κάτω και από καιρό κατατεθειμένη δημόσια και στο δημοτικό συμβούλιο πρόταση του δημοτικού συμβούλου(και ποδηλάτη) , επικεφαλής της παράταξης «Επιμένουμε Αθήνα», Γιώργου Αμυρά, για την άμεση προώθηση «των δύο πρώτων ασφαλών ποδηλατόδρομων, που δεν απαιτούν κόστος κατασκευής παρά μόνο διαγράμμιση κι ενημέρωση πεζών, οδηγών και κατοίκων». Και συγκεκριμένα της (α) σύνδεσης της Ακαδημίας Πλάτωνος με την Τεχνόπολη και το Ζάππειο μέσω των πεζόδρομων Ερμού, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου της οδού Μοναστηρίου και του πεζόδρομου της οδού Σαλαμίνος (κυκλική διαδρομή 7,8 χλμ), και της (β) σύνδεσης του πάρκου της πρώην Χωροφυλακής στη Μεσογείων (έναντι νοσοκομείου Ερρίκος Ντυνάν) με το πάρκο Ριζαρείου (Βασ. Κωνσταντίνου) μέσω της οδού Μιχαλακοπούλου (κυκλική διαδρομή 2,5χλμ)».
Πέτρος Κωνσταντίνου – «Ανταρσία στις γειτονιές της
Αθήνας»
Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
H ανάπτυξη ποδηλατόδρομων στην Αθήνα μπορεί να προχωρήσει μόνο αν αμφισβητηθεί ριζικά η πολιτική που δίνει προτεραιότητα στο αυτοκίνητο σε βάρος των άλλων μέσων μετακίνησης και προωθεί την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας με τα πανάκριβα εισιτήρια και τους ελέγχους ακόμη και με κυνηγητά επιβατών μέχρι θανάτου.
Πρόκειται για μεγάλη σύγκρουση με τα συμφέροντα ενός από τα ισχυρότερα λόμπι του καπιταλισμού, του ΙΧ και του πετρελαίου, που προωθεί αυτή τη προτεραιότητα και έχει την ευθύνη για τη περιβαλλοντική καταστροφή και ιδιαίτερα το νέφος στις πόλεις. Άλλωστε είναι εκείνα τα συμφέροντα που μετέτρεψαν την Μ.Ανατολή σε σφαγείο πολέμων για τα πετρέλαια.
Στην Αθήνα, οι προτεραιότητες και του τελευταίου Δημάρχου κ.Καμίνη δεν αμφισβητούν αυτή τη στρατηγική επιλογή του συστήματος ακολουθώντας τις κυβερνήσεις που αυτό το διάστημα προτεραιότητα τους είναι η διάσωση των Τραπεζιτών με τα Μνημόνια, η αποπληρωμή του χρέους και η πλήρης υποταγή της ποιότητας ζωής στις πόλεις και τις γειτονιές στα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών. Η ανάπτυξη λοιπόν μίας νέας αντιμετώπισης για το ποδήλατο προϋποθέτει σύγκρουση με τα συμφέροντα αυτά.
Πώς θα «χαρίσουν» χώρο στο ποδήλατο όταν «εμποδίζεται» το αυτοκίνητο στην κίνηση και το παρκάρισμα του; Όταν οι στόλοι φορτηγών και ψυγείων των πολυκαταστημάτων και των σούπερ-μάρκετ αλωνίζουν την πόλη όλη τη μέρα αντι μόνο τη νύχτα. Ο Καμίνης έχει στο μυαλό του μόνο «λευκές νύχτες και Κυριακές» για ακόμη περισσότερες ώρες ανοικτά τα πολυκαταστήματα οδηγώντας σε απελπισία υπαλλήλους και κλείσιμο τα μικρά καταστήματα στις γειτονίες.
Έστω κι αν η κρίση και το πετσοκομμένο εισόδημα αφήνει το κόσμο χωρίς λεφτά για να συντηρεί αυτοκίνητα οι κυρίαρχοι δεν αλλάζουν τις επιλογές τους. Πεζοδρόμιο που μπορεί να διατεθεί για τέτοιους σχεδιασμούς δεν μπορεί να βρεθεί διότι προηγούνται άλλες δραστηριότητες πχ.τραπεζοκαθίσματα για μαγαζιά. Ρωτήστε τον κ.Καμίνη πόσα νέα τετραγωνικά πεζοδρομίου έχει διαθέσει στο όνομα της ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας. Ρωτήστε τον πόσα σημεία για πιάστρες ποδηλάτων έχει δώσει στη πόλη; Απλά θεωρούνται «εμπόδια». Καμία σοβαρή μελέτη για το πώς μπορεί να γίνει αυτό. Ρωτήστε ποια είναι η πολιτική συνδυασμού της μετακίνησης από τους μεγάλους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ πχ στη Πλατεία Αττικής και το κέντρο. Διατίθενται ποδήλατα από το Δήμο για τέτοιες μετακινήσεις;Και βέβαια η εκπαίδευση στα σχολεία θα είχε νόημα αν η πόλη ήταν φιλόξενη για το αυτοκίνητο.
Η αλλαγή λοιπόν πρέπει αν είναι ριζική με ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων, δημόσια κατασκευή και διάθεση των ποδηλάτων ώστε να μην υπάρχει κερδοσκοπία, χώροι για την φύλαξη των ποδηλάτων, επισκευή βλαβών στα ποδήλατα από το Δήμο με δικιά του κινητή υπηρεσία.
Ο Πέτρος Κωνσταντίνου προτείνει μεταξύ άλλων την κατασκευή ποδηλατόδρομων, χώρους γιατην φύλαξη των ποδηλάτων, επισκευή βλαβών στα ποδήλατα από τον Δήμο με δικιά του κινητή υπηρεσία (Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ).
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
Χρειάζεται ένα εκτεταμένο δίκτυο δρόμων που να συνδέουν την Αθήνα με δυνατότητα πρόσβασης σε όλη την Αττική από το μέτωπο της παραλίας μέχρι τα βουνά της. Μέσα στην ίδια τη πόλη όλοι οι κεντρικοί δρόμοι χρειάζονται να δίνουν πρόσβαση στις γειτονιές και στους λόφους της Αθήνας καθώς και στα πιο κεντρικά της σημεία.
Αν κανείς αναρωτιέται και πώς θα γίνουν όλα αυτά, με τι λεφτά είναι η απάντηση μας είναι με τη διαγραφή του χρέους! Είναι ο ίδιος τρόπος που θα βοηθήσει τον κόσμο να βρει λεφτά για να αγοράζει ποδήλατα αλλά και να αγοράζει τρόφιμα από τα σούπερ μάρκετ, να έχει ένα σπίτι και όχι να τρέφεται από τα συσσίτια του Δήμου και να κοιμάται στα παγκάκια αν δεν τα έχει κόψει ο Δήμαρχος Καμίνης.
Γαβριήλ Σακελλαρίδης – «Ανοιχτή πόλη»
Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας στρέφονται προς το ποδήλατο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους και για αναψυχή.
Ωστόσο, αν και η συμπεριφορά των οδηγών αυτοκινήτων προς τους ποδηλάτες έχει βελτιωθεί, η Αθήνα παραμένει μη φιλική στη μετακίνηση με ποδήλατο και οι ποδηλάτες βρίσκονται συχνά εκτεθειμένοι σε κινδύνους που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με κατάλληλες ενέργειες της Πολιτείας.
Είναι στόχος μας να προωθήσουμε το ποδήλατο στην πόλη με μια αντίληψη βιώσιμης κινητικότητας: Με την υλοποίηση τοπικών δικτύων ήπιας μετακίνησης πεζών και ποδηλάτων που θα συνδέουν σημεία ενδιαφέροντος και εξυπηρετήσεις σε επίπεδο γειτονιάς. Πρόκειται για σχετικά απλές παρεμβάσεις στο χώρο της πόλης που μπορούν να υλοποιηθούν από το δήμο, χωρίς ακριβές εργολαβίες.
Επίσης θα συνεργαστούμε στενά με τους άλλους αρμόδιους φορείς ώστε να προχωρήσει άμεσα η σταδιακή υλοποίηση των υπερτοπικών ποδηλατόδρομων, όπως αυτοί έχουν μελετηθεί από το ΕΜΠ και προταθεί και από ομάδες ποδηλατών.
Άλλες πολιτικές που ο δήμος μπορεί και πρέπει να προχωρήσει, αφορούν την επέκταση της δυνατότητας των ποδηλατών να επιβιβάζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς, την κατασκευή προστατευμένων σημείων στάθμευσης ποδηλάτων κοντά σε σταθμούς μετρό, αλλά και προγράμματα δανεισμού ποδηλάτων για κατοίκους και επισκέπτες της πόλης – σε συνεργασία με συνεταιρισμούς και μικρές επιχειρήσεις. Χρειάζονται επίσης και πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ενθάρρυνσης της μετακίνησης με το ποδήλατο.
Το σχέδιο του ΕΜΠ για δίκτυο ποδηλατόδρομων στην Αθήνα μπορεί να ξεκινήσει άμεσα και με τη συμβολή του Δήμου αναφέρει ο κ.Γαβριήλ Σακελλαρίδης.
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
Υπάρχει έτοιμο και ολοκληρωμένο σχέδιο του ΕΜΠ για ένα δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα, μήκους πολλών χιλιομέτρων.
Πρόκειται για μια πρόταση η υλοποίηση της οποίας μπορεί να ξεκινήσει άμεσα – και με τη σημαντική συμβολή του Δήμου. Από το σχέδιο αυτό, οι ποδηλατικές διαδρομές που αφορούν ιδιαίτερα το δήμο Αθήνας περιλαμβάνουν κατά προτεραιότητα τμήματα στο ιστορικό-εμπορικό κέντρο της πόλης που είναι ευκολότερα στην υλοποίηση και υπερτοπικές χαράξεις παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ και του ΟΣΕ προς τον Πειραιά και το παραλιακό μέτωπο αλλά και προς τα βόρεια προάστια.
Σημαντική επίσης εξυπηρέτηση θα αποτελεί η δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών προς και από τα μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της πόλης – ιδιαίτερα την Πανεπιστημιούπολη, αλλά και προς τις πολυπληθείς περιοχές κατοικίας της πόλης, όπως η Κυψέλη, οι Αμπελόκηποι και τα Πατήσια.
Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ,
«Λαϊκή Συσπείρωση»
Αν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
«Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας για τα θέματα που αφορούν τους ποδηλάτες η συζήτηση συνήθως ήταν… ακαδημαϊκού περιεχομένου.
Ωστόσο, υπάρχει ήδη απόφαση για πιλοτικό Σύστημα Κοινοχρήστων Ποδηλάτων με 1.000 ποδήλατα και τα οποία θα κατανέμονται σε 70 σταθμούς πρόσδεσης, με αυτοματοποιημένη δωρεάν παραλαβή και επιστροφή των ποδηλάτων. Η ομόφωνη αυτή απόφαση, όπως και αρκετές άλλες, έχει μείνει στα χαρτιά.
Επιπλέον, οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έθεσαν θέμα ταυτόχρονης χωροθέτησης και των ποδηλατοδρόμων, ώστε να υπάρχει συμβατή λειτουργία με τους σταθμούς πρόσδεσης και να ελαχιστοποιηθούν τα πιθανά ατυχήματα για τους ποδηλάτες. Επιπλέον, θέσαμε θέμα για τη μη ύπαρξη κανενός σταθμού πρόσδεσης σε ολόκληρο το 5ο Διαμέρισμα.
Κατά τη γνώμη μας η άμεση υλοποίηση της συγκεκριμένης απόφασης θα βοηθήσει και θα ενθαρρύνει τη χρήση του ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης, αναψυχής, άσκησης».
Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
«Η δημιουργία ποδηλατοδρόμων είναι ένα απαραίτητο μέτρο στη σημερινή λειτουργία των σύγχρονων πόλεων. Γι’ αυτό είναι ήδη καθιερωμένοι σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, αλλά και σε αρκετούς περιφερειακούς δήμους στο λεκανοπέδιο.
Ακόμα και στην φορτισμένη κυκλοφοριακά Αθήνα είναι δυνατή η δημιουργία ποδηλατόδρομων. Όχι όμως σημειακά και ευκαιριακά, αλλά με τη δημιουργία ενός λειτουργικού δικτύου διαδρομών που θα καθοριστεί με βάση ένα κεντρικό καλοσχεδιασμένο προγραμματισμό, που θα εξασφαλίζει με διακριτή διαδρομή, τόσο την απρόσκοπτη λειτουργία και τη συνέχεια τους, όσο και κυρίως την ασφαλή κυκλοφορία των χρηστών.
Η ποδηλατοδρόμηση είναι δυνατή, π.χ. με στένεμα πεζοδρομίων υπό προϋποθέσεις, με απαγόρευση στάθμευσης ΙΧ κατά μήκος κάποιων δρόμων, απαγόρευση κυκλοφορίας ΙΧ κλπ. Μιλάμε για ποδηλατόδρομους αποκλειστικής χρήσης με ευδιάκριτη σήμανση, από την αρχική σχεδίαση που θα παίρνουν υπόψη τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές μελέτες και θα είναι ασφαλείς στη χρήση τους.
Η δημιουργία ποδηλατόδρομων στην Αθήνα είναι δυνατή, όχι όμως ευκαιριακά αλλά με προγραμματισμό και σχέδιο σημειώνει ο Νίκος Σοφιανός (Φωτό: Iconpress)
Είναι βασικό η χωροθέτηση και λειτουργία τους να λύσει προβλήματα και όχι να δημιουργήσει καινούργια σε μια βεβαρημένη κυκλοφοριακά πόλη, τόσο για τους πεζούς, από τη χρήση των πεζόδρομων από τους ποδηλάτες, όσο και για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Ένα τέτοιο κεντρικά και σωστά σχεδιασμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα εισόδου των ποδηλάτων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς, παίρνοντας ταυτόχρονα μέτρα για την ελαχιστοποίηση της όχλησης των επιβατών σε αυτά (π.χ. προσθήκη βαγονιών στους συρμούς, αύξηση των υπαρχόντων δρομολογίων τους κλπ), μπορεί να λειτουργεί σε όλες τις περιοχές. Στην κατεύθυνση αυτή τοποθετηθήκαμε στο δημοτικό συμβούλιο από τον Απρίλιο του 2011.
Θέλουμε, ωστόσο, να τονίσουμε ότι ακόμα κι αν ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που απαιτούνται για την ασφαλή και απρόσκοπτη χρήση του ποδηλάτου, το ποδήλατο δεν μπορεί λύσει το ζήτημα των μαζικών μετακινήσεων στην πόλη. Δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανάγκη για ύπαρξη και λειτουργία ενός δημόσιου και δωρεάν ολοκληρωμένου δικτύου αστικών συγκοινωνιών με τακτικά δρομολόγια και φθηνό εισιτήριο για όλους».
Άρης Σπηλιωτόπουλος «Αθήνα Μπορείς»
-Αν εκλεγείτε Δήμαρχος τι προτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
Δυστυχώς ο κ. Καμίνης προτιμά να κόβει την κορδέλα του περίκλειστου ποδηλατικού γύρου της Αθήνας από το να εγκαινιάσει “έστω και ένα μέτρο ποδηλατόδρομου” στα τρεισήμισι χρόνια της Δημαρχίας του. Με αυτήν την κατάντια εμείς δεν πρόκειται να συμβιβαστούμε. Για μας είναι προτεραιότητα να ενισχύσουμε δράσεις και πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, την ελαχιστοποίηση της ρύπανσης αλλά και την μετακίνηση με ασφάλεια των πολιτών με ποδήλατο. Ενός φιλικού μέσου για το περιβάλλον.
Πεζοδρόμηση των οδών Κολοκοτρώνη και Αθηναϊδος με παράλληλη δημιουργία κυκλικής ποδηλατικής διαδρομήςπροτείνει ο Άρης Σπηλιωτόπουλος (Φωτό: Iconpress)
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος;
Προτείνουμε πεζοδρόμηση των “οδών Κολοκοτρώνη και Αθηναϊδος” με παράλληλη δημιουργία “κυκλικής ποδηλατικής διαδρομής”. Επίσης υιοθετούμε την πρόταση του Γιώργου Αμυρά για άμεση δημιουργία ποδηλατόδρομου που θα συνδέει το Γκάζι με την Ακαδημία Πλάτωνος, έργο που διαρκώς αναβάλλει να υλοποιήσει ο κ. Καμίνης. Η Αθήνα μπορεί να αλλάξει αρκεί να επιλέξει αυτούς που μπορούν
να την βοηθήσουν.
Μάριος Στρόφαλης – «Αθηναϊκά πολιτιστικά δίκτυα»
-Aν εκλεγείτε Δήμαρχος τιπροτίθεστε να κάνετε για να ενθαρρύνετε και να βοηθήσετε την μετακίνηση των πολιτών με ποδήλατο;
Η γενική μου άποψη είναι πως η Αθήνα πρέπει να γίνει μια πόλη, ουσιαστικά φιλική με το ποδήλατο.
Κάτι τέτοιο είναι άμεσα εφικτό κι ας μηντο ευνοεί η μορφολογία της Αθήνας (λόφοι), η μη φιλική πολεοδόμηση και η έλλειψη της κουλτούρας του ποδηλάτου.
Το ποδήλατο ήδη για πολλούς Αθηναίους και όχι μόνο, είναι το μέσο μεταφοράς. Επίσης όλο και περισσότεροι Αθηναίοι δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει άμεσα είναι η εύρεση χώρων στάθμευσης με δέστρες. Οι χώροι επιλογής πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε σταθμούς μετρό, στάσεις λεωφορείων, περιοχές με μεγάλη επισκεψιμότητα, αρχαιολογικούς και άλλους χώρους τουριστικού ενδιαφέροντος και φυσικά στα άκρα και σε επιλεγμένα σημεία των προς δημιουργία ποδηλατοδρόμων που θα επιλεγούν.
H εύρεση χώρων στάθμευσης με δέστρες για τα ποδήλατα είναι στις άμεσες προτεραιότητες του Μάριου Στρόφαλη
Το δεύτερο πράγμα είναι η δημιουργία ενός δικτύου σταθμών ενοικίασης ποδηλάτου. Και λέω δίκτυο ώστε να έχει την δυνατότητα ο χρήστης να μετακινηθεί έστω και προς μία φορά, να αφήσει το ποδήλατο και να αλλάξει μέσο. Όλοι οι σταθμοί δεν υπάρχει λόγος να ανήκουν σε μία εταιρεία αλλά σε πολλές που συνεργάζονται μεταξύ τους για την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών.
Ένα τέτοιο δίκτυο όχι μόνο θα ενθάρρυνε την χρήση του ποδηλάτου αλλά θα προσέφερε και μεγάλη τουριστική υπεραξία στην Αθήνα.
Το τρίτο και το σοβαρότερο ζήτημα είναι η δημιουργία ενός ακτινωτού δικτύου ποδηλατοδρόμων από το κέντρο προς όλα τα διαμερίσματα του Δήμου ως τα όρια με άλλους Δήμους.
-Σε ποιες περιοχές της Αθήνας θεωρείτε ότι θα πρέπει να κατασκευαστείποδηλατόδρομος;
Η δημιουργία ποδηλατοδρόμου σκοντάφτει πάντα στο πρόβλημα της στάθμευσης και στο κυκλοφοριακό.
Οι προτάσεις που παραθέτουμε έχουν λάβει υπ’ όψη τα δυο προβλήματα και τις κατηγορίες της πληθυσμιακής ταυτότητας (μέση ηλικία πληθυσμού, οικονομική κατάσταση, μέση εξοικίωση με το ποδήλατο κ.α.).
Η πρόταση της Δημοτικής παράταξης ”Επιμένουμε Αθήνα” του Γιώργου Αμυρά και των ποδηλατών για το ποδηλατόδρομο μήκους 2 χιλιομέτρων που θα συνδέει το Γκάζι με την Ακαδημία Πλάτωνος μέσω των οδών Σαλαμίνος και Μοναστηρίου, είναι θέμα απλής πολιτικής βούλησης και δεν είναι καθόλου δαπανηρή.
Η πραγμάτωση αυτού του πλάνου αναβαθμίζει άμεσα την Ακαδημία Πλάτωνος αφού την ενώνει με τον Κεραμεικό, το Θησείο, την Ακρόπολη και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους.
Επίσης, για το υπόλοιπο δίκτυο προτιμάμε, όπου μπορούμε την επιλογή μικρώνεσωτερικώνδρόμων προς ποδηλατο-πεζο-δρόμηση, ώστε αφ’ ενός να κάνουμε πιο όμορφη την διαδρομή των ποδηλατών, αφ’ ετέρου να παρέμβουμε ενεργά μέσα στις γειτονιές της Αθήνας. Διαφορετικά, επιλέγουμε μεικτή χρήση, αν είναι δυνατόν πάλι σε εσωτερικό δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
Δρόμοςπρος ποδηλατο-πεζο-δρόμησηείναι ηοδός Φυλής σε όλο της το μήκος και προέκτασή της μέχρι τον σταθμό στον Άγιο Λευτέρη. Στο κέντρο, την οδό Φυλής διαδέχεται η οδός Μακεδονίας με κατεύθυνση προς Εξάρχεια.
Στο σημείο αυτό έρχεται η τολμηρή μας πρόταση.
Προτείνουμε ως προέκταση του προηγούμενου ποδηλατοδρόμου μια πολύ σημαντική παρέμβαση στο κέντρο της Αθήνας.
Από το ύψος της οδού Μακεδονίας δημιουργούμε ποδηλατόδρομο επί της οδού Γ’ Σεπτεμβρίου ως την Ομόνοια και συνεχίζουμε με δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην οδό Αθηνάς ως το Μοναστηράκι.
Επίσης άλλοι δρόμοι που προτείνουμε προς μεικτή χρήση οχημάτων και ποδηλάτων ενώνουν το κέντρο με το Πανεπιστήμιο Αθηνών πάνω από τα Ιλίσια και είναι οι οδοί Ευφρονίου από το Πανεπιστήμιο ως το Εθνικό ίδρυμα ερευνών, κομμάτι της οδού Ριζάρη μέχρι το πάρκο της Ριζαρείου, απέναντι από το μετρό του Ευαγγελισμού.
Για την ώρα λόγω του πολύ σοβαρού προβλήματος της στάθμευσης στις περισσότερες γειτονιές της Αθήνας είναι πολύ τολμηρό να προχωρήσουμε σε άλλες προτάσεις.
Πιστεύουμε πως η αλλαγή χρήσης πολλών,επί μακρόν,ξενοίκιαστων καταστημάτων σε πάρκινγκ, θα φέρει την λύση του προβλήματος και τότε θα ολοκληρωθεί το ακτινωτό δίκτυο ποδηλατοδρόμων που προτείνουμε.
Οι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση