Στο Bozar των Βρυξελλών 32 σύγχρονοι έλληνες καλλιτέχνες, οι οποίοι ζούνε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, μιλάνε με τα έργα τους για ζητήματα κρίσης ταυτότητας, οικονομικής ένδειας, αλλά και ευκαιριών.

Η οικονομική κρίση άγγιξε την ευαίσθητη χορδή της τέχνης. Η επιμελήτρια της έκθεσης «No country for young men» («Καμία πατρίδα για νέους ανθρώπους»), Κατερίνα Γρέγου, υποστήριξε με την επιλογή του θέματός της την ανάγκη να μιλήσει η τέχνη για πλευρές της ζωής στην Ελλάδα που δεν φώτισαν τα μίντια. «Σκοπός μας είναι να δείξουμε ένα ζωντανό, ποιητικό και εκρηκτικό πάτσγουορκ που αντανακλά την ταραγμένη κατάσταση της Ελλάδας και να μιλήσουμε για ανθρωπιστική κρίση. Ταυτόχρονα επιχειρούμε να υπερβούμε τον ζόφο της πραγματικότητας και να προχωρήσουμε προς την αναζήτηση αλληγορικών, φανταστικών και περισσότερο ποιητικών απαντήσεων. Με αυτήν την έννοια η οικονομική κρίση δεν οδηγεί μόνο σε αδιέξοδο. Αλλά προσφέρει και την ευκαιρία στους καλλιτέχνες και σε νέες μικρές ομάδες να δράσουν καλλιτεχνικά και να εκφραστούν μέσα από την τέχνη» λέει η εγκαταστημένη στο Βέλγιο ελληνίδα επιμελήτρια της έκθεσης. Σε αυτή συμμετέχουν εικαστικοί, αρχιτέκτονες, φωτογράφοι καθώς και δημιουργικές ομάδες μεταξύ άλλων: Λουκία Αλαβάνου, Μανόλης Αναστασάκος, Αλέξανδρος Γεωργίου, Κωστής Βελόνης, Διονύσης Καβαλιεράτος, Πάνος Κοκκινιάς, Αλκης Κωνσταντινίδης, Ζήσης Κοτιώνης, Μαρία Παπαδημητρίου, Στέλιος Φαϊτάκης.

Η έκθεση αποτελεί μέρος των ανεξάρτητων εκδηλώσεων που διοργανώνονται από το Bozar, στο πλαίσιο του διεπιστημονικού προγράμματος «Focus on Greece» που προβάλλει τη θέση και τον ρόλο της Ελλάδας στην πολιτισμική ιστορία και τα δρώμενα της Ευρώπης. Το «No country for young men: contemporary Greek art in times of crisis» γίνεται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, του οργανισμού ΝΕΟΝ, των Aegean Airlines και του Ιδρύματος Σβαρτζ.

Εστιάζει στην ανθρωπιστική και την κοινωνική διάσταση που έχει γεννηθεί από την κρίση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις δραματικές μετατροπές που έχουν σημειωθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η διάταξη της έκθεσης, που έχει σχεδιαστεί από τη Δανάη Γιαμαλάκη, έχει τη μορφή λαβυρίνθου που επιτρέπει στον επισκέπτη να ακολουθεί μια δαιδαλώδη, κυκλική διαδρομή με πολλαπλά αδιέξοδα, αλλά και επιλογές, όπως συχνά συμβαίνει και στο περιβάλλον της οικονομικής κρίσης.