Από πάγκο σε πάγκο και από στόμα σε στόμα, η ιστορία που διαδόθηκε ξανά προχθές στη Βαρβάκειο Αγορά είχε αρκετές παραλλαγές. Ο αριθμός, η ηλικία και η προέλευση των πρωταγωνιστών της διέφεραν σε κάθε κουβέντα. Το μόνο κοινό στοιχείο ήταν η ανωνυμία τους. Η διήγηση που κυκλοφόρησε στην τηλεόραση, στο Διαδίκτυο και ανάμεσα στα τσιγκέλια της κρεαταγοράς ήθελε δέκα – ή περισσότερες για άλλους – γυναίκες να κατεβαίνουν από πολυτελή τζιπ και να πληρώνουν τα πασχαλινά ψώνια συνταξιούχων.
Μια σχεδόν πανομοιότυπη ιστορία είχε δημοσιοποιηθεί και τα Χριστούγεννα από τον πρόεδρο των κρεοπωλών Κλεάνθη Τσιρώνη. Τότε είχε μιλήσει για οκτώ άγνωστες γυναίκες. Προχθές προστέθηκαν σε αυτές άλλες δύο. «Δύο ώρες παρέμειναν στην αγορά. Είπαν ότι εκπροσωπούσαν κάποια πολυεθνική εταιρεία και ότι θα βοηθούσαν αυτές για να καλύψουν τα έξοδα των πελατών» είπε ο κ. Τσιρώνης. Οι γυναίκες όμως, όπως ο ίδιος επισημαίνει, δεν θέλησαν να αποκαλύψουν το όνομα της εταιρείας τους. Ούτε μοίρασαν κάποια κάρτα στους ανθρώπους που βοήθησαν. Πραγματοποίησαν δηλαδή μια εταιρική φιλανθρωπία χάνοντας τα όποια οφέλη αναγνωρισιμότητας.
Η προέλευσή τους ωστόσο δεν ήταν κοινή για όλους. Ο κρεοπώλης Χαράλαμπος Δημητριάδης είπε, όπως και ο πρόεδρος του σωματείου του, ότι οι γυναίκες ανήκαν σε κάποια – ανώνυμη – πολυεθνική. Ο συνάδελφός τους όμως Νίκος Σιμόπουλος δήλωσε ότι εκείνη που πήγε στο δικό του μαγαζί είχε έρθει από την Κωνσταντινούπολη και το «είχε κάνει τάμα να βοηθήσει». «Προτίμησε τη Βαρβάκειο γιατί όπως μου είπε στα σουπερμάρκετ είναι κλέφτες» ισχυρίσθηκε ο κρεοπώλης.
Αλλοι συνάδελφοί τους είπαν στα «ΝΕΑ» ότι οι γυναίκες ήταν μόνες τους, κάποιοι άλλοι ότι συνοδεύονταν από σωματοφύλακες. Ορισμένοι μίλησαν για νέες και κάποιοι για μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες. Αποβιβάστηκαν, σύμφωνα με τις διηγήσεις, από ακριβά τζιπ. Σε τηλεοπτικό σταθμό ειπώθηκε ότι τα τζιπ ήταν τέσσερα και ότι σταμάτησαν την κυκλοφορία στην οδό Αθηνάς. Ο κ. Τσιρώνης είπε ότι τα τζιπ ήταν δύο. Από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα πάντως, σε δύο διαφορετικές βάρδιες, προχθές, ένας τροχονόμος βρισκόταν συνεχώς έξω από τη Βαρβάκειο ρυθμίζοντας την κυκλοφορία και απαγορεύοντας την – έστω και προσωρινή – στάθμευση.
Και ο χρόνος εμφάνισης και παραμονής των γυναικών στην αγορά παρουσιάζεται διαφοροποιημένος σε κάθε διήγηση. Ο Χαράλαμπος Δημητριάδης λέει ότι πήγαν σ’ εκείνον γύρω στις 11.00 και κάθησαν περίπου για μισή ώρα εξυπηρετώντας πάνω από 30 πελάτες με κόστος αγορών 50 ευρώ ανά άτομο. Η Αρχοντία Ζαχαράκη, υπάλληλος σε κρεοπωλείο, λέει ότι παρέμειναν στο μαγαζί όπου εργάζεται για δύο ώρες καλύπτοντας ψώνια αξίας 1.000 ευρώ. Ο κ. Τσιρώνης λέει ότι έφυγαν μετά τις 12.00, ωστόσο τηλεοπτική κάμερα που πραγματοποίησε ζωντανή σύνδεση για πρωινή τηλεοπτική εκπομπή στις 11.32 δεν μπόρεσε να παρουσιάσει κάποια από αυτές τις μυστηριώδεις γυναίκες.
Η εκτίμηση του κ. Τσιρώνη είναι ότι οι άγνωστες ξόδεψαν 50.000 ευρώ, ενώ τα Χριστούγεννα είχε κάνει λόγο για 20.000 ευρώ. Το ποσό που αποδίδεται στην προχθεσινή δράση αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 1.000 πελάτες, οι οποίοι θα ήταν δύσκολο να εξυπηρετηθούν τόσο γρήγορα δεδομένου ότι η δωρεά δεν έγινε σε όλα τα κρεοπωλεία της Βαρβακείου. Σε οποιαδήποτε περίπτωση ένας τόσο μεγάλος αριθμός εξυπηρετούμενων πελατών θα εξασφάλιζε και διαθέσιμες μαρτυρίες. Ενας ηλικιωμένος αγοραστής που μίλησε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή είπε πως όταν έφτασε στο ταμείο ο κρεοπώλης τού έδωσε δωρεάν τον κιμά γιατί ήταν προπληρωμένος. Οπως έλεγαν πάντως στα «ΝΕΑ» οι κρεοπώλες, οι γυναίκες στέκονταν στα ταμεία, έπιαναν πρώτα κουβέντα με τους πελάτες, επέλεγαν αυτές ποιον θα βοηθήσουν και στη συνέχεια κάλυπταν το κόστος των αγορών τους.
Δυσπιστία στο Διαδίκτυο
Με το που κυκλοφόρησε η είδηση στο Διαδίκτυο, αναρτήθηκαν σχόλια επιδοκιμασίας αλλά και δυσπιστίας σε ενημερωτικές ιστοσελίδες. Εκτός από εκείνους που έγραφαν ότι «υπάρχει ακόμα ανθρωπιά», υπήρξαν και καχύποπτοι αναγνώστες. «Ωραία διαφήμιση βρήκαν οι κρεοπώλες, αλλά ας αλλάξουν λίγο το κόνσεπτ» έγραψε ένας αναγνώστης. «Γιατί μόνο στη Βαρβάκειο; Και γιατί δεν πάνε σε πέντε συνοικιακές λαϊκές αγορές να μοιράσουν από 10.000 και εκεί; Παραμύθια της Χαλιμάς…» έγραψε κάποιος άλλος.