Με το «Grace of Monaco» που ήδη έχει προκαλέσει συζητήσεις περί διαφωνιών του σκηνοθέτη Ολιβιέ Νταάν με το παλάτι του πριγκιπάτου για το ύφος του φιλμ και το πώς παρουσιάζεται η αξέχαστη Γκρέις Κέλι – την οποία ενσαρκώνει η μοναδική Νικόλ Κίντμαν – ανοίγει εφέτος το 67ο Φεστιβάλ των Καννών, που τη Μεγάλη Πέμπτη έδωσε στη δημοσιότητα το επίσημο πρόγραμμά του.
Το Φεστιβάλ που κάνει πρεμιέρα στις 14 Μαΐου και ολοκληρώνεται στις 25 του μήνα, ανακοίνωσε τιςταινίες που συμμετέχουν στο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα καθώς και αυτές που θα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα».Ανάμεσά τους, την παγκόσμια πρεμιέρα του κάνει και το «Xenia» του Πάνου Κούτρα που θα προβληθεί στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα», συνεχίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τη διεθνή πορεία του έλληνα δημιουργού (επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Τορόντο με την «Αληθινή Ζωή» το 2004, επίσημη συμμετοχή στο Panorama της Berlinale το 2009 με τη «Στρέλλα»).
Το «Xenia» είναι η πρώτη ταινία που συμμετέχει στο Φεστιβάλ Καννών μετά τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου στο ίδιο τμήμα το 2009.
Το 67ο Φεστιβάλ Καννών θα ανοίξει την αυλαία του με το πολυσυζητημένο «Grace of Monaco». Οπως μάλιστα δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Τιερί Φρεμό, «θα παρουσιαστεί στην εκδοχή του σκηνοθέτη γιατί δεν υπάρχει άλλη εκδοχή».
Αυτή του η φράση έδωσε νέα τροφή στις φήμες που θέλουν τόσο το πριγκιπάτο όσο και τον Χάρβεϊ Γουαινστάιν – παραγωγό της ταινίας – να επιθυμούσαν ένα διαφορετικό αποτέλεσμα και να έχουν απαιτήσει αλλαγές στο μοντάζ.
Στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 67ου Φεστιβάλ Καννών συναντάμε μερικούς από τους «θαμώνες» της Κρουαζέτ: Από τον Μάικ Λι και τον Κεν Λόουτς ως τον Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και μέχρι τον Νουρί Μπιλτζέ Τσειλάν.
Ο Ατόμ Εγκογιάν επιστρέφει στο Διαγωνιστικό ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται και το «The Horseman» του Τόμι Λι Τζόουνς.
«Saint Laurent» του Μπερτράν Μπονελό
«Sils Maria» του Ολιβιέ Ασαγιάς
«Maps to the Stars» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
«Deux Jours, Une Nuit» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν
«Kis Uykusu» του Νουρί Μπιλτζέ Τσεϊλάν
«Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν
«Captives» του Ατόμ Εγκογιάν
«Jimmy’s Hall» του Κεν Λόουτς
«Adieu Au Langage» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ
«The Search» του Μισέλ Χαζαναβίσιους
«The Homesman» του Τόμι Λι Τζόουνς
«Mr. Turner» του Μάικ Λι
«Futatsume No Mado» της Ναόμι Καβάσε
«Foxcatcher» του Μπένετ Μίλερ
«Le Meraviglie» της Αλις Ρορβάσερ
«Relatos Salvajes» του Ντάμιαν Σζίφρον
«Λεβιάθαν» του Αντρέι Ζβιαγκιντσεφ
«Timbuktu» του Αμπντεραχμάνε Σισάκο
Στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» που ανοίγει επίσημα με το «The Party Girl» των Μαρί Αματσουκέλ, συναντάμε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ράιαν Γκόσλινγκ με άλλο τίτλο «Lost River».
«The Party Girl» ΜαρίΑματσουκέλ
«Jauja» του Λισάντρο Αλόνσο
«Blue Room» του Ματιέ Αμαλρίκ
«Incompresa» της Ασια Αρτζέντο
«Titlo» του Κανού Μπέλ
«Eleanor Rigby» του Νεντ Μπένσον
«Lost River» του Ράιαν Γκόσλινγκ
«Amour Fou» της Τζέσικα Χάουσνερ
«Charlie’s Country» του Ρολφ Ντε Χέερ
«Snow in Paradise» του Αντριου Χουλμ
«Dohee-Ya» της Ζουλί Γιουνγκ
«Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα
«Run» του Φιλίπ Λακότ
«Tourist» του Ρούμπεν Οστλουντ
«Hermosa Juventud» του Χάιμε Ροσάλες
«The Salt of the Earth» των Βιμ Βέντερς και Χουλιάνο Ριμπέιρο Σαλγκάντο
«Fantasia» του Γουανγκ Τσάο
«Harcheck mi Headro» του Κερέν Γιεντάγια