Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται, εκτός σοβαρού απροόπτου, να αρχίσουν και πάλι στην Ελλάδα οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα.
Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, θα πρόκειται για πτήσεις charter κυρίως στο Ιόνιο και στην Κρήτη, οι οποίες θα ξεκινήσουν υπό την προϋπόθεση ότι έως τις αρχές του καλοκαιριού (Ιούνιος) θα έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των πρώτων τεσσάρων υδατοδρομίων στην Κέρκυρα, στους Παξούς, στο Λαύριο και στο Ρέθυμνο. Για τις πτήσεις charter θα χρησιμοποιηθούν και τα υδάτινα πεδία, στα οποία απλώς θα μπορούν να γίνονται απο-προσθαλασσώσεις υδροπλάνων.
Ηδη, ο ιδιοκτήτης της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Κ2 Smart Ανδρέας Καροτσιέρης, που συμμετέχει κατά 50% στην εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, ετοιμάζεται να φέρει στην Ελλάδα τα δύο πρώτα υδροπλάνα (Twin Otter) που θα χρησιμοποιηθούν για τις πτήσεις αυτές.
«Αγκάθι» η Αττική. Αντίθετα, οι τακτικές πτήσεις των υδροπλάνων… μετατίθενται για την ερχόμενη χρονιά, δεδομένου ότι σε σοβαρή εκκρεμότητα παραμένει ακόμα το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο της Αθήνας. Η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα (μεταξύ ΣΕΦ και Αγίου Κοσμά), το οποίο θα χρησιμοποιείται από όλες τις εταιρείες και θα είναι εύκολα προσβάσιμο με ΙΧ ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θεωρείται ιδιαίτερης σημασίας για το ουσιαστικό ξεκλείδωμα των επενδύσεων στον χώρο των υδροπλάνων και την έναρξη τακτικών δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) που πρώτος είχε εξαγγείλει πριν από ένα χρόνο τη λειτουργία υδατοδρομίου εντός του λιμένα, συγκεκριμένα στην Ακτή Βασιλειάδη, έπειτα από την απόφαση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση ολόκληρου του λιμανιού πάγωσε κάθε διαδικασία.
Ούτε για τις άλλες εναλλακτικές τοποθεσίες του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) και της μαρίνας του Αγίου Κοσμά υπάρχει ακόμα οποιοδήποτε σχέδιο από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ, αντίστοιχα, που να προβλέπει την κατασκευή υδατοδρομίου στην παραλιακή ζώνη της Αθήνας.
Στο Λαύριο. Σημειώνεται, ότι η επαναλειτουργία του υδατοδρομίου του Λαυρίου από την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια δεν λύνει το πρόβλημα της έλλειψης κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα. Και αυτό καθώς το υδατοδρόμιο του Λαυρίου, πέραν του ότι είναι αρκετά μακριά από το κέντρο της πρωτεύουσας και άρα απαιτείται αρκετός χρόνος για την προσέγγισή του από τους επιβάτες, προορίζεται κυρίως για τη φιλοξενία της τεχνικής βάσης επισκευής και συντήρησης των υδροπλάνων.
Στα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου και των επιχειρηματιών που ανέλαβαν την αδειοδότηση και λειτουργία του υδατοδρομίου είναι η δημιουργία μιας μεγάλης τεχνικής βάσης συντήρησης όλων των υδροπλάνων που θα πετούν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσο Γκόβα, «είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον καμιά εκκρεμότητα σε θεσμικό επίπεδο, δεδομένου ότι από τα υπουργεία Μεταφορών και Ναυτιλίας έχουν εκδοθεί όλες οι αποφάσεις που προέβλεπε ο σχετικός νόμος».
Η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την αδειοδότηση συνολικά 14 υδατοδρομίων. «Μόλις πρόσφατα αναθέσαμε στη συγκεκριμένη εταιρεία την αδειοδότηση του κεντρικού υδατοδρομίου Αργοσαρωνικού, στον Πόρο» λέει εκ μέρους του τοπικού Λιμενικού Ταμείου ο Δημ. Συξέρης. Επιπλέον, η ίδια εταιρεία διαχειρίζεται τους φακέλους των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς, Ερείκουσα, Λαύριο, Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο, Χερσόνησο, Ραφήνα, Σίφνο, Πάτρα και στη λίμνη Βεγορίτιδα. Από την πλευρά της, η εταιρεία Hellenic Seaplanes έχει αναλάβει τα υδατοδρόμια του Βόλου, της Σκύρου, της Ζακύνθου, της Αλοννήσου και της Αμφιλοχίας.
Μαγνήτης για τους τουρίστες
Σημειώνεται ότι η έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα λειτουργεί σαν μαγνήτης και για τους τουρίστες, όπως δείχνει εκτενής αναφορά της εφημερίδας «The Guardian» στο θέμα, πριν από λίγες ημέρες. Το ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας περιλαμβάνει και δηλώσεις του υπευθύνου της εταιρείας Hellenic Seaplanes Ν. Χαραλάμπους, ο οποίος επισήμανε ότι «στόχος είναι να δημιουργηθεί δίκτυο 112 κεντρικών και περιφερειακών υδατοδρομίων έως τα τέλη του 2015».
Η ακτογραμμή της Ελλάδας είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη και έχει περισσότερα νησιά, είτε από τις Μαλδίβες είτε από τις Παρθένες Νήσους, αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα.