«Αποστολή σας είναι να βρείτε τη διεύθυνση όπου οι απαγωγείς έχουν κρύψει τα δυο αδέλφια και να δραπετεύσετε από το κλειδωμένο δωμάτιο πριν τελειώσει ο χρόνος» διευκρίνισαν στους πέντε επίδοξους Σέρλοκ Χολμς που, αν και πρωτάρηδες στην εξιχνίαση εγκλημάτων, ανέλαβαν με προθυμία να βρουν μέσα σε πενήντα λεπτά την άκρη στο νήμα της απαγωγής. Λίγα λεπτά αργότερα, όταν πια η πόρτα του παιδικού δωματίου κλείδωσε οριστικά πίσω τους, αντίπαλος δεν ήταν μόνο ο χρόνος που κυλούσε αντίστροφα, αλλά και τα δεκάδες προσωπικά αντικείμενα της Μιράντας και του Πέτρου που πίσω, μέσα ή πάνω τους έκρυβαν μηνύματα, μυστικούς συνδυασμούς και γρίφους για γερούς λύτες.
«Τα πρώτα λεπτά είναι σίγουρα αναγνωριστικά. Οι παίκτες δεν ξέρουν συνήθως από πού να αρχίσουν την έρευνα. Στο τέλος του παιχνιδιού όμως αυτά τα λεπτά είναι καθοριστικής σημασίας, αφού έχουν περάσει σε αρκετές περιπτώσεις ανεκμετάλλευτα» τονίζει η Κλειώ Καλαμάκη από τη διοργανωτική ομάδα του Athens Clue, του πρώτου βιωματικού παιχνιδιού απόδρασης που ήρθε ακριβώς πριν από πέντε μήνες στην Ελλάδα, ύστερα από επτά χρόνια επιτυχίας σε χώρες της Ασίας και δύο στην Ευρώπη (Βρετανία, Ουγγαρία, Παρίσι κ.α.). «Η ιδέα να δημιουργήσουμε κάτι αντίστοιχο προέκυψε ύστερα από ένα ταξίδι μας στο Λονδίνο. Παίξαμε, μας άρεσε πολύ και αποφασίσαμε να το τολμήσουμε και εδώ. Καταλάβαμε άλλωστε πως ειδικές γνώσεις δεν χρειάζονται για να λάβει κανείς μέρος. Είναι όμως απαραίτητα στοιχεία η καλή επικοινωνία και η ομαδικότητα μεταξύ των παικτών» τονίζει.

Με την πρώτη ματιά τίποτα δεν πρόδιδε στον χώρο πως τα δύο αδέλφια είχαν πέσει θύματα απαγωγής. Στο παιδικό δωμάτιο τα παιχνίδια τους ήταν τακτοποιημένα, όπως συνήθως, κάτω από το ξύλινο γραφείο, το κρεβάτι τους ήταν στρωμένο ενώ ένα κοριτσίστικο παλτό κρεμόταν ακόμα στον καλόγερο. Οχι πολύ αργότερα, το σκηνικό θύμιζε εμπόλεμη ζώνη: κουτιά αναποδογυρισμένα, πεταμένες στο πάτωμα κουβέρτες, διάσπαρτα κομμάτια παζλ πάνω στο γεμάτο γρίφους χαλί αλλά και κλειδωμένα λουκέτα που «ζητούσαν» μυστικούς κωδικούς ανέβαζαν την αδρεναλίνη και προκαλούσαν ένταση στους νεαρούς ντετέκτιβ που υπό την πίεση του χρόνου προσπαθούσαν να βάλουν τη σκέψη τους σε τάξη.

«Είναι αρκετά ανεβασμένο το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού» παραδέχεται ο Σταύρος όση ώρα προσπαθεί να αξιοποιήσει με την παρέα του το βοηθητικό μήνυμα που περνά από μπροστά τους στο μόνιτορ. Η σκέψη των παικτών αρκετές φορές «κολλάει». Σε αυτές τις περιπτώσεις οι υπεύθυνοι του παιχνιδιού αναλαμβάνουν να βοηθήσουν με έξτρα πληροφορίες ή κατευθυντήριες οδηγίες. «Αν ήταν εύκολο ή μέτριο, δεν θα είχε το ίδιο ενδιαφέρον. Σκοπός είναι να σε κρατά σε εγρήγορση και να βάζει το μυαλό σου να δουλέψει με τον ίδιο τρόπο που λειτούργησε και ο δημιουργός του παιχνιδιού. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε ασχολούμαστε όλο και πιο σπάνια με δραστηριότητες που απαιτούν σκέψη» λέει με νόημα.
Το Taken ωστόσο, το δωμάτιο της απαγωγής που σχεδιάστηκε ειδικά για την ελληνική εκδοχή του παιχνιδιού, είναι ένα από τα θεματικά δωμάτια του Athens Clue. Υπάρχουνακόμα το John Monroe, όπου μια ομάδα λύνει γρίφους προκειμένου να εντοπίσει τον ένοχο πίσω από τη δολοφονία ενός ντετέκτιβ, το Lost Statues of Knossos με κεντρικό ήρωα τον εξαφανισμένο αρχαιολόγο Τζακ Τρέιβις και το Lev Pasted Laboratory με τον μυστηριώδη γιατρό Lev Pasted, όπου κάθε παρέα προσπαθεί να ανακαλύψει την πραγματική ταυτότητα του ήρωα μέσα από πέντε διαθέσιμα δείγματα αίματος.
Ηδη η ανταπόκριση που γνωρίζει το παιχνίδι τόσο από έλληνες όσο και από ξένους επισκέπτες της πρωτεύουσας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική. Στη σελίδα του στο facebook έχει συγκεντρώσει περίπου τρεις χιλιάδες likes, ενώ η ταξιδιωτική ιστοσελίδα Tripadvisor το κατατάσσει στην πρώτη θέση όσων θα πρέπει να δει ή να κάνει κάποιος στην Αθήνα, αφήνοντας αρκετές θέσεις πιο πίσω το Μουσείο Ακρόπολης. «Σε δεκαπέντε ημέρες θα έχουμε ακόμα ένα δωμάτιο με την ονομασία Prison Break. Αφορά τη σωτηρία ενός αδίκως μελλοθάνατου που θα πρέπει με κάποιον τρόπο να αποδράσει» εξηγεί η Κλειώ Καλαμάκη που με τα λόγια της καθησυχάζει όσους νιώθουν πως απέτυχαν. «Ολα τα δωμάτια έχουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας. Δεν ολοκληρώνουν όμως όλες οι ομάδες την αποστολή τους. Περίπου 30% με 50% των ομάδων καταφέρνουν τελικά να αποδράσουν» διευκρινίζει.