Την αξιοποίηση της εγκαταλειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο μήκους 62,5 χλμ με τη μετατροπή της σε διάδρομο για ποδήλατο και περπάτημα μελετά η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής.
Η μελέτη προβλέπει επίσης την επέκταση αυτής της διαδρομής της μέχρι το Σούνιο (επιπλέον 8 χλμ. δηλαδή) μέσω άλλων βιομηχανικών σιδηροδρομικών εγκαταλελειμμένων γραμμών.
Η μεγάλη αυτή ποδηλατική διαδρομή που διασχίζει την Αττική από τη μία της άκρη έως την άλλη αναμένεται να εξυπηρετεί τόσο καθημερινές μετακινήσεις μέσω της σύνδεσής με το τοπικό δίκτυο των παρακείμενων περιοχών – το οποίο θα βελτιωθεί για να υποδέχεται το ποδήλατο – όσο και μετακινήσεις αναψυχής ή άθλησης, καθώς αποτελεί μια ευκαιρία για βόλτα στο φυσικό περιβάλλον και σε τόπους ιστορικού ενδιαφέροντος.
Απαντήστε στο ερωτηματολόγιο της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ και βοηθήστε την έρευνα της για αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο.
Οι επιστήμονες της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας ζητούν και τη βοήθεια των πολιτών. Έχουν φτιάξει ένα ερωτηματολόγιο θέλοντας να διερευνήσουν τις προθέσεις και τις απόψεις τους για την μελέτη αξιοποίησης της εγκαταλελειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο.
Όπως τονίζουν, «οι απαντήσεις σας στο ερωτηματολόγιο που ακολουθεί, θα συμβάλλουν στην ενσωμάτωση των επιθυμιών και των προτάσεών σας στον σχεδιασμό. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώνεται ανώνυμα, η συμπλήρωσή του διαρκεί κατά μέσο όρο 7 λεπτά και όλα τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς».
Δείτε και απαντήστε το ερωτηματολόγιο: http://atticarailtrails.uhostfull.com/
Ησυγκεκριμενηέρευνα,θα εξετάσει το σύνολο των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής αλλά θα εστιάσει στη γραμμήΑγ. Ανάργυροι – Λαύριο. Η γραμμή αυτή περιλαμβάνει αστικό (εντός του λεκανοπεδίου) και υπεραστικό τμήμα, αναφέρουν οι ερευνητές του ΕΜΠ.
Στόχος είναι η διαδρομή να προσφέρεται για ποδήλατο, περπάτημα και αναψυχή
Η ποδηλατική διαδρομή συνδέεται με δίκτυα μέσων σταθερής τροχιάς, ποδηλατοδρόμων, περνάει από κέντρα Δήμων, κοντά από σημαντικούς πόλους ενδιαφέροντος και βέβαια συνδέει την Αθήνα με τα Μεσόγεια μια εξαιρετικά γρήγορα αναπτυσσόμενη περιοχή για το περιβάλλον της οποίας διακυβεύονται πολλά.
Οι επιστήμονες της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Μετσόβιου εκτιμούν ότι από την εξέταση της γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο θα προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα επιτρέψουν να συνταχθούν κατευθύνσεις και οδηγίες για αξιοποίηση και των άλλων εγκαταλελειμμένων γραμμών της Αττικής και της
υπόλοιπης χώρας.
Η περιοχή μελέτης
*Η σιδηροδρομική γραμμή Αγίων Αναργύρων – Λαυρίου, μήκους 62,5 χλμ., διέρχεται από τους Δήμους Αγ. Αναργύρων, Ν. Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας, όρια Ν. Ιωνίας, Ηράκλειου, Μαρουσιού, όρια Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αγ. Παρασκευής, Παλλήνης, Παιανίας, Κορωπιού, Μαρκόπουλου – Μεσογαίας, Σαρωνικού και Λαυρεωτικής.
*Σήμερα ανήκει στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
*Λειτούργησε από το 1885, αρχικά με αφετηρία το Ηράκλειο.
*Το 1889 ξεκίνησε η γραμμή Σιδηροδρόμων Αττικής (Σ.Α.) με αφετηρία την πλατεία Λαυρίου (δίπλα στην πλατεία Ομονοίας) μέχρι το Στροφύλι (Κηφισιά) και η γραμμή διακλαδώθηκε μαζί της. Οι Σ.Α. δημιουργήθηκαν από την Ελληνική Εταιρεία Μεταλλείων Λαυρίου ως αντιστάθμισμα προς το Δημόσιο για την παραχώρηση σε αυτήν του δικαιώματος εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων της Λαυρεωτικής.
*Η επέκταση από το Ηράκλειο έως τους Αγίους Αναργύρους έγινε το 1929. Σκοπός της ήταν η σύνδεση της γραμμής Λαυρίου με τους Κεντρικούς Σταθμούς Αθήνας και Πειραιά.
*Η επιβατική λειτουργία της γραμμής ανεστάλη το 1957. Καταργήθηκε οριστικά το 1962 λόγω της αποκοπής της από τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας. Το τμήμα μεταξύ πλατείας Λαυρίου και Κηφισιάς είχε κλείσει από το 1926. Ξαναλειτούργησε το 1957 με τη γραμμή του ΗΣΑΠ Πειραιάς – Ομόνοια.
*To πρώτο τμήμα από Γέρακα μέχρι Μαρκόπουλο, μήκους 17,6 χλμ., έχει οριστικά εγκαταλειφθεί και είναι ελεύθερο. Το υπόλοιπο, από το Μαρκόπουλο μέχρι το Λαύριο, μήκους 28,6 χλμ. κατά το μεγαλύτερο μέρος του, σύμφωνα με τις σχετικές μελέτες θα καταλειφθεί από την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου. Για αυτά τα 28,6 χλμ. για την δημιουργία του ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου εκ των πραγμάτων θα χρησιμοποιηθεί το παράπλευρο του προαστιακού οδικό δίκτυο.
*Το περιβάλλον για τον ποδηλάτη και πεζό σε αυτούς τους παράπλευρους θα είναι ήσυχο και ευχάριστο σημειώνουν οι επιστήμονες του ΕΜΠ. Από την μια πλευρά θα είναι ο διάδρομος του προαστιακού, ο οποίος θα είναι ελεύθερος και ήσυχος – αφού οι συρμοί αποκλείεται να διέρχονται με συχνότητα μεγαλύτερη των 20΄ – ενώ από την άλλη η κυκλοφορία των οχημάτων θα είναι μικρή, δεδομένου ότι η Αττική Οδός, που προβλέπεται να επεκταθεί μέχρι το Λαύριο, θα απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των κινουμένων στην περιοχή οχημάτων.
Οι«ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter @orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση