Είναι τριαντάρα με καριέρα 20 ετών. Και όμως, κατάφερε να γλιτώσει από τη ρετσινιά του «παιδιού θαύματος» κερδίζοντας ρόλους στις ταινίες του Γούντι Αλεν και ανεξάρτητων σκηνοθετών. Ενα από το πιο φωτογενή ταλέντα της 7ης Τέχνης πολιορκείται τώρα από τους αδελφούς Κοέν

Αυτό το καλοκαίρι θα είναι η Lucy του ιδιόρρυθµου Λικ Μπεσόν, µία υπερευφυής γυναίκα που µπορεί να χρησιµοποιήσει το 100% των εγκεφαλικών της δυνατοτήτων για ένα πρωτοφανές πείραµα. Το εύρηµα του Γάλλου είναι σίγουρα υπερβολικό αλλά έως ένα σηµείο ανταποκρίνεται στην πραγµατικότητα. Την ώρα που αρκετές συνοµήλικές της επιχειρούν να αποδράσουν από τη στυλιζαρισµένη εικόνα της wannabe ηθοποιού, η Τζοχάνσον χτίζει µια καριέρα χρησιµοποιώντας το 100% των υποκριτικών της ικανοτήτων. Γι’ αυτό και είναι το τελευταίο όνοµα που οι δαιµόνιοι αδελφοί Κοέν θέλουν να προσθέσουν στο καστ της πολυαναµενόµενης ταινίας τους «Hail Ceasar». Εάν η Σκάρλετ πει το «ναι» τα κινηµατογραφικά περιοδικά ανά την υφήλιο θα κάνουν πάρτι στα γυρίσµατα, όπου ήδη συµµετέχουν ο Τζορτζ Κλούνι (στον κεντρικό ρόλο ενός ανθρώπου των στούντιο που ανεβαίνει στην ιεραρχία), ο Τζος Μπρόλιν, η Τίλντα Σουίντον (ως δηµοσιογράφος κουτσοµπολίστικης στήλης), ο Ρέιφ Φάινς (ως σκηνοθέτης µε συµβόλαιο) και ο Τσάνινγκ Τέιτουµ (ως ένας σταρ στο στυλ του Τζιν Κέλι).

Το 2014, έτσι κι αλλιώς, ήταν η χρονιά της. Στην ταινία «Κάτω από το δέρμα» του Τζον Γκλέιζερ είχε τη μοναδική ευκαιρία να τσαλακώσει την εικόνα της, την οποία παράλληλα αποθέωσε ο σκηνοθέτης. Εμφανίστηκε με μαύρη περούκα σαν μυστηριώδης γυναίκα από το πουθενά που οδηγεί ένα φορτηγάκι σε παράδρομους της Σκωτίας αναζητώντας με θολές προθέσεις άγνωστους επιβάτες. Στο «Δικός της» αρκούσε μόνο η φωνή της. Εκεί ήταν η Σαμάνθα, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που ξυπνούσε τις αισθήσεις του Γιοακίν Φίνιξ μέσω κομπιούτερ. Μια σαφής αναφορά στο ερωτεύσιμο icon που έχει κατοχυρώσει στα 20 χρόνια της επαγγελματικής της διαδρομής (ενώ είναι μόλις 30 ετών!).

Πειραματισμοί

Οι εναλλαγές ερμηνευτικών κοστουμιών είναι πλέον σήμα κατατεθέν για τη Νεοϋορκέζα με ρίζες από τη Δανία και τη Ρωσία. Μία από τις πιο νεαρές σταρ του κινηματογράφου πειραματίζεται με τη δημόσια εικόνα της όσο λίγες συνοδοιπόροι της στη λεωφόρο της φήμης. Η Ναόμι Γουότς δύσκολα θα υποδυόταν μια ηρωίδα της Marvel (ενώ η Τζοχάνσον έχει υποδυθεί τρεις φορές τη Νατάσα Ρομανόφ ή Μαύρη Χήρα), η Κέιτ Μπέκινσεϊλ δύσκολα θα επέστρεφε στην απαιτητική φιλμογραφία μετά το κεφάλαιο που ξόδεψε στη σειρά «Underworld».

Αντιθέτως, η νεαρή ηθοποιός που όλοι θυμούνται από τον «Γητευτή των αλόγων», δίπλα στον μεγάλο γητευτή του Χόλιγουντ Ρόμπερτ Ρέντφορντ, ήρθε για να μείνει. Από ένα γύρισμα της τύχης (πρωτοέπαιξε σε ταινία στην ηλικία των 10 ετών) η Τζοχάνσον πρόλαβε την καλή στιγμή των στούντιο και ορισμένα από τα ιερά τέρατα της Εβδομης Τέχνης.

Η κινηματογραφική της ενηλικίωση ήταν συναρπαστική. Η Σάρλοτ του «Χαμένοι στη μετάφραση» μεταμορφώθηκε στο «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι», έπαιξε διπλό ρόλο στο «Νησί» του Μάικλ Μπέι, ακολούθησε τρεις φορές τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γούντι Αλεν («Match point», «Scoop», «Vicky Barcelona Christina), μπήκε στα πλατό της «Μαύρης Ντάλιας» του Μπράιαν ντε Πάλμα και υποδύθηκε την Τζάνετ Λι στο «Hitchcock», δίπλα στον Αντονι Χόπκινς και στην Ελεν Μίρεν.

O υποσχόμενος ερωτισμός που εκπέμπει και η γεμάτη αμφισημίες ερμηνευτική της περσόνα την έχουν κατοχυρώσει ως ένα από τα αποδεδειγμένα ταλέντα μεγάλων αξιώσεων. Οι σκηνοθέτες λατρεύoυν την πρωταγωνίστριά τους (κι αυτό φαίνεται σε μερικά από τα πιο φωτογενή close ups του σύγχρονου σινεμά), η ίδια συντηρεί τη δημοφιλία της με επιλεκτικά outings (το γυμνό εξώφυλλο του «Vanity Fair» μαζί με την Κίρα Νάιτλι και τον Τομ Φορντ) και ο Τύπος την παρακολουθεί με «συγκρατημένο ενθουσιασμό».

Η νέα εικόνα

Η αποκάλυψη για την εγκυμοσύνη της τον περασμένο Μάιο από το περιοδικό «Esquire» μπορεί να έριξε ένα οχυρό της προσωπικής της ζωής, αλλά παράλληλα χτίζει μια νέα εικόνα: της νεαρής εργαζόμενης μητέρας που μπορούν να ερωτευθούν εκατομμύρια θεατές. Μετά το διαζύγιό της με τον Ράιαν Ρέινολντς, η Τζοχάνσον μένει πλέον στο Παρίσι με τον νέο σύντροφό της Ρομέν Ντοριάκ, ιδιοκτήτη ανεξάρτητης διαφημιστικής εταιρείας.

Ισως για να αποδράσει από το αναγκαίο κακό της δημοσιότητας η Τζοχάνσον επιστρέψει στη μουσική. Οπως έκανε το 2007, όταν ηχογράφησε δέκα διασκευές κομματιών του Τομ Γουέιτς, στο άλμπουμ «Anywhere I lay my head». Τότε είχε δηλώσει ότι «ήθελε περισσότερο χώρο και ένα απόμακρο μέρος όπου όλοι μας μπορούμε να είμαστε ο εαυτός μας και δεν αγωνιούμε για το ποιος θα μας δει ή θα μας ακούσει». Ψέματα. Και τότε ήθελε να ακούσουμε τη φωνή της. Και τότε ήθελε να δημιουργήσει ακόμη μια εικόνα της. Επειδή αυτό είναι που κρατάει ζωντανά τα κινηματογραφικά είδωλα.

INFO: Η ταινία του Λικ Μπεσόν «Lucy», με τους Σκάρλετ Τζοχάνσον και Μόργκαν Φρίμαν, θα προβάλλεται στους ελληνικούς κινηματογράφους από τις 28 Αυγούστου