Αρχικά καταργήθηκαν τα σακάκια και οι γραβάτες, ενώ τώρα φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να καταργηθούν επίσης τα μακριά παντελόνια και τα κλειστά παπούτσια. Η εμφάνιση στις πασαρέλες όλου του κόσμου ανδρών με δημιουργίες διάσημων μόδιστρων που αφήνουν ακάλυπτες τις γάμπες, πέρα από την εντύπωση που προκάλεσε, αποτέλεσε την αφορμή για να αρχίσει μια δημόσια συζήτηση σχετικά με το αν είναι πρέπον ή όχι αυτό το κατ’ εξοχήν καλοκαιρινό ένδυμα να αποτελεί ενδυματολογική επιλογή όχι μόνο των μοντέλων αλλά και των εργαζόμενων ανδρών. Τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Στην Ιταλία όμως η Translated, μια εταιρεία μεταφράσεων μεταξύ των 50.000 πελατών της οποίας περιλαμβάνονται η Google και η Ευρωπαϊκή Ενωση, αποφάσισε να περάσει από τα λόγια στην πράξη επιτρέποντας στους εργαζομένους της να φορούν σχεδόν ό,τι τους αρέσει.
Η πρωτότυπη αυτή πρωτοβουλία αφορά περίπου 35 υπαλλήλους της Translated καθώς και τους εργαζομένους των νεοφυών επιχειρήσεων που εδρεύουν στο Pi Campus της Ρώμης, ένα επιχειρηματικό πάρκο όπου ταλαντούχοι νέοι μπορούν να αποπειραθούν να αναπτύξουν τις όποιες πρωτότυπες ιδέες τους. Στόχος είναι να διαπιστωθεί αν οι βερμούδες και γενικώς το πρόχειρο ντύσιμο επηρεάζουν την απόδοση των εργαζομένων. «Σύμφωνα με τη φιλοσοφία μας, ένα άνετο περιβάλλον επιτρέπει στους ανθρώπους να ζουν αλλά και να εργάζονται καλύτερα. Το να αισθάνεται κάποιος άνετα με τα ρούχα του, αντί να είναι δέσμιος ενός κοστουμιού και μιας γραβάτας, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, παρατείνει την περίοδο παραμονής των εργαζομένων στο γραφείο» είπε στην ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα» ο 37χρονος διευθυντής της Translated Αλεσάντρο Κατελάν. «Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είμαστε λιγότερο επαγγελματίες. Το πρόχειρο ντύσιμο δεν μειώνει τη δέσμευσή μας και όποτε πραγματοποιούνται συναντήσεις με πελάτες οι βερμούδες απαγορεύονται».
Εκτός από την άνεση και την απόδοση των εργαζομένων, το πρόχειρο ντύσιμο αφορά και το περιβάλλον. «Μολύνουμε λιγότερο και εξοικονομούμε χρήματα από την περιορισμένη χρήση των κλιματιστικών γιατί αρκετές φορές εργαζόμαστε και στον κήπο. Η πρόταση για πρόχειρο ντύσιμο έγινε αποδεκτή σχεδόν από όλους τους εργαζομένους με μεγάλη χαρά: από τους προγραμματιστές μέχρι και τους οικονομικούς διευθυντές» συμπλήρωσε ο Κατελάν.
ΑΝΕΣΗ. Στην Ρώμη όμως υπάρχει ακόμη μία εταιρεία, οι επικεφαλής της οποίας επέλεξαν να κάνουν ένα βήμα παραπάνω επιτρέποντας στους υπαλλήλους τους να φορούν ακόμη και σαγιονάρες. «Από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο τίθεται σε ισχύ η «καλοκαιρινή Παρασκευή», είπε ο ιδρυτής και γενικός διευθυντής της IQUII, μιας τεχνολογικής εταιρείας που ειδικεύεται στην παροχή συμβουλών για τη διαδικτυακή επικοινωνία και μεταξύ των πρότζεκτ που έχει αναλάβει περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη μιας εφαρμογής (app) για τον Πάπα Φραγκίσκο. «Τις Παρασκευές μπορούμε να έρθουμε για δουλειά φορώντας ρούχα που συνήθως φοράμε στη θάλασσα, κοντά παντελόνια και ανοιχτά παπούτσια. Οποιος αισθάνεται άνετα εργάζεται καλύτερα, αλλά υπάρχει πάντα και το όριο της κοινής λογικής. Τα ρούχα δεν κάνουν τον παπά, αλλά όποτε πρέπει να παραστώ σε σημαντικά ραντεβού ντύνομαι καλά».
«Η υπόδειξη και η επιβολή συγκεκριμένου ενδυματολογικού κώδικα είναι ξεπερασμένη πρακτική. Σύμφωνα με τη νέα τάση, ο μοναδικός αποδεκτός ενδυματολογικός κώδικας είναι το καλό γούστο» υποστηρίζει ο Ντιέγκο Βαλίζι, διευθυντής της Βιβλιοθήκης της Μόδας του Μιλάνου. Επισημαίνει ωστόσο ότι το να ντύνεται κάποιος με γούστο είναι δυσκολότερο από το να ντύνεται όπως του έχει υποδείξει κάποιος άλλος. «Ενα επίσημο ρούχο, στη χειρότερη περίπτωση, είτε θα είναι κακοραμμένο είτε θα έχει άσχημο κόψιμο, αλλά ο συνδυασμός διαφορετικών κομματιών μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολος».