Η εκλογική μηχανή που ανέδειξε δύο φορές νικητή τον Μπαράκ Ομπάμα έχει αρχίσει να εργάζεται τώρα για λογαριασμό της Χίλαρι Κλίντον καθώς οι Δημοκρατικοί σκοπεύουν να καταφύγουν στις ίδιες στρατηγικές και τακτικές που χρησιμοποίησαν εναντίον των Ρεπουμπλικανών το 2008 και το 2012.

Κρίσιμος για την επιτυχία του πρώτου μαύρου προέδρου ήταν ένας πολιτικός μηχανισμός που περιλαμβάνει πολλές πληροφορίες για τις προτιμήσεις των ψηφοφόρων καθώς και ένα σώμα εξαιρετικά εκπαιδευμένων υπαλλήλων και εθελοντών οι οποίοι αρχίζουν τώρα να εργάζονται για λογαριασμό της Χίλαρι. Το σημαντικότερο κομμάτι όμως είναι ένας κατάλογος με ηλεκτρονικές διευθύνσεις υποστηρικτών – περιείχε 20 εκατομμύρια e-mails το 2012. Αυτός ο κατάλογος είναι κτήμα της καμπάνιας του Ομπάμα, που τώρα θα δοθεί στην Κλίντον – απ’ ό,τι φαίνεται έναντι αμοιβής καθώς στο παρελθόν είχε «ενοικιασθεί» από διάφορες επιτροπές του Δημοκρατικού Κόμματος.

Αντίγραφο του καταλόγου που βοήθησε τον Ομπάμα να συγκεντρώσει ποσά-ρεκόρ από δωρεές στη διάρκεια των δικών του προεκλογικών εκστρατειών διαθέτει και η Δημοκρατική Εθνική Επιτροπή. Πρόσφατα η Επιτροπή άρχισε να στέλνει μηνύματα με την υπογραφή της Χίλαρι σε όλες τις διευθύνσεις της λίστας, μεταξύ των οποίων και μια πρόσκληση σε δωρητές να μπουν σε διαγωνισμό ώστε να είναι καλεσμένοι της Χίλαρι σε παράσταση του μιούζικαλ «Χάμιλτον» στο Μπρόντγουεϊ.

Βετεράνοι της καμπάνιας του Ομπάμα εμπλέκονται ήδη στο επιτελείο της Κλίντον σχεδόν σε όλα τα επίπεδα και ιδιαίτερα σε εκείνα που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία, όπως οι αναλύσεις των στοιχείων, η συγκέντρωση των τάσεων των ψηφοφόρων και η πολιτική επικοινωνία. Οι επικεφαλής της καμπάνιας Κλίντον σε κρίσιμες πολιτείες όπως το Οχάιο, το Κολοράντο, η Αϊοβα και η Νεβάδα είναι βετεράνοι της επικοινωνίας που συνέβαλαν στις διαδοχικές νίκες του Ομπάμα.