Δημιουργοί από την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, που ενδυναμώνουν την «πολιτική» ταυτότητα της φετινής διοργάνωσης. Πρεμιέρα –απόψε –με τους «Καταραμένους», σε σκηνοθεσία του Φλαμανδού Ιβο βαν Χόφε, που σηματοδοτούν και την επιστροφή του θιάσου της Κομεντί Φρανσέζ, έπειτα από είκοσι τρία χρόνια. Και μια ελληνική παράσταση. Το «6am: How to disappear completely» της ομάδας Blitz, που έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Οκτώβριο στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, φιλοξενείται (στις 7 και 10 Ιουλίου) στο πρόγραμμα του 70ού Φεστιβάλ της Αβινιόν, το οποίο ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται στις 24 Ιουλίου. Οι Blitz γίνονται έτσι η δεύτερη ελληνική ομάδα που μέσα σε λίγα χρόνια φιλοξενείται στον σημαντικότερο διεθνώς θεσμό για τις παραστατικές τέχνες. Η προηγούμενη ήταν και πάλι με παραγωγή της Στέγης, δύο χρόνια πριν με τον «Κυκλισμό του Τετραγώνου», που είχε σκηνοθετήσει ο Δημήτρης Καραντζάς.

Ο άνθρωπος πίσω από το φεστιβάλ δεν είναι άλλος από τον καλλιτεχνικό διευθυντή Ολιβιέ Πι, που για πρώτη φορά καλύπτει το ένα τρίτο του συνολικού προγραμματισμού με γυναίκες, όπως σημειώνει στο σχετικό αφιέρωμα ο «Νουβέλ Ομπζερβατέρ». Εκτός από την πρόσκληση στους Blitz, ο ίδιος επιλέγει την Ελλάδα για να υπενθυμίσει την προσωπική του καλλιτεχνική παρουσία. Με μια διασκευή-εκδοχή του «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου.

ΝΤΟΣΤΟΓΕΦσκΙ ΚΑΙ ΜΠΟΛΑΝΙΟ. Στο υπόλοιπο πρόγραμμα συμμετέχουν καλλιτέχνες από τον Λίβανο, το Ιράν, την Αίγυπτο, το Ισραήλ (ο Αμός Γκιτάι) και τη Συρία. Ξεχωριστά credit αξίζουν η θεατρική μεταφορά των «Αδελφών Καραμάζοφ» του Ντοστογέφσκι από τον Ζαν Μπελορινί, η χορευτική παράσταση «Βαβέλ 7,16» του διεθνούς φήμης βελγομαροκινού χορογράφου Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι (επισκέπτη και της Ελλάδας) και η δωδεκάωρη παράσταση του Ζουλιέν Γκοσλάν «2666», που βασίζεται στο ανολοκλήρωτο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ρομπέρτο Μπολάνιο. Η ίδια παράσταση είναι προγραμματισμένη να παρουσιαστεί και στο ελληνικό φεστιβάλ, στις 30 και 31 Ιουλίου (Μέγαρο Μουσικής στις 19.00).