Σχεδόν 100 εκατ. ευρώ τον χρόνο θα στοιχίζει για την επόμενη πενταετία ο σιδηρόδρομος στο ελληνικό Δημόσιο, το οποίο όμως δεν θα διαθέτει καν σιδηροδρομική εταιρεία, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνάει στα χέρια του ιταλικού Δημοσίου έναντι 45 εκατ. ευρώ!

Σημειώνεται ότι με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο το ελληνικό Δημόσιο θα επιδοτεί μέσα στην επόμενη πενταετία (σύνολο 250 εκατ. ευρώ) την εξυπηρέτηση των «άγονων» γραμμών από την ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ άλλα 45 εκατ. ευρώ θα βγαίνουν από τα κρατικά ταμεία για την επιδότηση του ΟΣΕ! Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ θα είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής, την οποία θα χρησιμοποιεί η ιταλική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ θα αναλάβει την εποπτεία και τη συντήρηση ολόκληρου του σιδηροδρομικού δικτύου!

Αυτό ορίζεται στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε χθες στη Βουλή από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και με το οποίο ουσιαστικά εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία με την κοινοτική οδηγία για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων.

Η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο αποτελεί υποχρέωση της χώρας. Ωστόσο, στο σχέδιο νόμου γίνεται μνεία στη «διαφανή διαγραφή χρεών του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» ύστερα από τη συμφωνία που έχει προηγηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών ενισχύσεων ύψους 750 εκατ. ευρώ που η ΕΕ έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Στόχος του νομοσχεδίου είναι η περαιτέρω απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς και η διευκόλυνση της εισόδου περισσότερων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στο δίκτυο, με στόχο την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο καθορίζει τους κανόνες που θα διέπουν τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και τις δραστηριότητες των σιδηροδρομικών μεταφορών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος-μέλος.

Επίσης, καθορίζει τα κριτήρια που θα εφαρμόζονται για την έκδοση, την ανανέωση ή την τροποποίηση των αδειών των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, οι οποίες είναι ήδη εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην ελληνική επικράτεια.

Ακόμα, θέτει τις αρχές και τις διαδικασίες που θα εφαρμόζονται για τον καθορισμό και την είσπραξη των τελών σιδηροδρομικής υποδομής, καθώς και την κατανομή της χωρητικότητας της σιδηροδρομικής υποδομής.