Στα κάγκελα μαθαίνω είναι τις τελευταίες μέρες οι μελετητές. Κι ο θυμός τους είναι ακόμη μεγαλύτερος γιατί την πάτησαν από έναν συνάδελφό τους, τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Οι μελετητές συνειδητοποίησαν ότι με το νομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις (του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού) μπαίνουν ουσιαστικά στο περιθώριο. Ενα κομμάτι του νομοσχεδίου αφορά τη δημοπράτηση – μελέτη και κατασκευή των έργων. Αυτό φέρει τη σφραγίδα του υπουργείου Υποδομών (δηλαδή την υπογραφή του συναδέλφου τους Χρήστου Σπίρτζη).

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Με το ισχύον καθεστώς κάθε διαγωνισμός χωρίζεται σε δύο κομμάτια: τη μελέτη και την κατασκευή. Στη μελέτη το 80% αφορά την τεχνική αξιολόγηση και το 20% την οικονομική προσφορά.

Τώρα τα πράγματα αλλάζουν και το έργο αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο κατασκευαστής που θα ζητήσει τα λιγότερα χρήματα. Αυτό, όπως λένε πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα, σημαίνει ότι θα έρχεται ο εργολάβος και θα λέει στον μελετητή «πάρε αυτά τα ψιλά, κάνε τη μελέτη και άμα πάρω το έργο θα πληρωθείς». Ετσι, εκτός από την αξιοπιστία (μελέτης και κατασκευής) μπαίνει στο περιθώριο και ένας ολόκληρος επαγγελματικός κλάδος.

Αλλά επειδή έχει ο καιρός γυρίσματα, θα ήθελα θα δω τον σημερινό υπουργό όταν με το καλό επιστρέψει και πάλι στο επάγγελμά του να διαμαρτύρεται επειδή θα πληρώνεται με ψίχουλα!