Η Κυριακή 21 Αυγούστου 1960 αφορά την πρώτη εμφάνιση της Μαρίας Κάλλας στην Επίδαυρο για να τραγουδήσει «Νόρμα». Οι συζητήσεις και η φημολογία για την προγραμματισμένη ημερομηνία της πρεμιέρας είχαν ξεκινήσει έξι μήνες πριν. Τη μουσική διεύθυνση του έργου ανέλαβε ο διάσημος ιταλός διευθυντής ορχήστρας Τούλιο Σεραφίν.Ο Αλέξης Μινωτής, στις δόξες του τότε, ανέλαβε τη σκηνοθεσία, ο Γιάννης Τσαρούχης τα σκηνικά, ο Αντώνης Φωκάς τα κοστούμια.

Το Σάββατο 20 Αυγούστου το ρεπορτάζ των «ΝΕΩΝ» ξεκινάει ως εξής: «Το σημαντικώτερο καλλιτεχνικό γεγονός της χρονιάς: Αύριο, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, θα ερμηνεύση την “Νόρμα” η μεγαλύτερη σύγχρονη σοπράνο. Η Μαρία Κάλας, ύστερα από την παγκόσμια επιβολή της, θα εμφανισθή επικεφαλής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε αρχαίο θέατρο, όπου για πρώτη φορά θα δοθεί μελοδραματική παράστασις». Η βροχή όμως θα έχει τον τελευταίο λόγο.Η Λυρική ανακοινώνει πως τα εισιτήρια της Κυριακής θα ισχύσουν για την παράσταση της Τετάρτης 24 και τα εισιτήρια της Τετάρτης για μία έκτακτη παράσταση την Παρασκευή 26.Η μεγάλη ημέρα επιτέλους φτάνει. Τετάρτη βράδυ η Επίδαυρος ακούει, επιτέλους, το «Casta Diva» από την Κάλλας.Και τη στιγμή εκείνη αφήνουν δυο λευκά περιστέρια να πετάξουν. Αποθέωση! Από 12.000 άτομα. Ο Ωνάσης είναι εκεί, ο πατέρας της Γιώργος Καλογερόπουλος είναι εκεί, παρόντες η σύζυγος του πρωθυπουργού Αμαλία Καραμανλή, η Κατίνα Παξινού, η Βάσω Μανωλίδου, ο Δημήτρης Χορν, η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Ελσα Βεργή… Και πολλοί πολιτικοί της εποχής.

«Στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου δόθηκε, για πρώτη φορά χθες, όπερα: Η “Νόρμα” του Μπελλίνι, με την Μαρία Κάλας. Κατ’ αρχήν: Τα αρχαία θέατρα είναι καμωμένα μόνον για αρχαία τραγωδία. Πάντως, άψογη η παράστασις. Η συνήθως στατική όπερα είχε ζωντάνια και κίνησι. Σκηνοθέτης, ο Αλέξης Μινωτής. Η Κάλας, πεσμένη φωνητικά, αλλά πάντα Κάλας! Αληθινή έκπληξις η Μορφονιού. Στάθηκε άνετα δίπλα στην διάσημη σοπράνο. Λαμπρή η χορωδία, και η ορχήστρα. Φαινόμενον, ο υπερογδοηκοντούτης αρχιμουσικός. Αριστος πάλι ο Φωκάς. Ωραίο το σκηνικό του Τσαρούχη, κατάλληλο για το έργο, αλλά “βάρβαρο” για το κλασσικό θέατρο της Επιδαύρου» συνοψίζει την επομένη στα «ΝΕΑ» της 25ης Αυγούστου ο διευθυντής τους Κώστας Νίτσος, που υπογράφει με έναν αστερίσκο (*).

Ενώ ο Δημήτρης Ψαθάς στο πρωτοσέλιδο χρονογράφημά του «Εύθυμα και σοβαρά» καταγράφει με τον δικό του τρόπο τη ματαίωση λόγω ισχυρής βροχόπτωσης της πρώτης εμφάνισης της Μαρίας Κάλλας στην Επίδαυρο και την απογοήτευση του κοινού.

«…Τόσες μέρες έχουν περάσει κι όμως ολόκληρη η Αθήνα συζητά ακόμα την ιλαροτραγική λαχτάρα της περασμένης Κυριακής, με την μπόρα στην Επίδαυρο. Προσωπικά δεν μπορώ να κυκλοφορήσω.

–Πώς δεν έγραψες;

–Δεν ήμουν.

–Εχασες! Ηταν κάτι το αφάνταστο!..

Αλλος μου περιγράφει τη μετεωρολογική πορεία του καιρού και την αγωνία του κόσμου που παρακολουθούσε ανήσυχος τον ουρανό, από τις 5.

–Τα εισιτήρια, βλέπετε, των εκατό δραχμών και των πενήντα είχαν καταπλεύσει από τις τέσσαρες για να πιάσουν θέσεις καλές. Οπου στις έξι αρχίζει να ψιλοβρέχει. Δε φεύγανε, περιμένανε να σταματήσει. Αλλοι έβαζαν στο κεφάλι τους εφημερίδες, άλλοι ανοίξανε ομπρέλλες, άλλοι κουκουλωνόντουσαν με κουβέρτες. Μα ήταν ένα θέαμα σπαρταριστό.

Αλλος μου περιγράφει τον σικ κόσμο: Μα ξέρετε τι γινόταν; Εδινε κι έπαιρνε η τουαλέττα, οργάντζες, μουσελίνες, στράπλες, εμπριμέ, μοντέλα των μεγαλύτερων οίκων, κομμώσεις εξαντρίκ με μαλλί πυραυλικό, μπιζού, ό,τι κομψό, φανταχτερό και όμορφο μπορείτε να φανταστείτε, σε μία συγκέντρωση σούπερ κοσμική, με τους κυρίους σφιγμένους σε άψογα άσπρα σακκάκια και παπιγιονάκια…

Ολος αυτός ο σικ κόσμος. Μαζί με τους επισήμους και τους περισσοτέρους ξένους καλεσμένους ήταν συγκεντρωμένος στο υπόστεγο και δεν τ’ αποφάσιζε να εκτεθεί στην ψιχάλα μη τυχόν και στάξει καμμιά σταγόνα στην κόμμωση ή στην τουαλέττα.

Σε μια στιγμή που σταμάτησε λιγάκι η βροχή κι άνοιξε λίγο ο ουρανός κάποιο κουτσό μεγάφωνο συνέστησε στον κόσμο να περάσει στο θέατρο γιατί σε λίγο θα άρχιζε η παράσταση. Ξεθάρρεψε, λοιπόν, ο σικ κόσμος και πήρε τον δρόμο προς το θέατρο, έλαμψαν οι κερκίδες των πεντακοσίων από φαντασμαγορίες, αρώματα, ομορφιές, νάζι, τουαλέττα, γαλλικούρα, αγγλικούρα και κακό. Δεν πρόλαβαν όμως να καλοκαθήσουν κι απότομα σαν κάποιος ουράνιος φαρσέρ να άνοιξε τα ντεπόζιτα του στερεώματος, ρίχνει τέτοιον κατακλυσμό, που έγινε λαχτάρα, μύλος και πανικός χωρίς το προηγούμενό του…

–Αλλά στα πούλμαν ήταν το θέαμα ακόμα πιο διασκεδαστικό. Οι άντρες, όλοι μαζί, σχημάτιζαν ζώνη ασφαλείας μπροστά, σωβρακοφορεμένοι, ενώ από πίσω οι γυναίκες, όλες μαζί, γδυνόντουσαν για να μείνουν με τα συγκλονιστικώς διαφανή νάυλον εσώρουχά τους, μούσκεμα!

Ενας χοντρός έτρεχε με το μαγιό του. Μια χοντρή έτρεχε με το κομπινεζόν της. Πανικός! Στραπάτσο, χωρίς το προηγούμενό του.

–Κρίμα να μην ήσουνα!

Αλήθεια… τι κρίμα! Λυπήθηκα πολύ για τη μοναδική στα αλήθεια, παράσταση που έχασα».

Την Παρασκευή, η δεύτερη παράσταση –η έκτακτη. 10.000 θεατές. Η Κάλλας τραγουδάει με 38,5 πυρετό. Ολοι ελπίζουν ότι θα τα καταφέρει και την Κυριακή. Δεν τα καταφέρνει. Η τρίτη παράσταση ματαιώνεται. «ΤΑ ΝΕΑ» αναγγέλλουν τη ματαίωση με παράρτημα το μεσημέρι του Σαββάτου. Η Κάλλας καταφεύγει στη «Χριστίνα», τη θαλαμηγό του Ωνάση, που αποπλέει στις 29 Αυγούστου. Την αμοιβή της –10.000 δολάρια, τελικά –τη δίνει για να δημιουργηθεί η «Υποτροφία Κάλλας» για νέους καλλιτέχνες της όπερας.