«Κάτω από τον ήλιο»: Η «Πισίνα» που ο Ζακ Ντερέ γύρισε με μεγάλη μαεστρία το 1968 αποτέλεσε, εκτός από αγωνιώδες θρίλερ, και μια εφευρετική, καλοστημένη «παγίδα» για τους θεατές εκείνης της εποχής. Μιας εποχής όπου τα αστέρια ήταν λαμπερά διαρκώς μπροστά και πίσω από τις κάμερες –και ποιος μπορεί να αρνηθεί πως αυτό δεν συνέβαινε με τους Αλέν Ντελόν και Ρόμι Σνάιντερ, των οποίων η θρυλική σχέση τροφοδοτούσε για ατελείωτους μήνες τα σκανδαλοθηρικά –μα και πάσης φύσεως –έντυπα; Βλέπετε, η τάση για κλεφτές ματιές πίσω από τις κλειδαρότρυπες υπήρχε πάντα. Και αυτή την τάση εκμεταλλεύτηκαν οι παραγωγοί της «Πισίνας» οι οποίοι έστησαν ένα ωραιότατο ερωτικό τετράγωνο (το καστ τότε συμπλήρωσε η μούσα του Σερζ Γκενσμπούρ, Τζέιν Μπίρκιν, και ο ξεχασμένος σήμερα Μορίς Ρονέ) προσθέτοντας και μια δολοφονία στο mix. Κι αυτή ακόμα δεν ήταν τυχαία: Ο σωματοφύλακας του Ντελόν είχε δολοφονηθεί μυστηριωδώς εκείνη τη περίοδο –ένα έγκλημα που δεν εξιχνιάσθηκε ποτέ.

Στην ίντριγκα της «Πισίνας» πατάει τώρα ο ιδιαιτέρως ταλαντούχος Λούκα Γκουαντανίνο (που τώρα ετοιμάζει το ριμέικ του «Σουσπίρια»), μόνο που απουσιάζει πλήρως το συγκεκριμένο στοιχείο του λατρευτικού δέους που έκανε το πρώτο φιλμ τόσο μεγάλο σουξέ: Στη θέση της Ρόμι Σνάιντερ έχουμε την Τίλντα Σουίντον, ηθοποιό με μεγάλο ταλέντο, ιντριγκαδόρικη παρουσία αλλά σίγουρα όχι σύμβολο του σεξ! Ο δε Ματίας Σένερτς προφανώς και δεν φτάνει ούτε στο ελάχιστο τη γοητεία ενός νεαρού Αλέν Ντελόν (και ποιος θα μπορούσε σήμερα, αλήθεια;), ενώ αντιθέτως ο Ρέιφ Φάινς δίνει πνοή στον άχαρο ρόλο του Μορίς Ρονέ. Η δε Ντακότα Τζόνσον, σχεδόν ανύπαρκτη. Θα μου πείτε, αυτό είναι όλο; Μα η σκηνοθετική ματιά του Γκουαντανίνο μοιάζει περισσότερο με σινεφιλικό παιχνίδισμα επί του πρωτότυπου υλικού. Εκεί που ο Ντερέ ζουμάρει, ο Γκουαντανίνο απομακρύνεται, πολλές φορές κυριολεκτικά. Η δε φιλμογράφηση του ιταλικού τοπίου μετατρέπει τον φυσικό αυτόν καμβά σε άλλο έναν πρωταγωνιστή –εκεί που ο αισθησιασμός προέκυπτε από τα βλέμματα (και σώματα) των ηθοποιών. Μια κατασκευή, δηλαδή, που λειτουργεί. Προς τι λοιπόν αυτές οι εντελώς ανούσιες και άσχετες με την πλοκή πολιτικές νύξεις για το μεταναστευτικό δράμα στο φινάλε;

Βαθμοί: 6