Καθηλωτικό

«Αόρατος εχθρός»: Το μεγαλύτερο όπλο ενός πολιτικού θρίλερ είναι η θεμελιώδης αμφισημία. Και ο Γκάβιν Χουντ, περισσότερο γνωστός ως ο σκηνοθέτης του οσκαρικού «Τότσι», έξυπνα συγκεντρώνεται σε αυτήν, έστω κι αν το σασπένς σε αγκαλιάζει σφιχτά από τις πρώτες σκηνές. Παράλληλα, αναζητά τον ανθρώπινο παράγοντα, σε έναν πόλεμο όπου πλέον τα όπλα λειτουργούν δίχως την ανθρώπινη παρουσία: οι χειριστές τους είναι χιλιάδες μίλια μακριά. Η Ελεν Μίρεν εδώ είναι επικεφαλής μιας βάσης στο Λονδίνο που ανήκει στις μυστικές υπηρεσίες και χρησιμοποιεί drones για την περάτωση των επιχειρήσεών της. Στην τρέχουσα ατζέντα βρίσκεται η σύλληψη επικίνδυνων τρομοκρατών, στο Ναϊρόμπι, στην Κένυα, όμως οι συνθήκες επιτάσσουν η απλή σύλληψη να μετατραπεί σε εξολόθρευση. Και, κινηματογραφικά μιλώντας, το αδιέξοδο της πολιτικής αυτής συνθήκης δεν διαφεύγει της προσοχής του Χουντ μόνο που, δυστυχώς, το κάνει βασισμένος σε ένα μάλλον δυτικότροπο αξιακό σύστημα (το κορίτσι που ενθαρρύνεται, στα κρυφά, από τον πατέρα του να μορφωθεί έχει περισσότερα δικαιώματα στη ζωή από τα «αγράμματα»;). Στοπ – καρέ στον υπέροχο Αλαν Ρίκμαν.

Βαθμοί: 6

Φτηνό Αρλεκιν

«Πριν έρθεις εσύ»: Τι θα μπορούσε να είναι χειρότερο από ένα ξεθυμασμένο Αρλεκιν; Ενα ξεθυμασμένο Αρλεκιν που συνιστά όμως και μια μέθοδο εργαλειοποίησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπου η πτωχή πλην τίμια νεαρά γραμματεύς ενός πλούσιου τραπεζικού υπάλληλου, που είναι καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι έπειτα από ένα –όχι και τόσο αιφνιδιαστικό –ατύχημα, εισβάλλει στη ζωή του. Και μαζί της, το ερωτικό πάθος. Οχι τυχαία, όλοι οι πρωταγωνιστές προέρχονται από τον χώρο της τηλεόρασης (η Εµίλια Κλαρκ από το «Game of Thrones», ο Μπρένταν Κόιλ από το «Downton Abbey» και η Τζένα Κόουλμαν από το «Doctor Who»). Γι’ αυτό, ίσως, όλα μοιάζουν τόσο μικρά, ασκόπως μεγεθυμένα και πλήρως αδιάφορα.

Βαθμοί: 2

Εφιαλτικό

«Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη»: Η Μάγκι έχει κάθε λόγο να κάνει ένα ταξίδι στην Ιταλία. Από τη μια πρέπει να απομακρύνει την έφηβη κόρη της Σάμερ από τη Νέα Υόρκη και κυρίως από τον προβληματικό της φίλο. Από την άλλη αισθάνεται την ανάγκη να κλείσει έναν παλιό λογαριασμό που έχει να κάνει με μια παλιά ερωτική ιστορία. Χρόνια μετά το «Sex and the City» η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ προσπαθεί να σηκώσει στους ώμους της το βάρος μιας ρομαντικής κομεντί. Δυστυχώς, η ταινία δεν βλέπεται ούτε με την προτροπή σιδερολοστού –κρίμα για το πέρασμα της Κλάουντια Καρντινάλε.

Βαθμοί: 1

Με περγαμηνές

«Storia d’amore»: Η Ναντίν είναι μια πολύ όμορφη Γαλλίδα που περνάει από οντισιόν για μανεκέν σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο στο Παρίσι. Ο Φάουστο είναι ένας νεαρός Ιταλός που δουλεύει ως σερβιτόρος στο ίδιο ξενοδοχείο. Γνωρίζονται τυχαία. Και οι δυο τους είναι εύθραυστοι, χαρακτήρες μοναχικοί και εμμονικοί στην αναζήτηση της ευτυχίας. Η ερωτική έλξη που θα τους ενώσει θα τους παρασύρει σε ένα παιχνίδι ζωής και θανάτου. Ελιο Τζερμάνο και Αστριντ Μπέργκες Φρίσμπι σε ιταλικό ερωτικό δράμα με περγαμηνές –περισσότερα στο instaNEA.