Μαίνεται ο πόλεμος ανάμεσα σε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση γύρω από τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. Σχετική ερώτηση κατέθεσαν χθες στον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, τον υπουργό Δικαιοσύνης Νίκο Παρασκευόπουλο και τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη 13 βουλευτές της ΝΔ. Σε αυτήν υποστηρίζουν ότι «ο διαγωνισμός έχει στόχο τον κυβερνητικό έλεγχο των ραδιοτηλεοπτικών μέσων» και διερωτώνται γιατί η κυβέρνηση προχώρησε τη διαδικασία χωρίς να έχει κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας η συνταγματικότητα της απόφασης με την οποία αφαιρέθηκαν οι αρμοδιότητες από το ΕΣΡ, γεγονός που όπως τονίζουν απομειώνει το κύρος του διαγωνισμού.

«Η απόφαση της κυβέρνησης να αναθέσει στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) τον σχεδιασμό και την εκτέλεση της ηλεκτρονικής δημοπρασίας για την κατακύρωση των τεσσάρων αδειών προκαλεί θυμηδία» υποστηρίζουν οι βουλευτές της αξιωματικής, υπογραμμίζοντας ότι «η δήθεν ηλεκτρονική δημοπρασία που σχεδιάζει η ΕΕΤΤ τελικά δεν είναι και τόσο ηλεκτρονική, με αποτέλεσμα να εγείρονται συνθήκες αδιαφάνειας και διαβλητότητας της όλης διαδικασίας».

Δημοπρασία

«με τον αραμπά»

Το θέμα έθεσε χθες στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής αλλά και στην Ολομέλεια και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Ο Ανδρέας Λοβέρδος, αφού πρώτα διερωτήθηκε «αν αληθεύει ότι δεν μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ο διαγωνισμός για την αδειοδότηση και περνάει για άλλοθι αντί της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας στην ΕΕΤΤ –όχι όμως με τον ηλεκτρονικό τρόπο που είχε περιγραφεί από τον νόμο που ψηφίσατε», ξεκαθάρισε πως αν πράγματι ισχύει, τότε «πάμε με τον αραμπά να κάνουμε μία δημοπρασία, τότε νομίζω ότι η πορεία των εργασιών της Επιτροπής είναι στον αέρα. Επανεξετάζονται όλα από την αρχή». Ο Λοβέρδος κάλεσε επίσης την κυβέρνηση να τοποθετηθεί.

Για όλα φταίνε

τα δημοσιεύματα

Η απάντηση ήρθε λίγη ώρα αργότερα διά στόματος υπουργού Υποδομών. Ο Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε ότι ποτέ δεν ελήφθη απόφαση η ΕΕΤΤ να αναλάβει τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και την ηλεκτρονική δημοπρασία και απέδωσε τη σύγχυση σε δημοσιεύματα! Τόνισε πως τον διαγωνισμό τον έχει αναλάβει η Γενική Γραμματεία Τύπου «η οποία και ορθώς ζήτησε τη συνδρομή του υπουργείου Υποδομών, εποπτευομένων φορέων του υπουργείου αλλά και ανεξάρτητων Αρχών όπως η ΕΕΤΤ. Ουδέποτε επίσημα ελήφθη απόφαση τον διαγωνισμό να κάνει η ΕΕΤΤ. Μάλλον τα δημοσιεύματα δεν είναι έγκυρα».

«Είστε βαθιά νυχτωμένοι»

«Αυτή η κυβέρνηση έχει το κουσούρι να θέλει να βάζει το χέρι της παντού. Από τους μισθούς και τις συντάξεις του κόσμου μέχρι την ενημέρωσή του. Γι’ αυτό άλλωστε θέλει να κλείσει τα μισά κανάλια» δήλωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού. Ο Γιώργος Αμυράς έστειλε μάλιστα σαφές μήνυμα ότι «δεν θα τους επιτρέψουμε, και τους λέμε ότι είστε βαθιά νυχτωμένοι αν νομίζετε ότι θα φέρετε τη δική σας διαπλοκή μπροστά μας και εμείς θα καθόμαστε απαθείς».
Το Plan B

και ο Μουζάλας

Τελικά φαίνεται πως τα plan Β έχουν πέραση για την κυβέρνηση. Διότι μετά το σχέδιο Βαρουφάκη, που προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, ήρθε χθες και η συνέντευξη του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννη Μουζάλα στη γερμανική εφημερίδα «Bild».

«Σε κάθε περίπτωση χρειαζόμαστε ένα plan B». Αυτό αποτυπωνόταν στις δηλώσεις του έλληνα υπουργού στην εφημερίδα, με αφορμή τις προειδοποιήσεις από τουρκικής πλευράς περί ακύρωσης της συμφωνίας με την ΕΕ για τη διαχείριση των προσφύγων.

Ωστόσο, όπως ο ίδιος ο υπουργός διευκρίνισε με ανακοίνωσή του, ουδέποτε μίλησε αυτολεξεί για δεύτερα ή τρίτα σχέδια. Η ερώτηση της εφημερίδας έκανε λόγο εάν υπάρχει ανάγκη για κατάρτιση ενός «plan B» σε περίπτωση που η Τουρκία αθετήσει τη συμφωνία.

«Η Ελλάδα είναι προσηλωμένη στη συμφωνία ΕΕ –Τουρκίας, μία συμφωνία η οποία εξαρτάται από την υποστήριξη της Ευρώπης στο ένα σκέλος και την υποχρέωση της Τουρκίας να τηρήσει τα συμφωνηθέντα στο άλλο. Μέχρι στιγμής η συμφωνία τηρείται». Αυτή ήταν η απάντηση του υπουργού ως προς το ενδεχόμενο νέων σχεδίων.

Ισως, πάντως, το κρίσιμο να μην είναι τα plan A, B ή X ως προς την ευρωπαϊκή αντιμετώπιση του Προσφυγικού. Και αυτό κατέστησε σαφές ο Μουζάλας στη γερμανική εφημερίδα. Επιβεβαιώνεται δε και από τη μετέπειτα ανακοίνωσή του όπου διαψεύδει τα διάφορα plans.
Το τόξο

και το βέλος

Πριν αναπτύξω το θέμα μου, θα κάνω μια γρήγορη αναδρομή προκειμένου να γίνει πιο κατανοητή η ιστορία που θα σας διηγηθώ.

Τον Σεπτέμβριο του 2012 υπογράφεται σύμβαση ύψους 38.004.088,80 ευρώ μεταξύ του Δημοσίου και της Κοινοπραξίας Αναστηλωτική ΑΕ –Τοξότης ΑΕ –Ελληνική Υδροκατασκευαστική ΑΕ για την κατασκευή / αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου Λέσβου. Σημειώνω για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι όταν αναφερόμαστε στην εταιρεία Τοξότης μιλάμε για τον γνωστό κατασκευαστή που έχει ανοίξει περπατησιά και σε άλλους χώρους.

Επανέρχομαι: το έργο με βάση τον προγραμματισμό θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί έπειτα από 36 μήνες, δηλαδή στις 9 Σεπτεμβρίου 2015. Το έργο όμως δεν ολοκληρώθηκε.

Και φθάνουμε στον Ιούλιο του 2016. Τότε, η αρμόδια υπηρεσία στο υπουργείο Υποδομών εισηγείται την έγκριση συμπληρωματικής σύμβασης ύψους περίπου 12.850.000 ευρώ. Εναν μήνα νωρίτερα, στις 29 Ιουνίου, το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014- 2020».

Ενας φίλος από τα παλιά

Το θέμα επρόκειτο να συζητηθεί σήμερα στο Συμβούλιο Δημοσίων Εργων. Εδώ, πρόεδρος είναι ο Αντώνης Κοτσώνης, ο οποίος ορίστηκε από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Κι απ’ ό,τι μαθαίνω, ως παλιός συνάδελφος του υπουργού για ένα διάστημα, είχε ασχοληθεί και με το ψηφοδέλτιο με το οποίο ο υπουργός κατέβαινε στις εκλογές του ΤΕΕ.

Δεν λέω ότι όλα όσα έχουν γίνει είναι παράνομα. Αναρωτιέμαι όμως, τόσο πολλά λεφτά για ένα τέτοιο έργο; Κανείς δεν έχει ευθύνη που δεν βγήκε ο προγραμματισμός;

Α, και ξέχασα. Και πού πήγαν αυτά που έλεγε υπουργός Αμυνας ονόματι Πάνος Καμμένος για τη διάδοχο της ΜΟΜΑ, τη ΜΟΜΚΑ, ώστε να γλιτώσουμε και κανένα φράγκο;