Μετά την αποψινή –σαββατιάτικη –παράσταση της «Λυσιστράτης» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, απομένουν οι «Oρνιθες» του Νίκου Καραθάνου για να ολοκληρωθεί το φετινό πρόγραμμα των Επιδαυρίων. Η κωμωδία του Αριστοφάνη παρέχει την τελευταία δυνατότητα στον υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά να ξορκίσει τις εντυπώσεις ότι δεν τίμησε με την «ψήφο» του τη νέα εποχή που θα ανέτελλε στο Φεστιβάλ Αθηνών. Και μάλιστα με επικεφαλής τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, καλλιτέχνη που διατηρεί προνομιακές και εκλεκτικές συγγένειες με τον χώρο του κυβερνώντος κόμματος. Εχουμε και λέμε, λοιπόν: «Ορέστεια» κατά Χουβαρδά, «Αντιγόνη» του Στάθη Λιβαθινού, «Επτά επί Θήβας» του Τσεζάρις Γκραουζίνις, «Οιδίπους τύραννος» του Ρίμας Τούμινας. Το αρχαίο δράμα δεν φαίνεται να συγκινεί τον υπουργό, ο οποίος επέλεξε αντιθέτως να παραστεί στη γενική δοκιμή της «Κάρμεν» για 1.500 ανέργους που έδωσε η Λυρική στις 23 Ιουλίου. Και κάπως έτσι ο σοσιαλιστικός συμβολισμός νίκησε την αρχαιοελλληνική γραμματεία. Αλλοι ωτακουστές πάντως μου μεταφέρουν ότι οι πιέσεις του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ για αλλαγές στο Διοικητικό Συμβούλιο του θεσμού (υπό την επιρροή του Παναγιώτη Δούρου, προσθέτουν οι πιο φαρμακεροί) δεν επιτρέπουν –πώς να το θέσω; –την απόλυτη σύμπνοια στις σχέσεις Μπαλτά – Θεοδωρόπουλου.