Βουλευτικές εκλογές διεξάγονται στη Ρωσία τον Σεπτέμβριο και το Κομμουνιστικό Κόμμα κάνει μια απόπειρα να ανανεώσει την εικόνα του προκειμένου να αντιμετωπίσει τη δυναμική του κυβερνώντος κόμματος Ενωμένη Ρωσία του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν. Στο πλαίσιο αυτό επιστρατεύονται ο Βλαντίμιρ Λένιν (πιο νέος, πιο αθλητικός, με τζιν και με κομπιούτερ) και ο Καρλ Μαρξ (με μαύρο πέτσινο σακάκι και αθλητικά παπούτσια) –δημιουργήματα και οι δύο του επίσημου ζωγράφου του ΚΚ Ρωσίας Ιγκορ Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ. Μαζί τους μια κομψή συντρόφισσα, ντυμένη κι αυτή στα κόκκινα. Το σύνθημα: «Υπάρχει τέτοιο Κόμμα!».

Το Κομμουνιστικό Κόμμα έχει κυκλοφορήσει μια σειρά από αφίσες –μεταξύ των οποίων και μία του Στάλιν όπου αντί για την παραδοσιακή πίπα καπνίζει ηλεκτρονικό τσιγάρο και προτρέπει: «Ανανεωθείτε, σύντροφοι!». Υπάρχουν και άλλες με τον Βλαντίμιρ Πούτιν να φορά κορόνα, θυμίζοντας τσάρο, ενώ δίπλα του τίθεται το ερώτημα: «Γιατί παλέψαμε;». Ομως οι αφίσες με το πρόσωπο του Πούτιν μάλλον δεν θα επιτραπεί να κυκλοφορήσουν σε όλη την επικράτεια.

Ο Λένιν αλλιώς. Ας επιστρέψουμε λοιπόν στον Λένιν. Οπως εξηγεί ο Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ, έμπνευσή του για αυτή τη νεαρή και αθλητική απεικόνιση του ηγέτη ήταν ο συγγραφέας Μαξίμ Γκόρκι. «Είχε γράψει πως μια φορά είδε τον Λένιν χωρίς κοστούμι και εξεπλάγη από την καλή φυσική του κατάσταση και τους μυς του». Και προσθέτει: «Από τη δεκαετία του 1930, η εικόνα του ηγέτη μας έχει γίνει πολύ πιο φυσική. Ηθελα να τον “ανανεώσω” λίγο, να δείξω πως υπήρξε ένας όμορφος, μορφωμένος άνδρας και αυτοί ήταν κάποιοι από τους λόγους της επιτυχίας του. Χάρισμα σημαίνει ενέργεια –μεταξύ άλλων και σεξουαλική ενέργεια. Εχει νιότη και εξυπνάδα. Είναι ένας χαρακτήρας γεμάτος ενέργεια, μπορώ να πω ότι είναι σχεδόν σύμβολο του σεξ».

Ο γενικός γραμματέας του ΚΚ Ρωσίας Βαντίμ Σολοβιόφ εξηγεί ότι η προεκλογική εκστρατεία θα έχει στόχο «μια νέα γενιά ψηφοφόρων που γνωρίζουν λίγα για τον Λένιν, τον επαναστάτη που δημιούργησε την ΕΣΣΔ το 1917 μετά την ανατροπή της δυναστείας των Ρομανόφ. Στόχος μας είναι να αποδεχθούν την εικόνα μέσω συμβόλων που είναι οικεία σε αυτούς». Δηλαδή μέσω του τζιν και του κομπιούτερ. «Το απαιτούν οι καιροί. Για εμάς», καταλήγει, «ο Λένιν δεν ήταν απλώς ένας άνθρωπος αλλά το σύμβολο του Κομμουνιστικού Κόμματος».

Η απόπειρα να ανανεωθεί το ίματζ του Λένιν γίνεται την ώρα που η σορός του παραμένει επί δεκαετίες βαλσαμωμένη στο Μαυσωλείο του στην Κόκκινη Πλατεία, στο κέντρο της Μόσχας. Είναι μια απεγνωσμένη απόπειρα, παρατηρεί ο αντιπρόεδρος του Κέντρου Πολιτικής Τεχνολογίας Ροστισλάφ Τουρόφσκι: «Το ΚΚ προσπαθεί να προσελκύσει νέους ψηφοφόρους εδώ και πολύ καιρό, όμως διαρκώς αποτυγχάνει».

Ο ρώσος σεξολόγος Εβγκένι Κουλγκάβτουκ λέει, σχετικά με το θέμα, ότι «ο ηγέτης πρέπει να είναι ελκυστικός στις γυναίκες. Οι γυναίκες θέλουν να ακολουθήσουν έναν ισχυρό άνδρα. Οι γκουρού του κόμματος απλώς κάνουν rebranding στις πιο διάσημες εικόνες του “Παππούλη”. Στόχος είναι να φανεί η Οκτωβριανή Επανάσταση σαν κάτι διασκεδαστικό για το μοντέρνο κοινό. Αυτή η καμπάνια θα βοηθήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα. Θα είναι πιο εύκολο οι νέοι να ταυτιστούν με την εικόνα του νεαρού Λένιν».