H πληθωρική οικογένεια των SUV αποτελεί πλέον μια από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες κατηγορίες τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά, όσο και παγκοσμίως. Ειδικά, στην κατηγορία των C – Segment ( μεσαίων μοντέλων)- τα SUV κατέχουν σχεδόν το 28% στην ευρωπαϊκή αγορά, νούμερο – «φιλέτο» που προσελκύει πλέον και όσες αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν μείνει μέχρι πρότινος έξω από τον χορό των οχημάτων ελευθέρου χρόνου .

Η Renault εισέρχεται σε αυτή την περιζήτητη κατηγορία με ένα πολλά υποσχόμενο μοντέλο, το Kadjar. Το νέο γαλλικό SUV, κυκλοφορεί ήδη στην ελληνική αγορά, τόσο σε ντίζελ όσο και σε βενζινοκίνητες εκδόσεις. Το βασικό υλικό στην συνταγή του Kadjar είναι το Qashqai. Η συνεργασία ανάμεσα σε Nissan και Renault έχει σαν αποτέλεσμα τα δύο μοντέλα να διαθέτουν κοινή πλατφόρμα ενώ και το 60% των μηχανικών μερών είναι όμοια. Πέρα από τα μηχανολογικά του μέρη, το Kadjar ακολουθεί τη γαλλική σχόλη, τόσο στην σχεδίαση όσο και στους υπόλοιπους τομείς της εργονομίας και της άνεσης. Οι σχεδιαστικές επιρροές του «φωτογραφίζουν» τα νέα Clio και Capture.

Στην εξωτερική εμφάνιση ξεχωρίζουν οι τονισμένοι θόλοι, οι χυτές γραμμές, και οι μεγάλοι τροχοί, με τη δυναμική εικόνα να δεσπόζει από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Οι ιδιαίτερα απλόχερες διαστάσεις του (μήκος 4,45, πλάτος 1,84 και ύψος 1, 60 μ) υπόσχονται ένα άνετο εσωτερικό για πέντε επιβάτες, με το διαθέσιμο ύψος στο πίσω μέρος για το κεφάλι (910 χλστ.) και το πλάτος (1.455 χλστ) να τοποθετούνται στις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας. Επίσης, ο χώρος των αποσκευών που αγγίζει τα 472 λίτρα, φανερώνει άλλη μια επιτυχημένη προσπάθεια των σχεδιαστών της Renault να δημιουργήσουν ένα πρακτικό χώρο φόρτωσης.

Οθόνες αλά…τάμπλετ

Απλό, λειτουργικό και με πλειάδα ηλεκτρονικών συστημάτων και το εσωτερικό του με το ταμπλό να κερδίζει τις εντυπώσεις. Ξεχωρίζουμε το σύστημα πολυμέσων Multimedia R-Link2 αλλά και την ευκρινέστατη TFT οθόνη αφής αντί του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, που μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού (Έξι διαφορετικά προφίλ μπορούν να αποθηκευτούν με προσωποποιημένες προτιμήσεις). Τα γραφικά μιμούνται τη γνώριμη για τους περισσότερους χρήστες εικόνα και λειτουργία των τάμπλετ.

Τα καθίσματα διακρίνονται για την πολύ καλή πλευρική στήριξη, τόσο για τον οδηγό όσο και τους επιβάτες ενώ στα συν του συμπεριλάβαμε και την ποιότητα των πλαστικών, που είναι σκληρά εκεί που απαιτούνται και πιο μαλακά για να τονιστεί ο αισθητικός τομέας.

Ντίζελ για όλες τις χρήσεις

Στα χέρια μας είχαμε την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση την 1.5 dCi των 110 ίππων . Το μοτέρ των 1.5 dCi συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με το επίσης 6τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC. Από την πρώτη στιγμή η εν λόγω κινητήρια μονάδα δείχνει ικανή να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες ενός μέσου χρήστη, προσφέροντας σε κάθε πεδίο (αυτοκινητόδρομο ή και επαρχιακό δρόμο ) μια σβέλτη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Η άφθονη ροπή του δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μην καταφεύγει συχνά στον επιλογέα ταχυτήτων. Εκτός από την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, μας άρεσε η αίσθηση από το άμεσο τιμόνι αλλά και από το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο με τις μικρές σχετικά διαδρομές. Σε επιδόσεις, το Renault Kadjar βάρους σχεδόν 1400 κιλών, προσφέρει επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα σε 11.9΄΄, με τελική ταχύτητα τα 182 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι στα 3,8 λίτρα/100χλμ ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 99 γρ./χλμ.

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Το Kadjar μπορεί να κινηθεί άνετα και στις εκτός δρόμους διαδρομές. Στα ατού του σημειώστε την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.) αλλά και την αυξημένη γωνία προσέγγισης (18 μοίρες) και φυγής (28 μοίρες). Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, από πλευράς κίνησης: την προσθιοκίνητη και την τετρακίνητη, που διαθέτει τρεις λειτουργίες (2WD, 4WD Auto και 4WD Lock).