Στον κόσμο των επιχειρήσεων η επιτυχία κρύβεται στη λεπτομέρεια.

Την ανακοίνωση της ακριβότερης μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου, της απόκτησης του Πολ Πογκμπά από τη Γιουβέντους έναντι 105 εκατ. ευρώ, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ επέλεξε να την κάνει ξημερώματα Τρίτης.

Ηταν ένα μήνυμα προς τους δεκάδες τοπικούς χορηγούς της στην Ασία και την Απω Ανατολή και τα εκατομμύρια των φίλων της σε κάθε γωνιά του κόσμου, πως ο σύλλογος νοιάζεται το ίδιο και γι’ αυτούς.

Στην τελευταία της έκθεση για τις πλουσιότερες ομάδες του κόσμου, η Deloitte σημείωνε για τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: η μεγάλη αύξηση των εσόδων της υποστηρίζεται από την ικανότητά της να φτάνει σε εντυπωσιακές συμφωνίες με νέους χορηγούς που αντισταθμίζουν την απουσία της ομάδας από το Τσάμπιονς Λιγκ τη σεζόν 2014-15.

Πράγματι, η δύναμη της Γιουνάιτεντ στην προσέλκυση χορηγών είναι τέτοια ώστε κατάφερε να είναι η μοναδική ομάδα που πλασαρίστηκε στο τοπ 10 των πλουσιότερων (3η) αν και δεν συμμετείχε στην κορυφαία ευρωπαϊκή διοργάνωση. Η Deloitte προβλέπει πως οι Κόκκινοι Διάβολοι πιθανόν να αποκτήσουν σύντομα τον τίτλο της πλουσιότερης ομάδας στον κόσμο με τους τρελούς ρυθμούς που αναπτύσσονται.

Με την απόκτηση του Πολ Πογκμπά, η μεταγραφή του οποίου θα φτάσει τα 140 εκατ. ευρώ με τα χρήματα που θα δοθούν στον ατζέντη του παίκτη, η Γιουνάιτεντ έκανε επίδειξη της οικονομικής της δύναμης, στερώντας από τη Ρεάλ Μαδρίτης για πρώτη φορά από το 2000 την ικανοποίηση ότι απέκτησε τον ακριβότερο ποδοσφαιριστή στον κόσμο.

Ο αγγλικός σύλλογος, με έσοδα 519,5 εκατ. ευρώ τη σεζόν 2014-15 κατά την οποία δεν συμμετείχε στο Τσάμπιονς Λιγκ, ενώ δεν είχαν ενεργοποιηθεί η νέα χρυσή συμφωνία για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Πρέμιερ Λιγκ και η χορηγία με την Αdidas, υπογραμμίζει τη θέση του αλλά και τις επιδιώξεις του.

ΕΧΑΝΕ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ, ΚΕΡΔΙΖΕ ΣΤΟ ΤΑΜΕΙΟ. Στις δύο καταστροφικές σεζόν στη μετά Φέργκιουσον εποχή, που συρρικνώθηκε αγωνιστικά, η Γιουνάιτεντ συνέχισε να αυξάνει την οικονομική της δύναμη και από τα 424 εκατ. ευρώ τη σεζόν 2012-13 έφτασε στα 520 εκατ. έσοδα, τα οποία υπολογίζεται πως θα ξεπεράσουν τα 650 εκατ. ευρώ για το περσινό έτος. Το μοντέλο ανάπτυξης της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είναι αντιγραφή του αντίστοιχου της FIFA και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη πριν από τέσσερα χρόνια και δημοσιεύει στην επίσημη ιστοσελίδα του ο σύλλογος, η Γιουνάιτεντ έχει 659 εκατ. φίλους σε όλο τον κόσμο. Μόνο στην Ασία ο αριθμός φτάνει τα 325 εκατ. και ακολουθούν η Αφρική και η Μέση Ανατολή με 173 εκατ.

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ. Αξιοποιώντας αυτή την οικουμενικότητά της, αν μπορεί να διατυπωθεί ένας τέτοιος όρος, η Γιουνάιτεντ επέλεξε να συνεργαστεί και με τις κατά τόπου επιχειρήσεις, όπως κάνει εδώ και χρόνια η ΔΟΕ στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ετσι, έφτασε να έχει 22 παγκόσμιους χορηγούς, 12 τοπικούς, 17 που έχουν σχέση με τα μίντια και 14 με τον χρηματοοικονομικό τομέα. Συνολικά 65 χορηγούς! Μόνο από τη συνεργασία της με την Adidas θα βάλει στα ταμεία της την προσεχή δεκαετία 940 εκατ. ευρώ, ενώ από τη Chevrolet εισπράττει 62 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η οικονομική ευρωστία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τής επέτρεψε να δαπανήσει την τελευταία διετία 350 εκατ. για την απόκτηση νέων παικτών, ενώ με την πρόσθεση στο ρόστερ των Πογκμπά και Ιμπραΐμοβιτς διαθέτει αυτή τη στιγμή τους τρεις πιο ακριβοπληρωμένους παίκτες στην Αγγλία. Ο Πογκμπά θα εισπράττει την εβδομάδα 340.000 ευρώ, ο Ρούνι 305.000 και ο Ιμπρα 295.000.

Είναι προφανές πως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κινείται πλέον σε άλλο επίπεδο, πιο πάνω ακόμα και από των Ρεάλ Μαδρίτης και Μπαρτσελόνα, ενώ είναι θέμα χρόνου η κυριαρχία της και στους αγωνιστικούς χώρους υπό την μπαγκέτα του Ζοζέ Μουρίνιο.

Στόχος ξανά η κορυφή

Η πρόσληψη του Ζοζέ Μουρίνιο παρά τις αντιδράσεις των δύο ζωντανών μύθων της, του Αλεξ Φέργκιουσον και του Μπόμπι Τσάρλτον, πηγαίνει μεν κόντρα στις αρχές της, που είναι η ανάδειξη παικτών από τις ακαδημίες της, ταυτόχρονα όμως αποκαλύπτει την πρόθεσή της για γρήγορη επιστροφή στην κορυφή της Πρέμιερ Λιγκ.