Ηξερε από μικρή ότι η μουσική θα έμπαινε στη ζωή της. Από τα έξι της, οπότε κάθησε πρώτη φορά στο πιάνο, και για τα επόμενα 18 χρόνια που χρειάστηκε για να ολοκληρώσει τις σπουδές της δεν ταλαντεύτηκε ούτε μία φορά. Και ας αποφάσισε να απέχει επτά χρόνια από κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα. Μόνο μέσα από αυτή τη διαδρομή μπόρεσε να υπάρξει στο πεδίο της τέχνης.

Παραδέχεται ότι για να έχει αυτή την πολυτελή επιλογή άρχισε να αγωνίζεται σε άλλα επαγγέλματα για τον βιοπορισμό της. Το γνώριζε αυτό από την πρώτη στιγμή που μπήκε στο στούντιο για να ερμηνεύσει το τραγούδι «Το ζεϊμπέκικο κορμί σου», το οποίο συμπεριέλαβε ο Γιώργος Νταλάρας στον δίσκο «Η άσφαλτος που τρέχει». Και το επιβεβαίωσε όταν ανέβηκε στη σκηνή μαζί του στον Ζυγό. «Συνειδητοποίησα ότι αν κάποιος κάνει τα πρώτα του βήματα στον χώρο και έχει σε προτεραιότητα τους καλλιτεχνικούς όρους είναι δύσκολο να ζήσει από την τέχνη. Πρέπει να κάνει και άλλη δουλειά για να μπορεί να χρηματοδοτεί τα όνειρά του. Σπούδασα αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων, εργάστηκα σκληρά για να μαζέψω χρήματα και να μπορέσω να υλοποιήσω αυτό το πρότζεκτ που σχεδίαζα». Ο λόγος για τη μουσικοθεατρική παράσταση «Τα πέντε στοιχεία», την οποία παρουσίασε τον προηγούμενο χειμώνα αποσπώντας θετικά σχόλια από θεατές και κριτικούς. Μια σύνθεση με στοιχεία θεατρικά, χορευτική κίνηση, κείμενα και φυσικά μουσική. Η γη, το νερό, η φωτιά και ο αέρας μπλέκονται στον ίδιο μελωδικό καμβά με το πέμπτο στοιχείο που αποκαλύπτεται στην παράσταση. Στην ουσία, όπως λέει, δεν πρόκειται για κανένα μεγάλο μυστικό, «το πέμπτο στοιχείο είναι ο αιθέρας που περιβάλλει τη Γη και που γι’ αυτό μιλούσε, μεταξύ άλλων, ήδη και ο Ησίοδος. Με απασχολεί πάντα τι συμβαίνει “πέρα από εδώ”».

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΠΑΘΗ. Η Αννα Μπουρμά ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται όχι για μια επιπόλαια μεταφυσική ταλάντευση, αλλά για τη διαρκή εναγώνια αναζήτηση που αποτελεί κινητήριο μοχλό για τους περισσότερους καλλιτέχνες. «Θεωρώ ότι χωρίς ερωτήματα και αναθεωρήσεις δεν προχωράει η ζωή αλλά ούτε η τέχνη. Είναι κάτι σαν οξυγόνο της δημιουργίας η διαρκής αναζήτηση. Και ας μην οδηγεί πουθενά καμιά φορά». Ετσι έφτιαξε ένα πρόγραμμα που διαποτίζεται, όπως λέει, από το έργο καλλιτεχνών που έβαλαν στο κέντρο της δημιουργίας τους τις αγωνίες που λέγαμε. Σε αυτό το πρόγραμμα, λοιπόν, συνυπάρχουν δικά της κομμάτια (από τους δίσκους «Ρόδα της αυλής» και «Ενα τραγούδι αν σωθεί»), το «Αερικό» του Θανάση Παπακωνσταντίνου, το «Μεταφυσικό» του Ορφέα Περίδη, το «Τραγούδι του χελιδονιού» της Χαρούλας Αλεξίου. «Ολοι έχουν συνδέσει στο έργο τους τη φωτιά με το πάθος, το νερό με τη ροή, τη γη με τη γέννηση και τον αέρα με την κάθαρση. Και μένει αυτό το σκοτεινό στοιχείο, ο αιθέρας, ο οποίος όμως είναι απαραίτητος για να υπάρξουν όλα τα υπόλοιπα στοιχεία».

info

Η μουσικοθεατρική παράσταση «Τα πέντε στοιχεία» περιοδεύει στην περιφέρεια. Στις 8/9 επιστρέφει στο Μάτι Μαραθώνα και από τις 12/10 στο θέατρο Αλκμήνη στην Αθήνα