Προφανώς δεν είναι η πρώτη φορά που ένας νέος καλλιτέχνης κάνει χρήση της περίφημης σκηνοθετικής αδείας για να αφήσει το αποτύπωμά του στη σύγχρονη μουσική δημιουργία –και ειδικά στην όπερα. Αλλά το στοίχημα του βρετανού συνθέτη Τόμας Αντες έμοιαζε από την αρχή δυσθεώρητο: να διασκευάσει το αριστούργημα του Μπουνιουέλ «Εξολοθρευτής άγγελος» και να το συστήσει στο κοινό μέσω ενός καταξιωμένου φεστιβάλ στον χώρο της κλασικής μουσικής, όπως είναι αυτό του Ζάλτσμπουργκ. Αν πάρουμε, ωστόσο, τοις μετρητοίς τις κριτικές των ειδημόνων, όπως αυτήν του Αντριου Κλέμεντς στην «Γκάρντιαν», ο ανερχόμενος σκηνοθέτης έφτασε κοντά στον θρίαμβο. Η καινούργια του σύνθεση, βασισμένη στην εμβληματική ταινία του 1962, όχι μόνο πέτυχε να κερδίσει το παρατεταμένο χειροκρότημα του κοινού στην παγκόσμια πρεμιέρα του της περασμένης Πέμπτης, αλλά να μεταφέρει στη σκηνή την ουσία της ταινίας, όπως γράφουν πλέον οι βινιέτες στη διαφημιστική καμπάνια. Αν και η ταινία του Μπουνιουέλ δεν είχε soundtrack, στην οπερατική μεταφορά της οι ηχητικές εικόνες αποκαλύπτουν όλες τις σουρεαλιστικές λεπτομέρειές της. Χάρη στο λιμπρέτο που υπογράφει ο σκηνοθέτης Τομ Κάιρνς, στη διάρκειας δυόμισι ωρών παράσταση διατηρείται ο ίδιος αφηγηματικός μίτος του Μπουνιουέλ: οι καλεσμένοι αριστοκράτες ενός δείπνου ξαφνικά σταματούν να αντιδρούν φυσιολογικά στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος και δεν μπορούν να αφήσουν τον χώρο του γεύματος. Ως αιχμάλωτοι πια μιας βραδιάς που ξεκίνησε με αρκετή λάμψη, τώρα βυθίζονται στην αναρχία και χάνουν σταδιακά κομμάτια της ανθρωπιάς τους.

Αυτή η παρουσίαση σε πρώτο πλάνο μιας κοινωνίας που καταρρέει στο έργο του Αντες συνοδεύεται με μια ενορχήστρωση που περιλαμβάνει ποικίλα όργανα και ήχους. Από το γκροτέσκο «Sheep May Safely Graze» του Μπαχ που προαναγγέλλει την είσοδο ενός προβάτου στη σκηνή μέχρι τις δυνατές στιγμές της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βιέννης που βρισκόταν μουσικά πίσω από το εγχείρημα. Μαζί μ’ ένα καστ 22 γνωστών καλλιτεχνών όπως η Αμάντα Εσαλάζ, η Αν Σόφι φον Οτερ και ο Τόμας Αλεν που έδωσαν εξαιρετικές ερμηνείες στα τρία μέρη της όπερας.