Ανατροπές , έντονη φημολογία για το ποιος ήταν ο χειριστής και ποιοι οι επιβάτες του ταχύπλοου που εμβόλισε με ταχύτητα τη λάντζα, σημαντικά για την έρευνα σκοτεινά σημεία στην υπόθεση, περιπλέκουν όλο και περισσότερο αντί να διαλευκάνουν τις συνθήκες και τους πρωταγωνιστές της ναυτικής τραγωδίας στην Αίγινα. Μια τραγωδία που όσο περνούν οι ημέρες μετατρέπεται πλέον σε μυστήριο και τα αναπάντητα ερωτήματα αντί να μειώνονται πολλαπλασιάζονται. Η οδύνη των συγγενών των θυμάτων μετατρέπεται πλέον σε καχυποψία για τους πραγματικούς ενόχους και οι έρευνες φαίνεται ότι παραμένουν σε θολά νερά.

Το βασικό ερώτημα που πλανάται πλέον και συνοδεύεται από έντονη φημολογία είναι η ταυτότητα του χειριστή του ταχύπλοου, αν τελικά ήταν πράγματι ο 77χρονος ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη και συνελήφθη καθώς και το ποιοι τελικά ήταν οι επιβάτες στο ταχύπλοο το μοιραίο μεσημέρι.

Στο τεταμένο κλίμα καχυποψίας και μέσα από πιέσεις και σενάρια που αναπτύχθηκαν και φούντωσαν το τελευταίο εικοσιτετράωρο, σχετικά με προσπάθεια συγκάλυψης του χειριστή και των προσώπων που επέβαιναν στο ταχύπλοο, το Λιμενικό έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία τους. Στη λίστα περιλαμβάνονται και τα στοιχεία των νεκρών, τραυματιών και διασωθέντων της ναυτικής τραγωδίας.

Εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι τόσο ο χειριστής όσο και οι τρεις επιβάτες του ταχύπλοου είναι μεγάλης ηλικίας, από 65 μέχρι 83 χρόνων. Ειδικότερα σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, επιβάτες του ταχύπλοου ήταν οι Επαμεινώνδας – Παύλος Βενετσιάνος, ετών 83, Ευθυμία Βενετσιάνου, ετών 80 και Θεοδότη Καρακάση, ετών 65, ενώ κυβερνήτης του σκάφους είναι ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ετών 77.

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ. Η πρώτη ανατροπή της χθεσινής ημέρας ήρθε με την απόφαση του γνωστού ποινικολόγου Αλέξανδρου Λυκουρέζου να αποσυρθεί από την υπεράσπιση του εξαδέλφου του – χειριστή του ταχύπλοου.

Τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση αναφέρει σε γραπτή του δήλωση: «Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του.

Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφο Θρασύβουλο Λυκουρέζο αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της».

Το ταχύπλοο το οποίο έπεσε σαν βολίδα με φουλ τις μηχανές και εμβόλισε τη λάντζα είχε αναπτύξει, όπως έγινε γνωστό, ταχύτητα 21 μιλίων –«αδιανόητη», σύμφωνα με τον υπουργό Θοδωρή Δρίτσα, για ένα στενό πέρασμα όπως ήταν το κανάλι μεταξύ της Πέρδικας και της νήσου Μονής, απ’ όπου περνούν καΐκια.

Και σε αυτό το σημείο εγείρεται το ερώτημα για τον παράτολμο χειριστή καθώς ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος ήταν χρόνια στην περιοχή σύμφωνα με μαρτυρίες και είχε γνώση του συγκεκριμένου θαλάσσιου χώρου και των συνθηκών.

Εντονες επιφυλάξεις για το αν ήταν πράγματι ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου το μοιραίο μεσημέρι εκφράζουν στενοί συγγενείς των θυμάτων.

Ο αδελφός του καπετάνιου της λάντζας Μίλτος Τρίμης από προχθές, όταν συνήλθε από το σοκ, εξέφραζε υπόνοιες. Ανθρωπος που ξέρει από θάλασσα επέμενε: «Ολα είναι μπερδεμένα. Με τέτοια ταχύτητα δεν μπορεί ένας άνθρωπος 77 χρόνων, άρρωστος, να οδηγεί ταχύπλοο. Ο Στέλιος ο αδελφός μου μεγάλωσε στη θάλασσα και ήταν πολύ έμπειρος. Από μικροί άλλωστε είμαστε στα καΐκια. Η λάντζα ήταν μεγαλύτερη από το ταχύπλοο. Για να προκληθεί τέτοια καταστροφή και να κομματιαστεί η λάντζα σκεφτείτε με τι ταχύτητα πήγαινε το ταχύπλοο. Δεν άφησε κανένα περιθώριο αντίδρασης. Εχω έντονες υποψίες ότι δεν οδηγούσε ο 77χρονος. Εκτιμώ ότι άλλος ήταν ο χειριστής και ο 77χρονος ανέλαβε την ευθύνη. Είχε άλλωστε τον χρόνο να σκεφτεί. Μετά τη σύγκρουση ήρθε φουσκωτό και τους παρέλαβε».

ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΣΗΜΕΙΟ. Το σημαντικό σκοτεινό σημείο στο μυστήριο της Αίγινας αποτελεί το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τη φονική σύγκρουση μέχρι τη σύλληψη του 77χρονου σε σπίτι στην Αίγινα.

Αποτελεί ένα μεγάλο και καθοριστικό κενό για το πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα. Οι επιβαίνοντες σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες δεν βοήθησαν στη διάσωση των ναυαγών. Το ταχύπλοο μετά τη σύγκρουση απομακρύνθηκε από το σημείο και παρέμεινε για κάποιο χρονικό διάστημα στη θαλάσσια περιοχή. Ο χειριστής του δεν ειδοποίησε το Λιμεναρχείο για το ναυάγιο καθώς, όπως ισχυρίστηκε, «ήταν σε κατάσταση σοκ».

Παρά το σοκ όμως πρόλαβε και ειδοποίησε όπως έγινε γνωστό δικούς του ανθρώπους, έναν δύτη και έναν ναύτη, για να απομακρύνουν αρχικά τους επιβάτες ενώ ο ίδιος παρέμεινε αρκετή ώρα στο σκάφος επειδή, όπως ισχυρίστηκε, έμπαζε νερά. Τελικά αργότερα το σκάφος ρυμουλκήθηκε στην ακτή.

Υστερα από ώρα από σπίτι στην Αίγινα, σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο 77χρονος επικοινώνησε με τις Αρχές λέγοντάς τους «είμαι αυτός που ψάχνετε».

Σε πνιγμό οφείλεται ο θάνατος της 5χρονης

Μια ακόμα πτυχή της τραγωδίας αποκαλύφθηκε χθες κατά την ιατροδικαστική εξέταση για τις συνθήκες θανάτου της πεντάχρονης και του πατέρα της. Ο θάνατος του παιδιού οφείλεται σε πνιγμό. Το κοριτσάκι έπεσε ζωντανό στη θάλασσα, χωρίς να έχει κάποιο τραυματισμό και πνίγηκε.