Το καλοκαίρι του 1968 η Γαλλία και οι γειτονικές της χώρες ασχολούνταν με τη ζωή της Μπριζίτ Μπαρντό. Η πρωταγωνίστρια των σχολιαστικών εντύπων, των εφημερίδων μεγάλης κυκλοφορίας, των γυναικείων περιοδικών μόδας, των κινηματογραφικών και κοινωνικών ειδήσεων, εκείνη τη χρονιά έκανε θέαμα την ερωτική της ζωή στα μάτια των κατοίκων του Σεν Τροπέ. Το γαλλικό ψαροχώρι της Ριβιέρας χάρη στην όμορφη και ατίθαση κάτοικό του δεν θα ήταν ποτέ ξανά μόνο μια χαρακτηριστική περίπτωση του μεσογειακού τοπίου. Αλλά ένα θέρετρο του κοσμοπολιτισμού και της μοντέρνας ζωής, την οποία εξάλλου κατέγραφαν «ΤΑ ΝΕΑ» και με τα διεθνή δημοσιεύματά τους.

«ΠΑΡΙΣΙ, Αύγουστος. Διελύθη ή όχι το ειδύλλιο της Μπριζίτ Μπαρντό με τον Ιταλό Τζίτζι Ρίτσι; Χώρισε η γαλλίδα γόησσα ή απλούστατα ικανοποίησε ένα καπρίτσιο της; Δεν είναι η κοινή γνώμη που διερωτάται για παρόμοια πράγματα, αλλά οι ηθοποιοί, οι τουρίστες, οι ξένοι που επισκέπτονται την Κυανή Ακτή και το Σαιν Τροπέζ. Και διερωτώνται κατά τρόπο εύθυμο: γιατί δεν πιστεύουν ότι η υπόθεση των ερωτικών καπρίτσιων της Μπριζίτ είναι δυνατόν να συνοδεύεται από συζυγική τραγωδία. Τι κρύβεται όμως στο βάθος; Οι εφημερίδες και τα περιοδικά στη Γαλλία και την Ιταλία γράφουν πολλά για την ιστορία αυτή: Τι να πιστέψουμε; Ο ιταλός δημοσιογράφος Μιστρέττα που πραγματοποίησε μεγάλη αποστολή στο Σαιν Τροπέζ και έκανε ειδικό ρεπορτάζ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο περί δίμηνης ερωτικής εκρήξεως της Μπαρντό, η οποία και παρήλθε, γι’ αυτό άλλωστε και απέπεμψε τον λατίνο εραστή.

Το τέλος του ειδυλλίου επήλθε ραγδαία και κατά τρόπο απροσδόκητο. Οι δύο εραστές διασκέδασαν στο κέντρο Εσκινάντ και κατόπιν βγήκαν ξυπόλητοι στο Σαιν Τροπέζ για έναν νυχτερινό περίπατο. Το πρωί είχαν χωρίσει. Ο Τζίτζι εξαφανίστηκε και επέστρεψε στην Ιταλία.

Μια γαλλίδα δημοσιογράφος είπε ότι υπήρξε στην Μπριζίτ κρίση συνειδήσεως και ότι υπέφερε με την τρέλα αυτή που έκανε και κατέφυγε στον πρώτο σύζυγό της, τον σκηνοθέτη Βαντίμ, για να τον συμβουλευθεί τι να κάνει με την τρέλα αυτή. Και εκείνος, λέει η γαλλίδα δημοσιογράφος, τη συμβούλεψε να εγκαταλείψει τον Ιταλό και να βρει τρόπο να επανασυνδέσει τη σχέση της με τον γερμανό σύζυγο Γκύντερ Ζακς. Το πρόβλημα της Μπριζίτ έγινε ενδοευρωπαϊκό ζήτημα στα πλαίσια της Κοινής Αγοράς.

Τι έκανε στο διάστημα αυτό ο γερμανός βιομήχανος Γκύντερ Ζακς, σύζυγος της Μπριζίτ; Δεν απογοητεύτηκε από τη ζωή και δεν κατέφυγε στην αυτοκτονία, όπως συνέβαινε στα παλιά ρομαντικά χρόνια. Σκέφτηκε να παρηγορηθεί και βρήκε στη Γενεύη μια καλή συντροφιά. Η συντροφιά αυτή λέγεται Χάιντι Σίλβερμπεργκ, είναι ξανθή και εργάζεται ως μανεκέν. Ο Γκύντερ παρέλαβε τη Χάιντι με το πολυτελές αυτοκίνητό του και έφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση. Γνώριζε τη Χάιντι από τριετίας και την είχε απασχολήσει σε μια μπουτίκ που άνοιξε και η οπoία του απέφερε μεγάλα κέρδη. Αλλά ο γερμανός μεγαλοβιομήχανος έχει και μπουτίκ; Το κέρδος είναι καλό ανεξαρτήτως προορισμού. Ετσι η Χάιντι επανήλθε.

Κατά τη γαλλίδα δημοσιογράφο Λεμπλόν, ο Ζακς δεν χώρισε με την Μπαρντό και ούτε πρόκειται να χωρίσει. Απλώς έμειναν σύμφωνοι να περάσουν χωριστές διακοπές. Αυτό το συνιστούν πολλοί ψυχολόγοι στα ανδρόγυνα που έχουν ψυχική κόπωση και υποφέρουν από μονοτονία. Εν τω μεταξύ, όμως, δημιουργήθηκε το ειδύλλιο με τον Ιταλό και ο Ζακς, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, θίχθηκε. Παρ’ όλα αυτά, είναι διατεθειμένος να συγχωρήσει την Μπριζίτ αν εκείνη τον καλέσει στο Σαιν Τροπέζ. Αλλά η Μπριζίτ είναι πολύ περήφανη και δεν καλεί εύκολα, ιδιαίτερα μάλιστα αν πρόκειται για σύζυγο, λέει πάντα η γαλλίδα δημοσιογράφος Λεμπλόν. Ετσι δημιουργήθηκε αδιέξοδο. Παρ’ όλα αυτά, ο Γκύντερ Ζακς, είτε τον καλέσει η Μπριζίτ είτε όχι, θα πάει στο Σαιν Τροπέζ, γιατί συμβαίνει να έχει και εκεί μια μπουτίκ με την ονομασία Μικ Μακ.

Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΛΕΥΡΑ. Αλλά μπουτίκ, μπαρ και άλλες επιχειρήσεις έχει και η Μπριζίτ Μπαρντό. Και τώρα ερχόμαστε στην πραγματική ουσία της υποθέσεως. Μας την αποκαλύπτει μια άλλη δημοσιογράφος, η Μύριαμ Ντετσέσκο. “Ολα αυτά τα καπρίτσια της Μπριζίτ δεν είναι άσχετα προς ορισμένες οικονομικές πλευρές. Ουσιαστικά η Μπριζίτ προσφέρει εκατομμύρια στο Σαιν Τροπέζ και στην τουριστική κίνηση. Ολες οι μπουτίκ δουλεύουν θαυμάσια, τα μπαρ είναι καθημερινά γεμάτα από πλούσιους Ευρωπαίους, που πηγαίνουν να διασκεδάσουν και να ντυθούν πότε ξυπόλητοι και ημίγυμνοι, πότε αγκαλιά με νέους και κάποτε μόνοι και ντυμένοι.

Η καλή και κακή περίοδος για το Σαιν Τροπέζ είναι η Μπριζίτ Μπαρντό. Με τον τρόπο της ζωής της ρυθμίζονται τα πάντα: τα καπρίτσια και οι μανίες της αφορούν όλους: πότε παίρνει το μπάνιο της, πότε το πρωινό της, πότε το γεύμα της, πότε κάνει περίπατο, σε ποιο κέντρο θα εμφανισθεί, τι θα κάνει, ποιοι θα τη συνοδεύουν, τι θα φοράει”. Ο εστιάτορας Φελίξ, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Εσκάλ, έγινε πλούσιος γιατί η Μπαρντό συνηθίζει να τρώει εκεί και γιατί έχει σημαδέψει την παρουσία της με τα φαγητά της προτιμήσεώς της. Οι σχεδιαστές φορεμάτων του Σαιν Τροπέζ έγιναν πλούσιοι. Υπάρχει μια τοπική μόδα, όχι φορεμάτων, αλλά μάλλον καλύψεως ορισμένων μερών του σώματος. Ο,τι κάνει η Μπαρντό, ό,τι φορέσει θα το μιμηθούν όλες οι γυναίκες, περαστικές και μη από το Σαιν Τροπέζ. “Είναι ένας θησαυρός”. Σε αυτό όλοι συμφωνούν».