Τα επιχειρηματικά σχήματα που επικράτησαν στον διαγωνισμό θα επανεξεταστούν ως προς τα οικονομικά δεδομένα τους. Ο έλεγχος διενεργείται στα ήδη υποβληθέντα δικαιολογητικά τα οποία περιλαμβάνονται στους φακέλους που κατέθεσαν ως υποψήφιοι για να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό.

Σε περίπτωση που, κατά την κρίση της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού, τα επίμαχα στοιχεία δεν δικαιολογούν τον τρόπο απόκτησης των χρηματικών ποσών των προσωρινών υπερθεματιστών ζητούνται πρόσθετα δικαιολογητικά (π.χ. τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό του πλειοδότη που επικράτησε και τηρείται σε αναγνωρισμένη τράπεζα της Ελλάδας ή του εξωτερικού, εγγυητική επιστολή κ.λπ.).

Ο υπερθεματιστής, από προσωρινός που είναι, μετατρέπεται σε οριστικό εφόσον δεν διαπιστωθεί κάτι στα στάδια επανεξέτασης του πόθεν έσχες.

Σε διαφορετική περίπτωση τον διαδέχεται επιλαχών πλειοδότης από σχετική λίστα κατάταξης «σε φθίνουσα σειρά, βάσει της υψηλότερης προσφοράς όλων των φάσεων που υπέβαλαν οι συμμετέχοντες», σύμφωνα με τις νόρμες του αδειοδοτικού διαγωνισμού.

Παράλληλα θα αρχίσει να τρέχει χρονική περίοδος στη διάρκεια της οποίας θα μπορούν να υποβληθούν τυχόν ενστάσεις και –μετέπειτα –προσφυγές με τη μορφή ασφαλιστικών μέτρων (και έκδοση αποφάσεων για αυτές).

Στο μεταξύ, ο αδειοδοτημένος θα πρέπει να καταβάλει την πρώτη από τις τρεις ισόποσες δόσεις του τιμήματος εντός 15 ημερών από την ανακήρυξή του (και ακολουθούν οι άλλες δύο εντός 12 και 24 μηνών, αντιστοίχως). Οι άδειες χορηγούνται εντός 90 ημερών από την κατακύρωσή τους και θυμίζουμε ότι έχουν δεκαετή ισχύ.

Τι θα κάνουν οι «χαμένοι». Οι χαμένοι της διαγωνιστικής υπόθεσης εντός δέκα ημερών θα λάβουν από τη ΓΓΕΕ την εγγυητική που κατέθεσαν για να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό (το διάστημα αυτό διαμορφώνεται στις 60 ημέρες για εκείνους που πήραν άδεια).

Οι ήδη υπάρχοντες σταθμοί που θα τεθούν εκτός τηλεοπτικού νυμφώνος φέρονται (να είναι) προετοιμασμένοι για δορυφορική μετάδοση του περιεχομένου τους, μέσω συνδρομητικής πλατφόρμας, είτε της Nova είτε του ΟΤΕ TV, αλλά δεν αποκλείεται να βρουν στέγη στο Διαδίκτυο και να μετασχηματιστούν σε Web TV που φαίνεται να αποκτά δυναμική –έστω και με αργά βήματα στην ελληνική αγορά.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα με διεθνή απήχηση και ισχυρή διεισδυτικότητα είναι οι περιπτώσεις των Netflix και Vice.